Datorn fryser Apex Legends

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Datorn fryser Apex Legends

När jag spelar Apex Legends så fryser/hänger sig datorn efter ett tag kan endast starta om datorn via startknappen. Det har bara hänt med apex legends, har inte sysslat med överklockning och tempen ligger kanske på 50-60 grader på gpu.har dom senaste drivrutinerna.
Kan det vara någon inställning på spelet som gör att det fryser sig
Har ett xi hero moderkort
I9 9900k processor
Asus rtx2080ti
1200w psu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vetlanda
Registrerad
Feb 2011

Detta har tydligen med RTX och spelet att göra, flera har samma problem. Jag själv inkluderat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Finns det något man kan göra

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vetlanda
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Joelboy:

Finns det något man kan göra

Det som "fixade" spelet för mig var att installera om Windows 10, installera ett helt nytt Origin, ladda ner spelet igen och installera. Men det löste inte ursprungsproblemet, det som gjorde att jag kunde spela var att dra ner alla grafikdetaljer till det lägsta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Spelet slutade krascha när jag gjorde en rollback på drivrutinerna från Nvidia, tydligen är det den senaste versionen som förstör. Nu har jag istället problemet att jag får "Party leader has left" och blir utslängd till menyn trots att mina vänner är kvar i spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Spelet fryser när man håller på att spelar. Men inte när man bara ha satt igång det och låta den var på startsidan. Har letat efter hjälp men kan inte hitta något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vetlanda
Registrerad
Feb 2011

@Joelboy: Det som fungerar för mig är att dra ned alla grafikdetaljer till det lägsta du kan, menar verkligen allt. Texture streaming budget är på none för mig t ex. Spelet ser för jävligt ut men jag kan åtminstone spela, får hoppas de verkligen fixar detta omgående.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Neras:

Spelet slutade krascha när jag gjorde en rollback på drivrutinerna från Nvidia, tydligen är det den senaste versionen som förstör. Nu har jag istället problemet att jag får "Party leader has left" och blir utslängd till menyn trots att mina vänner är kvar i spelet.

Party leader has left löstes av en omstart av origin för min del

▪ i7-3770 - P8Z77-I Deluxe - 8 GB DDR3 - MSI R9 290 Gaming 4 GB
▪ Acer Helios 300 - i5-7300HQ - GTX 1060 6gb - 8GB DDR4
▪ Nintendo Switch - Galaxy S7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

@htbtoma: Jag gick in på kugghjulet för Apex i mitt bibliotek. Bockade ur "enable origin in-game", nu är problemet borta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018

Samma problem här. Krasch under träningen när jag skulle plocka upp ammo från marken. Har ett RTX-kort...

Moderkort: MSI Z390-A Pro | CPU: Intel Core i5-8600K@4.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Kingston A400 480 GB | HDD: Seagate BC 2 TB + WD Red 4 TB | PSU: EVGA 650 W GQ Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: speedlink Calado Silent