Permalänk
Medlem

Företagsepost

Hej. Tänkte precis skapa en likadan tråd men såg denna. Jag har precis startat ett företag och köpt några dommännamn hos loopia.

Jag vill på enklaste sätt ha en företagsmail dvs info/namn@företag.com. Vet att det finns många men då det endast är en sidobusiness är jag inte intresserad av att betala stora summor för det.

Kan tänka mig några kronor i månaden på sin höjd.

För någon helt oinsatt kan ni förklara hur jag går tillväga och hur det fungerar? Billigaste enklaste sättet.

Någon som har erfarenhet av FSdata? Såg att de hade en gratis basplan

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Size:

Hej. Tänkte precis skapa en likadan tråd men såg denna. Jag har precis startat ett företag och köpt några dommännamn hos loopia.

Jag vill på enklaste sätt ha en företagsmail dvs info/namn@företag.com. Vet att det finns många men då det endast är en sidobusiness är jag inte intresserad av att betala stora summor för det.

Kan tänka mig några kronor i månaden på sin höjd.

För någon helt oinsatt kan ni förklara hur jag går tillväga och hur det fungerar? Billigaste enklaste sättet.

Någon som har erfarenhet av FSdata? Såg att de hade en gratis basplan

Mvh

FSdata är att rekommendera. De har funnits länge och är pålitliga.

För att spara pengar och du har domännamnet via loopia så kan du köra via de, dock behöver du köpa till alternativt paket för att få tillgång till den. Såg att de har en kampanj nu på 90kr/mån. I paketet får du hemsida, Loopia Sitebuilder, 75 GB e-postutrymme m.m

Ett annat alternativ som inte kostar är att du skapar ett e-postalias och vidarebefordra mail till t ex din Gmail eller Hotmail. Det gör du via ditt konto på loopia.

lycka till!

Visa signatur

got root?