Ubisoftspel från Greenman Gaming. Inloggad i Uplayklient eller Ubisoft vid köp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

Ubisoftspel från Greenman Gaming. Inloggad i Uplayklient eller Ubisoft vid köp?

Funderar på att köpa Ubisoftspel från Greenman Gaming men blir inte klok på hur nyckeln går från Greenman till Ubisoft.

Går det "automatiskt" via Uplay eller måste man vara inloggad på Ubisoft på något sätt? Får sistnämnda känslan när jag läser på https://support.ubi.com/en-GB/Faqs/000032880/Activating-your-...

Citat:

This is how:
- Purchase the game from Green Man Gaming as usual: add it to your basket, proceed to payment and place the order.
- After you placed the order, you will see an order confirmation on the screen. Click on the button Redeem on Uplay below the summary of your order.
- You will be prompted to log into your Ubisoft account. Please make sure you log into the account you want to play the game with.
- A popup will display the game and the account you are about to activate it on. Please double check that you are logged in with the right account: depending on the situation, we may not be able to transfer the game after activaton.
- If the account is the correct one, click Redeem to confirm.

This activates the game on your Ubisoft account. You should now be able to download and launch the game via Uplay PC. If you haven't installed Uplay PC yet, you can download the newest version from the Uplay PC website.

Någon som vet hur upplägget är?

Fractal Design Dynamic X2 GP-14 140mm Vit | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz CL16 | EVGA Supernova G3 750W Modulärt | ASUS DRW-24D5MT DVD±RW 24x SATA Internal Black Bulk | Fractal Design Define R5 Black Pearl | MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk X HDMI 3xDP 11GB | Samsung 850 EVO Series Basic SATA III 2,5" SSD - 1000GB | Samsung 960 EVO M.2 SSD - 500GB | ASUS PRIME Z370-P | Intel Core i7 8700K | ASUS PB278Q | Windows 10 Home Svensk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Beginner:

Funderar på att köpa Ubisoftspel från Greenman Gaming men blir inte klok på hur nyckeln går från Greenman till Ubisoft.

Går det "automatiskt" via Uplay eller måste man vara inloggad på Ubisoft på något sätt? Får sistnämnda känslan när jag läser på https://support.ubi.com/en-GB/Faqs/000032880/Activating-your-...

Någon som vet hur upplägget är?

Jag tolkar det som att man köper spelet och efter det stöter man på ngn knapp för aktivering som tar dig till en uplay-inlogg. Där loggar du in på det konto du vill koppla spelet till och sen ska det vara klart.

Dvs det har inte med klienten på din dator att göra utan sköts via webbläsaren. Om jag tolkade det rätt dvs

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i7 3770K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Zemlan:

Jag tolkar det som att man köper spelet och efter det stöter man på ngn knapp för aktivering som tar dig till en uplay-inlogg. Där loggar du in på det konto du vill koppla spelet till och sen ska det vara klart.

Dvs det har inte med klienten på din dator att göra utan sköts via webbläsaren. Om jag tolkade det rätt dvs

Då tolkar du och jag det likadant.

Då undrar min sega hjärna om jag kan logga in på Uplaywebbläsare innan köp eller om jag måste logga in under köp. *gillar förberedelser*

Fractal Design Dynamic X2 GP-14 140mm Vit | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz CL16 | EVGA Supernova G3 750W Modulärt | ASUS DRW-24D5MT DVD±RW 24x SATA Internal Black Bulk | Fractal Design Define R5 Black Pearl | MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk X HDMI 3xDP 11GB | Samsung 850 EVO Series Basic SATA III 2,5" SSD - 1000GB | Samsung 960 EVO M.2 SSD - 500GB | ASUS PRIME Z370-P | Intel Core i7 8700K | ASUS PB278Q | Windows 10 Home Svensk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Beginner:

Då tolkar du och jag det likadant.

Då undrar min sega hjärna om jag kan logga in på Uplaywebbläsare innan köp eller om jag måste logga in under köp. *gillar förberedelser*

Verkar ju som att du diregeras till en inloggning när du gjort köpet och ska koppla det till ett konto, så att logga in innan ska inte behövas eller ens göra skillnad spontant.

Men testa, det värsta som kan hända är ju att inget händer om du är inloggad på Uplay i en annan flik och du får följa instruktionerna på från "redeem-game" knappen som de förklarar i länken du gav

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i7 3770K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Det står ju att du ska köpa spelet, sedan kommer det en redeem-knapp på "kvittosidan" du ska trycka på. Efter detta ska du logga in på ditt ubisoft-konto i webbläsaren.
Efter detta ska du kontrollera att det är rätt spel och rätt konto och acceptera valoderingen

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare