Första customloop desperat behov av hjälp

Permalänk
Medlem

Första customloop desperat behov av hjälp

Tjena på er sveriges bästa forum no doubt. Ska hålla mig så kort som möjligt. Första customloopen är klar, inga läckage som tur är MEN jag verkar ha något "skräp" i loopen?? Det är som flera små bitar vad de verkar som, som åker runt i loopen och man hör när de är i radiatorerna och "klinkar".. har googlat som en idiot senaste dagarna och vet inte vad jag ska ta mig till för att få ut dehär skiten.. Det som har gjorts är följande, flushat loopen 2 gånger om, tömt loopen helt och hållet en gång och haft i destillerat vatten i alla block och skakat om dem och tömts, fittings, rör, radiatorer också, nu är jag inne på andra gången jag tömmer hela systemet och ska göra om proceduren.. jag har även testat med ett "filter fitting" som inte verkade göra någon nytta öht då de såg ut som "skräpet" bara åkte rätt igenom den.. jag är nära på att slita av mig håret i detta läge, är det någon av er som har någon idé jag är som sagt desperat. Trevlig helg på er!

Permalänk
Medlem

Ta ur radiatorerna och häll i vinäger och vatten. Skaka som en jävla bjässe så ska du nog få ut det mesta. Troligen det du pratar om nu är flussmedel från lödningen av radiatorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Ta ur radiatorerna och häll i vinäger och vatten. Skaka som en jävla bjässe så ska du nog få ut det mesta. Troligen det du pratar om nu är flussmedel från lödningen av radiatorn

Tack för svaret! Det kom ju ut en jäkla massa svart "debris" första gången jag flusha dem och lite grann till 2:a gången men ska definitivt prövas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Japp, man brukar för det mesta behöva använda någonting surt för att kunna rengöra radsen ordentligt. citronsyra/vinäger mfl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Japp, man brukar för det mesta behöva använda någonting surt för att kunna rengöra radsen ordentligt. citronsyra/vinäger mfl

Okej! Men tror du att de är radiatorerna som kan ha släppt så "stora" bitar i skiten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ja det tror jag. Annars kanske din pump grindar men det tycker jag du ska ha hört

Permalänk
Medlem

Det är till största förmodan skräp från radiatorn, bara att skaka rent som WaspCustoms nämnde.
Om du gör det rekommenderar jag också att skruva upp CPU blocket och göra rent, då majoriteten av skräp i en loop fastnar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti