Permalänk
Medlem

Hjälp med laptop!

Hej! Jag har en laptop som jag tänkte prova byta ut hårddisken mot en SSD. Jag kopplade ur strömmen samt batteriet och tog försiktigt ut hårddisken. Satte sedan in SSD men den ville inte läsa av min usb sticka där jag har windows så tog ut SSDn och satte in hårddisken igen men nu vill inte laptopen känna av hårddisken. Vad kan ha hänt?

Tack på förhand

Edit: Den verkar känna av hårddisken men säger att den inte hittar något bootable på den medan om jag startar utan disk så säger den att den inte hittar någon disk alls. Mycket skumt, kan den blivit korrupt?

Permalänk
Medlem

Hej igen! Det löste sig redan! Hade av misstag stoppat in en annan trasig 2.5 hdd i laptopen istället för den som satt där och det var därför det inte fungerade. Jag är så jävla dålig ibland men skönt att bli kvitt den mildare panikattacken jag haft de senaste 2 timmarna

Permalänk
Moderator

Vad händer när du försöker använda USB-minnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Jag har som sagt en USB-sticka med W10 men lyckas ej boota från den. Misstänkte att den kanske var usb 3.0 och att laptopen ej stödjer detta då den är av äldre modell men när jag stoppade in stickan när datorn väl var startade och inne i windows så installerade den först nå drivers sen fungerade den som önskat (i windows, har ej provat boota från den sedan tidigare)