Spotify kan nu radera gratiskonton med annonsblockerare utan förvarning

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Spotify kan nu radera gratiskonton med annonsblockerare utan förvarning

Den 7 februari trädde Spotifys nya användaravtal i kraft. Detta innefattar paragrafer som gör att Spotify utan förvarning kan radera gratiskonton om de nyttjar annonsblockerare.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Apr 2007

Inte mer än rätt, antingen betalar man för tjänsten eller så får man stå ut med annonser.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2018

Ja tvinga oss att se på reklam.
Spotify kommer nog tjäna på detta. not.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av tumvanten:

Det är ingen som tvingar dig, antingen betalar du för tjänsten så slipper du, annars får du ta del av reklam för att finansiera din musikkonsumption.

PC:
Fractal Design Core 500 | Corsair SF600 v1 +SFX to ATX adapter | AMD Ryzen 2600 @ 4.1GHz | Noctua NH-D15S | ASRock Fatal1ty X470 Gaming-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce 3X OC | Samsung 970 EVO 1tb NVME x4|

http://www.3dmark.com/fs/18034178
TV: LG OLED55B7 | Nvidia Shield V2 with remote+controller
Ljud: Sony STR-DN1080 | Audio Pro Sub Wigo Mk II | Dynavoice Magic 5.1 set V2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av tumvanten:

Dom tjänar ingenting på att låta dig lyssna på musiken gratis, eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Varför tror så många att allting ska vara gratis?

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

SweC gå på samma väg?

Nåja, här är man ett hjärta och inte stör sig ett dugg av annonser.

Lian Li Alpha 550X - MSI X99a GODLIKE Gaming - i7 6850K - 32GB@3000Mhz - GTX 980 Ti - 1TB Samsung 970 EVO M.2 - 256GB+512GB SSD - 4TB+8TB HD - EVGA SuperNOVA G2 750W

Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jun 2002

Jasså finns det fungerande reklamblockerare igen. Då kanske man skulle skaffat Spotify igen.

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av tumvanten:

Hur satan tjänar dom om du blockar

CASE Caselabs TH10 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs 2x GTX 1080 + 1080ti Poseidon + 980ti K|NGP|N RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3400MHz CL14 + 4x8GB Corsair Vengeance RGB PRO PSU EVGA T2 1600W SSD 905p 480GB Headphones Xtrfy H1 Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q, 43" Samsung Super Ultra Wide
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG MAXIMUS XI HERO Z390 Watercooling 480+480+480+480 Alphacool

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017

Jag har inget emot reklam så länge det är i måttliga doser..

TV-reklam är dock alldeles för mycket för min smak.

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2007

@tvelander:
Om de inte tjänar på annonser så tjänar de på reklam.

Bärbara [Dell Inspiron 14z (5423) Ultrabook]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [Fractal Design R4] [Intel 3570K] [Be Quiet Straight Power 580W]
Övrigt [Sennheiser PC 360 G4ME]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

IT-företag bryr sig bara om att växa och skiter i vinst.

Har de också börjat ge upp idén om att växa nu?

Mac Book-intel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2007

@tumvanten:
Ingen tvingar dig att se på reklamen utan bara på att lyssna.

Bärbara [Dell Inspiron 14z (5423) Ultrabook]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [Fractal Design R4] [Intel 3570K] [Be Quiet Straight Power 580W]
Övrigt [Sennheiser PC 360 G4ME]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Det är ingen fara för mig då, jag avslutade premium på Spotify och skaffade Apple Music, 1000 gånger enklare att del ut konton inom familjen än med Spotify.
Och jag kan söka på artist och spela alla låtar från denne utan att behöva skapa en spellista eller stå ut med att Spotify gör en radiostation av det. Det var det sistnämnda som fick mig att byta tjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001

Har reklamblockering i brandvägg/router normalt de servrar Spotifys reklam använder i sina listor/filter? Eller har alla avsiktligt blockerat Spotifys reklam här?

Så länge ens (eventuella) TV inte slutar fungera när man blockerar reklam så är det väl helt okej Det handlar om en prenumerationstjänst här trotts allt. Lite taskigare om man (och alla som eventuellt har samma IPv4-adress) blir blockerad från att besöka sidor/tjänster man inte behöver registrera sig på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Sebastian V:

SweC gå på samma väg?

Nåja, här är man ett hjärta och inte stör sig ett dugg av annonser.

Man kan ju köra med andra saker än adblock..
Har inga annonser på någon sida och sidorna tror ju man har annonser på
Finns genvägar för allt hehe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018
Skrivet av albin.wik:

Inte mer än rätt, antingen betalar man för tjänsten eller så får man stå ut med annonser.

Helt rätt, de som gör musiken måste ha betalt.
Folk är för snåla 149kr månaden är inte mycket för 5 premium konton.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Har haft Spotify i många år men sa upp det förra året, mest för att jag lyssnade för lite för att motivera kostnaden. Lägger det på att köpa den musik jag gillar på t.ex. Bandcamp, så får artisten jag gillar mera pengar än om jag satt och lyssnade på Spotify.

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Ister:

Helt rätt, de som gör musiken måste ha betalt.
Folk är för snåla 149kr månaden är inte mycket för 5 premium konton.

Alla har inte fem personer i familjen/sin adress. Missbruk där kan de också stänga konton för.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av CyberVillain:

Faktum är att 100 av socialdemokrati faktiskt sätter spår, inom båda blocken

Varför detta spår? De flesta av reklamblockerarna kommer nog från hyfsat konservativa länder som knappt har något skyddsnät.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Slår ett slag för Deezer. Bättre webbspelare och mindre handikappad gratisversion.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2018

Tycker de har tillräckligt med pengar att de kan skippa såna här saker.
Vad är det som säger att ett företag ska tjäna miljarder i vinst?
Räckte inte miljonerna?

När en vinsttak sätts för företagen så kommer nog miljön och andra problemområden att lösa sig.
Innan dess händer inget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av tumvanten:

Räckte inte miljonerna?

När en vinsttak sätts för företagen så kommer nog miljön och andra problemområden att lösa sig.
Innan dess händer inget.

Spotify har om jag förstått saken rätt redovisat förluster fram till rapporten som kom för ett par dagar sedan.

Vinsstak? Ja då vill säkert fler företag fortsätta bedriva sin verksamhet från Sverige...

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2014

Blockera lyssnade

Klart att dom måste få sätta gränser.
Men jag undrar varför dom inte bara stänger av lyssnandet, tills man stänger av sin blockerare. Som många hemsidor gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av tumvanten:

Räckte inte miljonerna?

Innan dess händer inget.

Skulle du starta ett företag om du inte fick tjäna pengar? Knappast. Fast med tanke på din kommentar arbetar du nog inte alls..

(:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2014

Själv så stör jag mig inte på annonserna då de är såpass få av dem plus att dem inte är så långa så folk kan gott lyssna på dem.

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / CPU: i3 6100 @ 3,7 Ghz / GPU: Sapphire Radeon RX 560 Pulse 2 GB / Kylning: Intel stock och 3st i chassit 1xpush 2xpull / PSU: Fractal Fesign Integra M 450 / MB: MSI h110 PC MATE / RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 2400 Mhz / OS: Win10 Pro / Mus: Trust GXT 32 / TB: Logitech G110 / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av tumvanten:

Räckte inte miljonerna?

Innan dess händer inget.

Då dödar du allt incitament att driva företag från Sverige. En av de stora anledningarna varför planekonomi är en idiotisk implementation. Resultatet skulle bli mindre pengar i skatteintäkter och göra det sämre för de svaga etc.

Prova starta ett företag och försök gå i miljardvinst Det är busenkelt och helt utan risker!

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av CopperS:

Klart att dom måste få sätta gränser.
Men jag undrar varför dom inte bara stänger av lyssnandet, tills man stänger av sin blockerare. Som många hemsidor gör.

Riktigt bra synpunkt, ja varför inte? användaren finns kvar som potentiell kund.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av tumvanten:

Räckte inte miljonerna?

Innan dess händer inget.

Det är entreprenörerna med sina vinster som räddar miljön. Inga miljöpartister eller andra politiker som kan lösa det, det är innovation och teknik som löser det.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2003

Jag föredrar att betala för tjänster som jag tycker är bra. Spotify är en av dom. Om de sedan tar åtgärder emot folk som anser att gratis med reklam inte är billigt nog, tja.. det är inget jag berörs av.

Happy Face!