Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Sep 2013

logitech c922 eller c920?

Tjena tänkte införskaffa mig en ny webbkamera till att använda när jag streamar på twitch

Har läst om några olika kameror men verkar som dessa hamnar i slutstriden men kan inte bestämma mig för vilken

Så min fråga är vilken rekommenderar ni ?

Fractal Design r4 | Gtx 780 | hyper 212 evo | SSD 120GB | asus Z87-A | 8GB Ram | 1,5Tb HDD | i5 3,4Ghz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Vad är prisskillnaden?
C922 är bättre på alla sätt så handlar det om 100-150kr är det en no-brainer. Handlar det om mer än så är väl frågan om du nöjer dig med C920, det är trots allt den som varit twitch-standard i många år nu så det är inget fy skam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

om du vill lägga 900+ på webkameran kan det även vara värt att kolla på 930e den är något billigare typ lyxmodellen av 920 generationen med lite fler funktioner och förbättringar och lite större sensor.

hur den står sig mot 922 törs jag inte svara dock äger ingen av dem personligen.

Skrivet av Dumbullen:

Vad är prisskillnaden?
C922 är bättre på alla sätt så handlar det om 100-150kr är det en no-brainer.

skillnaden är ungefär 200:-

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2007

Jag har en c920 som du kan köpa för 300 kr

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av MooZe:

Tjena tänkte införskaffa mig en ny webbkamera till att använda när jag streamar på twitch

Har läst om några olika kameror men verkar som dessa hamnar i slutstriden men kan inte bestämma mig för vilken

Så min fråga är vilken rekommenderar ni ?

Som många andra säger så ser C922 lite roligare ut. Speciellt eftersom du kan få 720p60fps vilket den äldre inte klarar av.
C922 kan också "ta bort" bakgrunden utan greenscreen, men vad jag har sett funkar det inte bra alls så bör nog undvika det.