AMD Radeon VII - Prestanda, Ljudnivå, Mining, Överklockning...

Permalänk
Medlem

AMD Radeon VII - Prestanda, Ljudnivå, Mining, Överklockning...

Har upptäckt att AMD's nya Radeon VII kan fås riktigt tyst om man bara justerar inställningarna i Wattman. Med standard inställningar så går fläktarna i ca 2800-2900rpm så fort man spelar. Men om man undervoltar till ca 0.967v samt drar Power Limit till 120% så tappar man ingen prestanda och fläktarna håller sig på 1500-1700rpm.

En märkligt egenskap är dock att vid start av ett grafikkrävande program så går fläkthastigheten snabbt upp, men dalar med tiden ner. Kör man tex endast benchmarks (3D mark) så hinner fläktarna aldrig spinna ner utan man upplever kortet som väldigt högljutt, även med undervoltning.

Passade på också och testade lite mining för skojs skull och fick ca 91MH/s i Etherium och ca 2800H/s i Monero.

[edit]Testade lite mer och det tar ca 4 minuter innan fläkten börjar spinna ner från sitt förinställda värde (2200rpm på mitt undervoltade kort) och det tar ca 6 minuter till innan den har landat på 1350rpm. Under denna tid så ökar både Temp och Junction Temp med några grader så fläktens varvtal verkar inte vara hårt styrt av de temperaturerna.[/edit]

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk

Verkar som att det första man ska göra är att undervolta kortet! Får mitt på måndag

Visa signatur

Desktop: Fractal Define C / Gigabyte Aorus Elite B550 V2 AMD Ryzen 5800X3D / Be Quiet! Dark Rock Pro 4 / Corsair Vengence 3600MHz 32GB DDR4 / Radeon RX 7900 XT 20GB
Server: SilverStone Grandia GD09 / MSI x470 Gaming Pro Carbon / AMD Ryzen 2700X / Corsair Vengence 3200MHz 16GB DDR4 / Nvidia GT 710

Permalänk
Medlem

Kolla jay2cents video på radeon vii han nämner att de drivers som finns är anningen skumma för tillfället

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Hjälpsam

Dags att öppna "Klubben för ägare av Radeon 7".
Sitter nöjd med mitt Vega 64, så jag överlämnar stafettpinnen, till någon av er som äger ett.
Du kanske helt enkelt kan döpa om denna tråd? @kibatronic

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcliteRX:

Kolla jay2cents video på radeon vii han nämner att de drivers som finns är anningen skumma för tillfället

Jo, drivrutinerna är allt bra skumma. Speciellt Wattman. Tex om man väljer Auto Overclock Memory så petar den upp minnena i 1250MHz men man kan bara välja upp till 1200MHz manuellt. Dessutom verkar den inställningen inte göra något överhuvudtaget, ser ingen märkbar prestandaökning alls.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Jo, drivrutinerna är allt bra skumma. Speciellt Wattman. Tex om man väljer Auto Overclock Memory så petar den upp minnena i 1250MHz men man kan bara välja upp till 1200MHz manuellt. Dessutom verkar den inställningen inte göra något överhuvudtaget, ser ingen märkbar prestandaökning alls.

Här videon som förklarar en hel del
https://www.youtube.com/watch?v=v7-pdoriQOg

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

Mina fläktar drog igång på sjukt hög nivå när jag lirade, fick gå in och sänka nivån. Tempen var inte ens hög.

Tror det är verkligen beta drivers

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Även jag har lekt lite med mitt kort sedan igår, och ja wattman känns riktigt ofärdigt tyvärr. Att överklocka kortet manuellt fungerar sådär. Auto överklock funkar hyffsat och man kan ibland se att core clock hamnar på över 2000 MHz vid korta stunder. Men jag hade bra gärna haft möjligheten att ha igång både auto overclock memory och auto overclock GPU samtidigt för bäst prestanda.

Kortet tigger om att vattenkylas och jag hoppas att EK kommer släppa ett vattenblock för kortet snart. Jag rev halva min vattenkylning bara för att kunna trycka in kortet.

Dock är mitt största problem nu att jag får återkommande BSODs. Som jag inte vet vad jag ska göra åt. Händer vid överklock, underklock i benchmarks samt i spel. Vet inte om det har att göra med det JayZTwocent hade fått höra från AMD att Radeon VII funkar dåligt med vissa moderkort tillverkare tex. Asus (som jag har).

Sen märkte jag att Radeon VII inte verkar ha UEFI bios stöd, dvs. man måste ha på kompabilitets läget i sitt moderkorts UEFI.

