Inloggning på Bahnhofs 10 Gbps-router (Huawei HN8255WS)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Inloggning på Bahnhofs 10 Gbps-router (Huawei HN8255WS)

Jag har nyligen fått Bahnhofs 10 Gbps-router (Huawei HN8255WS) och fått igång den så att jag har internet etc. Nu vill jag logga in på den för att t ex stänga av WiFi (ska ha Netgear Orbi i AP-läge) + att se lite vad för inställningar som finns.

Men ... i den medskickade manualen står att jag ska gå in på 192.168.1.1, använda "admin" och sen att lösenordet finns "på bahnhof.se/minasidor" eller på din beställningsbekräftelse.

Fast - jag har letat inne i mina sidor utan att hitta något och beställningsbekräftelsen jag fick när jag beställde denna var ett mail som helt sonika sa "Successfully ordered router.". Inget mer.

Är det någon annan här som har deras 10 Gbps-tjänst och som har beställt och fått denna och har lyckats logga in? Bahnhofs support är stängd just nu så ska annars ringa i morgon men nyfiken om jag bara är korkad och har missat något.

Det står förövrigt uppgifter för en användare på baksidan (username: user etc) men denna användare tycks inte kunna logga in.

Edit: såg visst att jag kunde stänga av WiFi via en knapp så det är iallafall något. Men vill ha kontroll över det som jag har i nätverket ...

/B

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2011

Testat med kundnummer?

Burken:
CPU: i7 6700k | RAM: 16GB DDR4 | GPU: GTX 1070 Strix | Mobo: Asus B150 PRO GAMING | Lagring: 1TB 5400RPM, 1TB 7200RPM, 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

@Poptart: Bra tänkt - men tyvärr inte. Inser nu också att jag har lite problem med den. 10 Gbps funkar inte, lampan blinkade förut men nu är den släckt och den utgången ger ingen internet alls. undrar om jag lyckades f..a upp fiberpatchkabeln när jag flyttade den .... 1 Gbps funkar dock utmärkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Björn Endre:

@Poptart: Bra tänkt - men tyvärr inte. Inser nu också att jag har lite problem med den. 10 Gbps funkar inte, lampan blinkade förut men nu är den släckt och den utgången ger ingen internet alls. undrar om jag lyckades f..a upp fiberpatchkabeln när jag flyttade den .... 1 Gbps funkar dock utmärkt.

Anv och lösen brukar stå på dessa enheter på en liten lapp, kanske inte sitter någon sådan på din?
Ang fiberpatchen så har du antagligen inte haft sönder något, fiber har en tendens att antingen fungera eller inte fungera alls. Bryter du fiberkabeln får du garanterat ingen signal som går att använda. Fiber som inte är skalad är också otroligt mycket tåligare än man kan tro

CPU:Intel core i7 8700k @ 4.8 ghz all cores, 1.275v (Noctua NH-D15) GPU: ASUS GTX 1080 TI STRIX OC @ 2088 / 12006mhz MINNE:16gb G.Skill Ripjaws V 3600mhz @ 15-15-15-32, 1.37v MODERKORT:MSI z370 Gaming M5 NÄTAGG:Antec High Current Gamer 900w SSD: Samsung 860 EVO 500GB Samsung SM843 480GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: ASUS Xonar Essence STX HÖRLURAR: QPAD QH-90 OS: Windows 10 PRO

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av RasmusC:

Anv och lösen brukar stå på dessa enheter på en liten lapp, kanske inte sitter någon sådan på din?
Ang fiberpatchen så har du antagligen inte haft sönder något, fiber har en tendens att antingen fungera eller inte fungera alls. Bryter du fiberkabeln får du garanterat ingen signal som går att använda. Fiber som inte är skalad är också otroligt mycket tåligare än man kan tro

Det står info om en användare (user/lösenordet) på baksidan men den funkar inte. Och i den lilla manualen så står det att användaren ska vara "admin" (och lösen för "user" funkar inte) så det verkar vara fel. Nåväl, jag får prata med dom i morgon. Routern står inne i min dotters rum så kan inte gå in och pyssla för mkt nu. Lite irriterande att de är så otydliga med en sådan enkel sak tycker jag.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Uppdaterar med lösningen. Det visar sig att Bahnhofs system/hemsida är .... inte helt hundra. Den trevlige kille i supporten sa att det borde finnas en hårdvaru-flik i "mina sidor" men de håller på uppgradera sidan så saker kan ibland "försvinna". I mitt fall så finns det en flik för "box" där de försöker sälja en 1 Gbps-router till mig :). Där ska visst lösen normalt finnas. Så han mailade mig det så jag kunde logga in och ändra.

Sen insåg jag att jag visst fick ut 10 Gbps, var fel på en adapter. Så i helgen så ska jag köra lite prestanda-tester.