Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

mavic pro problem

hej när jag filmar med min mavic pro i 96 fps så blir filmklippet mycket långsamt när jag tittar på videon och är likadant om jag kollar på datan som telefon. Om jag filmar i 24 fps så är det inga problem. har letat på internet och kollar igenom många youtube filmer om inställningar men hittar inte om det är någon inställling som är fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012

Antagligen så spelar din mediaspelare upp ditt klipp i 24 eller 30 fps.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

@yugurt: har tänkte på det också. men videon är långsam i alla program jag har spelat dom i gopro studio, cyber link, vlc, media maker, quick time och windows film&tv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av ellarn:

@yugurt: har tänkte på det också. men videon är långsam i alla program jag har spelat dom i gopro studio, cyber link, vlc, media maker, quick time och windows film&tv

Kan mycket väl vara så att alla ställer sig till 30 fps automatiskt. Prova att välja att spela det i dubbla hastigheten och se om det fortfarande spelas i slow motion. Då kan du börja anta att något är konstigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002

Hej!

Inget konstigt egentligen. Kolla denna länken https://forum.dji.com/thread-82827-1-1.html

Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

@kim_82: grymt tack för hjälpen