"The Compatibility Support Module (CSM) is a component of the UEFI firmware that provides legacy BIOS compatibility by emulating a BIOS environment, allowing legacy operating systems and some option ROMs that do not support UEFI to still be used.[48]"

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Även jag har lekt lite med mitt kort sedan igår, och ja wattman känns riktigt ofärdigt tyvärr. Att överklocka kortet manuellt fungerar sådär. Auto överklock funkar hyffsat och man kan ibland se att core clock hamnar på över 2000 MHz vid korta stunder. Men jag hade bra gärna haft möjligheten att ha igång både auto overclock memory och auto overclock GPU samtidigt för bäst prestanda.

Kortet tigger om att vattenkylas och jag hoppas att EK kommer släppa ett vattenblock för kortet snart. Jag rev halva min vattenkylning bara för att kunna trycka in kortet.

Dock är mitt största problem nu att jag får återkommande BSODs. Som jag inte vet vad jag ska göra åt. Händer vid överklock, underklock i benchmarks samt i spel. Vet inte om det har att göra med det JayZTwocent hade fått höra från AMD att Radeon VII funkar dåligt med vissa moderkort tillverkare tex. Asus (som jag har).

Sen märkte jag att Radeon VII inte verkar ha UEFI bios stöd, dvs. man måste ha på kompabilitets läget i sitt moderkorts UEFI.

"The Compatibility Support Module (CSM) is a component of the UEFI firmware that provides legacy BIOS compatibility by emulating a BIOS environment, allowing legacy operating systems and some option ROMs that do not support UEFI to still be used.[48]"

Jag slet ut min loop med för att trycka in kortet..

Jag mailde EK och de svarade med:

Hello,
Thank you for contacting us today 😄‍
I know we will be making one I just do not know when. As of right now, I have been told we are making it so I would say it is going to be a couple of months still though before we come out with it.
If you have any other questions or need any additional help please feel free to ask
Best regards, Chris

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats få överklockning att fungera tillfälligt med nuvarande drivrutin genom att hålla Wattman framme och köra 3D programmet i fönsterläge. Testade med Unigine Superposition och med en överklockning till 2000MHz med 1.120V fick jag en bra ökning med samma inställningar som 1080p Extreme fast i Windowed-mode. Boost låg hela tiden runt 1950MHz.

Måste skaffa vattenblock till detta kort så fort de blir tillgängliga!

Unigine Superposition: 5545 poäng
i7 7700k @ 4.8GHz, AMD Radeon VII @ Stock, 310W vid väggen:

Unigine Superposition: 6131 poäng
i7 7700k @ 4.8GHz, AMD Radeon VII @ 2000MHz 1.120v 120% Powerlimit, 394W vid väggen:

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Jag hämtar mitt kort idag

Blir lite tester med undervolt ikväll, förhoppningen är ett tystare kort än Vega56 med lövblås.

Permalänk
Medlem

Installera mitt kort igår, testa med undervolt till 0.960-0.970 ish men den känns inte allt för stabil då. Satt och lira spel igår men fick både artifakter både i windows och spelet. Även i spelet så visades väldigt skumma grejer, såg ut som jag spela i 720p på en 1440 skärm. Otroligt pixligt.

Måste man dra upp power limit för att undervolta ska funka?

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Skrivet av kibatronic:

Har upptäckt att AMD's nya Radeon VII kan fås riktigt tyst om man bara justerar inställningarna i Wattman. Med standard inställningar så går fläktarna i ca 2800-2900rpm så fort man spelar. Men om man undervoltar till ca 0.967v samt drar Power Limit till 120% så tappar man ingen prestanda och fläktarna håller sig på 1500-1700rpm.

Hur lyckades du köra på 0.967v ? Drar jag ner min till 1040 börjar jag få artefakter. Ligger du kvar på 1800mhz eller drog du i core clocken till core volten blev 0.967?
Powerlimit 120%, innebär det att man drar slidern längst till höger så den står på 20 ?

Visa signatur

Desktop: Fractal Define C / Gigabyte Aorus Elite B550 V2 AMD Ryzen 5800X3D / Be Quiet! Dark Rock Pro 4 / Corsair Vengence 3600MHz 32GB DDR4 / Radeon RX 7900 XT 20GB
Server: SilverStone Grandia GD09 / MSI x470 Gaming Pro Carbon / AMD Ryzen 2700X / Corsair Vengence 3200MHz 16GB DDR4 / Nvidia GT 710

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om Wattman hängde sig men jag körde 2 Heaven benchmarks i ultra/1440p igår kväll på 956mV/1750MHz

En annan grej är att negativ powerlimit inte verkar fungera? Jag satte min på -20% och kortet tuffade på som vanligt.

Ska testa vidare ikväll. Målet är 1800MHz på så låg volt som möjligt.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eLEMENT:::

Hur lyckades du köra på 0.967v ? Drar jag ner min till 1040 börjar jag få artefakter. Ligger du kvar på 1800mhz eller drog du i core clocken till core volten blev 0.967?
Powerlimit 120%, innebär det att man drar slidern längst till höger så den står på 20 ?

Angående powerlimit så stämmer det bra. 0 = 100%

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Jag har lyckats få överklockning att fungera tillfälligt med nuvarande drivrutin genom att hålla Wattman framme och köra 3D programmet i fönsterläge. Testade med Unigine Superposition och med en överklockning till 2000MHz med 1.120V fick jag en bra ökning med samma inställningar som 1080p Extreme fast i Windowed-mode. Boost låg hela tiden runt 1950MHz.

Måste skaffa vattenblock till detta kort så fort de blir tillgängliga!

Unigine Superposition: 5545 poäng
i7 7700k @ 4.8GHz, AMD Radeon VII @ Stock, 310W vid väggen:
https://i.ibb.co/80MR9bx/Unigine-Stock.png

Unigine Superposition: 6131 poäng
i7 7700k @ 4.8GHz, AMD Radeon VII @ 2000MHz 1.120v 120% Powerlimit, 394W vid väggen:
https://i.ibb.co/6mdvpXx/Unigine.png

Vad får du för poäng i 4k?

Jag fick 7457poäng med allt standard på r1700

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av eLEMENT:::

Hur lyckades du köra på 0.967v ? Drar jag ner min till 1040 börjar jag få artefakter. Ligger du kvar på 1800mhz eller drog du i core clocken till core volten blev 0.967?
Powerlimit 120%, innebär det att man drar slidern längst till höger så den står på 20 ?

Jag drog bara ner slidern till 0.967V, behöll hastigheten som den var. Skumt att du får artefakter vid redan 1.040V. Min är som standard 1.050V, vad ligger din på som standard?

Skrivet av SAnDis:

Vad får du för poäng i 4k?

Jag fick 7457poäng med allt standard på r1700

7828 poäng med 4k Optimized inställningen, undervoltat till 0.967v och Powerlimit satt till 120%.

Lyckades få Auto överklockningen på HBM minnet samt undervoltningen att fastna så att jag kunde köra Unigine 4k Optimized, det är en brutal hastighet på minnet på 1280MHz (om det nu stämmer).

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av eLEMENT:::

Hur lyckades du köra på 0.967v ? Drar jag ner min till 1040 börjar jag få artefakter. Ligger du kvar på 1800mhz eller drog du i core clocken till core volten blev 0.967?
Powerlimit 120%, innebär det att man drar slidern längst till höger så den står på 20 ?

Olika kort, klarar undervolt olika bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Får inte world of Warcraft att funka, bilden fryser till hela tiden sen får jag ett meddelande:

Edit: var tvungen att ställa om till dx11. Då funkar det!

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men det verkar som AMD släpper lite nya versioner av sina drivrutiner i skymundan? Det är tredje gången den här veckan det hänt, och idag har det släppts nya drivrutiner (dock 11:e i filnamnet) men jag hittar inget nytt i releasenotes (dock inte lusläst) och de får inget nytt versionsnummer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Lite offtopic men det verkar som AMD släpper lite nya versioner av sina drivrutiner i skymundan? Det är tredje gången den här veckan det hänt, och idag har det släppts nya drivrutiner (dock 11:e i filnamnet) men jag hittar inget nytt i releasenotes (dock inte lusläst) och de får inget nytt versionsnummer.

När släpptes de? Har inte sett någon ny version.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

När släpptes de? Har inte sett någon ny version.

Skickades från m.sweclockers.com

Idag tydligen, nytt release datum samma versionsnummer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av IcedEarth:

Får inte world of Warcraft att funka, bilden fryser till hela tiden sen får jag ett meddelande:

https://i.imgur.com/M11Ysym.jpg

Edit: var tvungen att ställa om till dx11. Då funkar det!

Testade du även utan undervolt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Jag drog bara ner slidern till 0.967V, behöll hastigheten som den var. Skumt att du får artefakter vid redan 1.040V. Min är som standard 1.050V, vad ligger din på som standard?

7828 poäng med 4k Optimized inställningen, undervoltat till 0.967v och Powerlimit satt till 120%.

https://i.ibb.co/mtGqcBr/ss4k.png

Lyckades få Auto överklockningen på HBM minnet samt undervoltningen att fastna så att jag kunde köra Unigine 4k Optimized, det är en brutal hastighet på minnet på 1280MHz (om det nu stämmer).

https://i.ibb.co/cyYfL04/hbm2oc.png

Då jag hittat jobb, har jag även hittat en beställning på ett Vega 7...

Men jag måste fråga... gör det verkligen nån skillnad med mer minnesbandbredd? Känns som att 1TB/s "borde räcka"... eller upplever du ändå att du får bättre prestanda i annat än benchmarks med högre minnesfrekvens?

Att de kan nå 1200+ dock är ju ett klart bevis på att fruktan med HBM2 vara svårklockat är rent ut... skitsnack. Vi pratar 20% OC, minst... Det är på GDDR5 8Gbps som att gå till GDDR5X på 10Gbps... eller GDDR6 14Gbps att leka i 16.8Gbps+, och även om de når 17Gbps slår ändå HBM2 dem i stock 1000Mhz med 352-bit buss (748 vs 1000). Tom så 3st HBM2 i stock kan matcha denna monster överklockade GDDR6 config, så det är rätt uppenbart varför GDDR6 inte är tillräckligt för detta kort om de nu tjänar på mer.

Känns dock som detta kort görs bäst med vattenkylning... inte för det "måste ha det"... utan för när väl drivarna är polerade för OC... lär det bli ett monster, utan oljud

Permalänk
Medlem

Är det kanske så att fläktkurvan är tok för hög på Radeon 7? Kanske blir ett bra kort ljudmässigt efter en drivrutinsuppdatering?
Hursom hoppas på vattenkyld 3:e part variant ska komma, om detta visas vara tok för hög och onödig fläktkurva så kan det betyda ännu bättre prestanda än tänkt på en ev. vattenkyld Radeon 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Testade du även utan undervolt?

Ja, tänkte först det måste ju bero på att jag har en undervolt, men körde en restore och testa men det blev samma fel efter bara en stund. Så de är ju något som inte stämmer.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt kort, dock känns drivrutinerna väldigt skakiga. Får hoppas att AMD fixar dessa så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Är det kanske så att fläktkurvan är tok för hög på Radeon 7? Kanske blir ett bra kort ljudmässigt efter en drivrutinsuppdatering?
Hursom hoppas på vattenkyld 3:e part variant ska komma, om detta visas vara tok för hög och onödig fläktkurva så kan det betyda ännu bättre prestanda än tänkt på en ev. vattenkyld Radeon 7.

Tror tyvärr inte vi lär se några andra Vega VII kort än denna. Det är en show-stopper till Navi, som de troligen säljer med förlust. Mer eller mindre en om-kodad MI50 beräkningskort, vilket förklarar varför både överklockning och annat är lite... instabil. Hade kortet suttit i en server hade ljudnivån och även överklockning inte ens varit på kartan, så det är nog grunden till dessa problem. Vega kom ju som en chock för alla, och tittar man på när "Vega VII" varumärket registrerades så var det rätt sista sekunden.

Nu tror jag inte Navi kommer slå detta kort, speciellt inte i överklockat skick (utan vara mer prisvärt istället), men jag hade inte räknat med några andra varianter bara, då tom partnertillverkare inte ens gör egna, utan alla säljer "samma kort". Hade de designat kortet för gaming hade de troligen också gjort 12GB HBM2 / 768GB/s istället, för att få ner kostnaden. Så ta det för vad det är... och låt oss hoppas på bra block till den och en drivare som kan hantera OC bra iaf.

Har inget emot att ha fel i detta dock...

Permalänk
Medlem

Fick mitt Radeon VII häromdagen och testade lite snabbt de automatiska wattman-funktionerna för undervolt/minnesöverklockning/vanlig överklockning via AMD Link-appen.

För mig verkar bara den automatiska undervoltningen fungera stabilt. De andra automatiska metoderna verkar ta i lite för hårt och orsaka krasher + artefakter. Minnesöverklockningen drog t.ex. upp minnet till ca1350MHz vilket visserligen tog sig igenom de två första scenerna i SotTR benchen jag körde, men med artefakter och sedan krasch.

Kanske värt att blåsa om 19.2.1-drivrutinerna om det kommit nya versioner av dem "i smyg" med samma versionsnummer.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Jag får installera de senaste när jag kommer hem. Kan ju vara minimala akuta uppdateringar som de inte vill flasha med då folk tror det kommer fixa allt direkt.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew