Uppfinningsrika medlemmar vinner gaminglurar från Plantronics

Permalänk
Melding Plague

Uppfinningsrika medlemmar vinner gaminglurar från Plantronics

I en tävling ihop med Plantronics ombads SweClockers medlemmar att komma på funktioner till nya produkter från företaget, och nu har två vinnare valts ut att kamma hem varsitt headset.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det dom eftersöker är ju igentligen selektiv medhörning något som tex 3m redan har på sina hörselskydd:) Bra ide men ingen ny.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Att kunna växla mellan öppen o sluten lur skulle vara en bra funktion. Hifiman Edition S är mig veterligen en av de få lurar som har så idag, men det är ju iofs inget headset.

Vet att antlion brukade sälja en bundle med modmic o edition s förr i tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ronnie60:

Det dom eftersöker är ju igentligen selektiv medhörning något som tex 3m redan har på sina hörselskydd:) Bra ide men ingen ny.

Min fru har ett par Sennheiser-lurar med Bluetooth som har en medhörningsfunktion, så det är absolut inget som bara finns på hörselskydd heller.

Därmot har jag aldrig sett detta på gaminglurar.

Med det sagt kan man ju uppnå detta med mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Min fru har ett par Sennheiser-lurar med Bluetooth som har en medhörningsfunktion, så det är absolut inget som bara finns på hörselskydd heller.

Därmot har jag aldrig sett detta på gaminglurar.

Med det sagt kan man ju uppnå detta med mjukvara.

Har medhörningsfunktione på mina Steelseries Arctis Wireless pro

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Min fru har ett par Sennheiser-lurar med Bluetooth som har en medhörningsfunktion, så det är absolut inget som bara finns på hörselskydd heller.

Därmot har jag aldrig sett detta på gaminglurar.

Med det sagt kan man ju uppnå detta med mjukvara.

Skrivet av Kare:

Har medhörningsfunktione på mina Steelseries Arctis Wireless pro

Även Arctis 5 samt Arctis 7 har den funktionen.
3 olika nivåer av medhörningsstyrka.

Är väl främst din egen röst den plockar upp då det är en riktad mikrofon, och det är väl främst däri problemet ligger.
Upplever inte att den tar upp kringljud speciellt bra, (och det är väl lite tanken, att de man pratar med ska slippa höra knapptryckande etc)
det krävs isf en/två extra mikrofoner som är mer runtstrålande tänker jag.

Funktionen är dock riktigt trevlig på annat vis, man märker inte av den, förrän man "skriker" för högt, alternativt andas för direkt in i mikrofonen.

Medhörning finns förövrigt inbyggt direkt i Windows, skillnaden där är dock att den ger en fördröjning,
Arctislurarnas medhörning är "omedelbar" och åtminstone jag märker inte av någon fördröjning överhuvudtaget

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jag hade velat se aktiv brusredurecing och medhörning, samt att micken har aktiv brusreducering. Ungefär som guardio hörselkåpor men för gaming. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är medhörning på Sonys xm2:or också.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

RIG 500E har ju redan möjligheten att byta mellan 2 olika kuddar? Där hela kalaset kan skiftas ut med 2 klick. https://www.plantronics.com/se/sv/product/rig-500e

En variant med öppen design av tyg, och en i konstläder av "stängd" variant.
Fast någon "on-the-fly" finns dock inte

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det var fler än jag som föreslog en variabel design för öppen/sluten kåpa.
För egen del vill jag använda en öppen modell så långt möjligt, eftersom det ger bättre ventilation och låter mig höra omgivningens ljud.
Sluten modell är reserverat för tillfällen då omgivningen är allt för bullrig eller ljudet från lurarna annars skulle störa en väldigt tyst omgivning.

Permalänk
Medlem

Mina Plantronics Backbeat Pro är förvisso inga gaming-hörlurar men dom har medhörning, dvs ingen ny teknik för Plantronics.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Ett förslag såhär i efterhand och säkert svårt att implementera.

Men tänk er att lurarna vibrerar när man får headshots.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Ett förslag såhär i efterhand och säkert svårt att implementera.

Men tänk er att lurarna vibrerar när man får headshots.

Borde inte vara så svårt för t.ex. SteelSeries med deras programvara.
De kan redan läsa av t.ex. headshots i cs:go och visa detta på deras Oled-beprydda enheter.
En vibrator i headsettet kopplat till detta så får huvudet en åktur.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Ett förslag såhär i efterhand och säkert svårt att implementera.

Men tänk er att lurarna vibrerar när man får headshots.

Hade ett bar snorbilliga lurar från typ Teknikmagasinet för flera år sedan som hade just denna funktion. Det var ingen höjdare. Vibrationer i huvudet låter häftigt, men det blir inte skönt i längden.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Även Arctis 5 samt Arctis 7 har den funktionen.
3 olika nivåer av medhörningsstyrka.

Är väl främst din egen röst den plockar upp då det är en riktad mikrofon, och det är väl främst däri problemet ligger.
Upplever inte att den tar upp kringljud speciellt bra, (och det är väl lite tanken, att de man pratar med ska slippa höra knapptryckande etc)
det krävs isf en/två extra mikrofoner som är mer runtstrålande tänker jag.

Funktionen är dock riktigt trevlig på annat vis, man märker inte av den, förrän man "skriker" för högt, alternativt andas för direkt in i mikrofonen.

Medhörning finns förövrigt inbyggt direkt i Windows, skillnaden där är dock att den ger en fördröjning,
Arctislurarnas medhörning är "omedelbar" och åtminstone jag märker inte av någon fördröjning överhuvudtaget

Hur ställer jag in detta på Arctis lurarna? Jag har den trådlösa 7an.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Hur ställer jag in detta på Arctis lurarna? Jag har den trådlösa 7an.

Skickades från m.sweclockers.com

i steel series engine.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Hur ställer jag in detta på Arctis lurarna? Jag har den trådlösa 7an.

Skickades från m.sweclockers.com

steelseries programmet, öppna arctis 7an
sen har du "Mic sidetone"

står väl på "low" som standard tror jag.
du märker skillnad om du mutar eller slår på micen med knappen på baksidan enkelt.

(såg att det redan var svarat på dock)

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Undrar om man skulle kunna använda Pro versionens sladd till 500E som jag har.
Att inte ha volymkontroll på sladden var en miss på 500E

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers