Vad fan är det för spel på (mitt) CSGO?

Permalänk
Medlem

Vad fan är det för spel på (mitt) CSGO?

Har haft ett problem som kommer och går i CSGO i några år nu och nu fan är jag trött på skiten.

Problemet är ganska svår förklarat och knappt hittat några trådar med andra som har samma
https://www.hltv.org/forums/threads/1906479/fps-ok-but-game-n... (Detta låter som mitt problem)

Problemet lite lätt är att det helt enkelt känns helt fel när man ska spraya/skjuta, det går segt.
Omöjligt att kunna kontrollera rekylen.
Problemet syns ingenstans i Pingen,FPS,var osv.

En underlig sak är att det ibland cirka 2/15 games så känns det bra och det spelar ingen roll om jag har 5 eller 30ping.

Här om dagen så märkte jag något att jag spelade några games det första jag gjorde efter jag startat datorn
och dom 2 första gamesen var helt fina, men efter det så blev allt skit.

Det verkar dock inte som om datorn överhettar .
Jag har testat varenda jävla setting som finns.
FPSen droppas inte så inga fps+ tips tack.

Första datorn jag hade när jag började med CSGO funkade men efter något år uppstog problemet (Datorn mer än kapabel)

Nu har jag en nyare dator .
Geforce GTX 1080
i7 7700k
16bg ram

Har haft en 144hz Benq Skärm men sitter nu på en Asus 240hz.

Jag har bytt ut allt Tangentbord,headset,mus m.m
Har tom flyttat så har ett annorlunda internet än när det först började.
Jag har installerat om windows+csgo 100gånger.

Permalänk

Dubbelkollat så skärmen lirar på Hzen? Högerklick på skrivbordet, Nvidia kontrollpanel, ändra upplösning. Finns en grej för Hz där. Kan vara drivers för monitorn oxå? Kolla skärmens inställningar, på knapparna den har.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

@S.Shooter: Ja,ja,ja har testat flera olika driverrutiner och som sagt olika skärmar.

Permalänk
Medlem

Det som för mig är en ledtråd är att det finns gånger då allting känns helt perfekt men sen bara försvinner. Om jag kör ett game och sen insta köar ett efteråt så kan det kännas helt annorlunda
även fast jag inte gjort nåt emellan (startat nåt annat program)

Permalänk
Medlem

Har du prövat en annan skärmkabel. Hade skumma fel min var kass

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag hade märkliga lagg förr som orsakades av mitt ljudkort. Kopplade ur det och körde med moderkortets integrerade istället och mina problem försvann. Vid sådana här problem så felsöker jag genom att byta ut komponent för komponent tills problemet försvinner, så om du har möjlighet att byta delar och kringutrustning så gör det. Det är fett drygt men.. Jag hade även sett över min config och inställningar in-game, men eftersom det funkar ibland så låter det ju mindre troligt att det skulle kunna vara orsaken.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt har också mitt ljudkort skapat problem med CS. Fixade det genom att avinstallera drivrutinerna till det. (Realtek)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@flommes: Inte direkt en populär åsikt men tyvärr måste jag helt hålla med dig. CS GO är ett spel som jag verkligen gillar men det känns som om spelet och motorn sett sina bästa dar och ibland känns det lite mer som ett lotteri än skicklighetsbaserat. Har själv lagt på tok för många timmar på att försöka få allt att fungera på en rigg som borde kunna köra spelet utan några som helst problem för att komma till insikten att en del går att förbättra men långt ifrån allt. Är nog bara hoppas att Valve tar sig i kragen så ser till så att motorn "git gud" (eller släpper ett helt nytt CS spel).

Permalänk
Medlem

@flommes:
Jag skulle testa att byta OS, ex Ubuntu 18.04 LTS eller 18.10
Installera Steam och Nvidias drivrutiner ifrån Ubuntus programförråd.

Blir det samma fel, är det något med din hårdvara.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk

Hade liknande laggupplevelse för några år sedan och då var det tydligen en bluetooth-pryl som bråkade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem
Skrivet av PekkaJukkasson:

Hade liknande laggupplevelse för några år sedan och då var det tydligen en bluetooth-pryl som bråkade.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är en relevant synpunkt, speciellt med trådlösa enheter då. Hade själv problem med en GPW som jag trodde fungerade utmärkt men det gjorde den inte alls (iaf inte i CS GO) vilket i praktiken medförde "hackighet", t.ex. rätt uppenbart när man springer runt hörn. Många enheter kör ju på 2,4 Ghz bandet och där kan det vara rätt trångt numrea. Kan väl isf enklast testas genom att trycka in en sladd i sin trådlösa enhet (och dra ur USB sändaren eller vad man nu har) och se om det gör skillnad.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med ett usb-headset. Verkade fungera utan problem enligt Windows, dock försvann vissa smålagg i ett par spel när jag drog ut skiten. Numer ligger det på någon soptipp antagligen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av PekkaJukkasson:

Hade liknande laggupplevelse för några år sedan och då var det tydligen en bluetooth-pryl som bråkade.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inget inkopplat med bluetooth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

@flommes: Inte direkt en populär åsikt men tyvärr måste jag helt hålla med dig. CS GO är ett spel som jag verkligen gillar men det känns som om spelet och motorn sett sina bästa dar och ibland känns det lite mer som ett lotteri än skicklighetsbaserat. Har själv lagt på tok för många timmar på att försöka få allt att fungera på en rigg som borde kunna köra spelet utan några som helst problem för att komma till insikten att en del går att förbättra men långt ifrån allt. Är nog bara hoppas att Valve tar sig i kragen så ser till så att motorn "git gud" (eller släpper ett helt nytt CS spel).

Håller helt med

Permalänk
Medlem
Skrivet av flommes:

Håller helt med

Det riktigt tråkiga är ju att får man det väl att fungera som det ska så är det fuskare ÖVERALLT numera om man inte kör någon snudd på privat server. Visst, jag kan köpa att många är bättre än mig men när man på repriserna ser hur dom trackar en med siktet en 4-5 sekunder innan man tittar fram och slänger iväg något 40 meter skott med en Deagle som är perfekt HS varje gång så blir det ju rätt uppenbart. Trist

Permalänk

Har samma problem som dig, det flyter inte på längre efter alla updates med danger zone och allt sånt bös :S

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du slagit igång angle snapping i musens programvara? Eller att det är bindat till någon funktionsknapp du kommer åt?

https://prosettings.net/library/what-is-angle-snapping/

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz