Fulkultur om Final Fantasy och de japanska rollspelen

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om Final Fantasy och de japanska rollspelen

Fulkultur förflyttar sig till de japanska rollspelens förlovade land och pratar om vad det är som gör genren så speciell, samt sina bästa minnen från Final Fantasy.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ohh, det här får bli mitt lördagsgodis!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fulkultur?

Finkultur!

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Frilansskribent

Holy shit! Detta ser jag fram emot att lyssna på!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Fire Thunder Shaking! Bland de bättre attackerna i "Bishoujo Senshi Sailor Moon: Another Story"...

Annars så är det FFVI som är närmast hjärtat! Kefka är ju så bra (inte konstigt att han är min avatar!), en skurk som är skurk för han vill, till skillnad från en viss Sephrioth..

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Aldrig sett charmen med just FF. Allt är så jäkla cringy.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Tycker FF har förlorat sin charm på senare tid, gillade FF3 - 7 speciellt. 9 och 10 helt okej också men ser har det börjat gå neråt för min smak.

Hoppas de inte förstör FF7 Remake också, är inte orolig om de gör det mera action RPG stil i fighterna, det kan nog vara helt okej så också, t.ex. Star Ocean ps1 spelens hybrid action rpg vs turn based var riktigt skojj tycker jag. FF12 gillade jag ej var gäller battle systemet alls, ingen "action" alls, antingen gör man ordentlig action rpg stil eller så låter man bli. Senaste har ju åtminstone lite bättre fighting system i den stilen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tycker FF har förlorat sin charm på senare tid, gillade FF3 - 7 speciellt. 9 och 10 helt okej också men ser har det börjat gå neråt för min smak.

Hoppas de inte förstör FF7 Remake också, är inte orolig om de gör det mera action RPG stil i fighterna, det kan nog vara helt okej så också, t.ex. Star Ocean ps1 spelens hybrid action rpg vs turn based var riktigt skojj tycker jag. FF12 gillade jag ej var gäller battle systemet alls, ingen "action" alls, antingen gör man ordentlig action rpg stil eller så låter man bli. Senaste har ju åtminstone lite bättre fighting system i den stilen.

Meningen med Active Dimension Battle systemet i FF12 var att ta tillvara på tekniska framsteg och skippa distracting övergångar till separata battle-screens (som i sig var resultat av tidens tekniska begränsnigar), inte att skapa ett action-RPG. Basically, strategin och planerandet från turn-based battles samtidigt som man tillät fri rörelse i massiva 3D-miljöer. Personligen tycker jag att det är ett av det bästa battle-systemet i FF-serien och ett av dom bästa FF-spelen. Föredrar den lösningen över ett spammigt action-system a'la Kingdom Hearts, förhoppningsvis sätter Square-Enix Ito att regissera FF16.

Det bästa med Final Fantasy är att dom gör ett helt nytt spel med helt nya koncept för varje mainline-entry så det är alltid nåt nytt.

Permalänk
Frilansskribent

Riktigt intressant pod! Många tips till min inköpslista på spel

Vill slå ett slag för en av mina absoluta favoriter som inte nämndes, Skies of Arcadia till Dreamcast, Riktigt bra spel på alla sätt! Finns även till Gamecube, Någon mer som spelat det?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Bra avsnitt!

Beroende på hur man ser det så började jag med Pokémon Röd och sedan gick det några år och till GameCube blev det Tales of Symphonia och Baten Kaitos. Osäker på vilken av de 2 som jag spelade först men bägge var riktigt bra.
ToS fick ju en trevlig utgivning till PS3 för några år sedan som det blev ett köp och omspelning på.

Trevligt att Baten Kaitos togs upp, inte det vanligaste spelet att höra om.
Spelade första och tycket om det mycket. Sedan kom ju tvåan men det släpptes inte i Europa så blev import, dock betydde det inte att jag har spelat det än men någon dag så. Trean var ett DS spel som bara rann ut i sanden utan någon mer info, tråkigt.
Troligen kommer det inget mer i denna spelserie och en remake/remaster till Switch är väl bara något jag kan drömma om.

@Emil Hansson: Ah! Skies of Arcadia, ganska bortglömt men riktigt bra spel. Spelade det till GameCube, var några år sedan men rekommenderas starkt.

Hade inte trott att Sailor Moon Another Story skulle tas upp, äger det till SNES men är ju endast på japanska så inget jag har testat där.
Kört det lite med översättning verkade bra men japan svårt så kom inte för långt.

Visa signatur
Permalänk

Riktigt underhållande avsnitt som förgyllde min lilla grovstädning

När Jacob (tror det var han) nämnde Tales of Symphonia och beskrev spelet, så kom jag direkt o tänka på ett annat namco publicerat spel som länge var det enda och bästa Xbox 360 JRPG't - Eternal Sonata.
Det hade också ett djupare budskap, som utforskas och utreds under spelets gång - av den typen som skulle få vissa sorters konspirationsteoretiker att dräggla.
Eternal Sonata var riktigt underhållande i mitt tycke, både bra atmosfärisk story och grafik, game engine, vackert, och underbar musik. Det har nog dock fallit i glömska o fick nog aldrig nån större fanbase.

Självklart har jag spelat en massa FF och andra JRPG's också, som jag älskar med. FF8 som Vendela tyckte om har dock gått mig förbi, men kanske ska ge det en chans ändå efter detta lovordande

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Fulkultur förflyttar sig till de japanska rollspelens förlovade land och pratar om vad det är som gör genren så speciell, samt sina bästa minnen från Final Fantasy.

Läs hela artikeln här

Usch, alla dessa ängelkörer över Black Mirror. Att Electric dreams ska liknas med black mirror är verkligen att smutsa ner skräp. Electric dreams är fruktansvärt bra producerat där det tekniska och arbetet med kamera och settings är outstandig. Skådespeleriet är väldigt realistiskt, oavsett om de är i rymden, på jorden, i framtiden eller annanstans. Black mirror är "meh" i jämförelse. Serien finns också på viaplay.

Visa signatur

Dator AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz 19MB, ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC, Corsair RM650x 650W, ASUS PRIME B350-PLUS, | Microsoft Surface Book | Intel Core i5 och Intel NUC Teve 49" SUHD 4K Smart TV KS7005 Konsoller Xbox one S | N64 | Snes | Nes | GBA SP-101

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Fulkultur förflyttar sig till de japanska rollspelens förlovade land och pratar om vad det är som gör genren så speciell, samt sina bästa minnen från Final Fantasy.

Läs hela artikeln här

BTW finfal fantasy 9 finns på windows, xbox och android.

Visa signatur

Dator AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz 19MB, ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC, Corsair RM650x 650W, ASUS PRIME B350-PLUS, | Microsoft Surface Book | Intel Core i5 och Intel NUC Teve 49" SUHD 4K Smart TV KS7005 Konsoller Xbox one S | N64 | Snes | Nes | GBA SP-101

Permalänk
Medlem

Jag håller med Jacob om att den var kring snes som JRPG kom till sin rätt... Gällande Final Fantasy håller jag 3:an/6:an som det överlägset bästa spelet i serien (då var inte 6:an min första kontakt med FF). Högst troligt just pga alla karaktärer och öden...

Håller just nu på och kör igenom 9an igen efter att jag köpt det på Steam... Jag var aldrig ett stort fan av 7:an, men kanske borde ge det en till chans i samband med remaken...

Tack för ett grymt avsnitt som föll mig väldigt väl i smaken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Aldrig sett charmen med just FF. Allt är så jäkla cringy.

Du är för ung, 5,6,7 och 9 är guld. Allt nyare är lite mer meh....

För övrigt håller jag första Phantasy Star på sega mastersystem som ett av de bästa jRPG genom tiderna, helt överlägset FF1 som släpptes en månad tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Du är för ung, 5,6,7 och 9 är guld. Allt nyare är lite mer meh....

För övrigt håller jag första Phantasy Star på sega mastersystem som ett av de bästa jRPG genom tiderna, helt överlägset FF1 som släpptes en månad tidigare

Haha! Tack! 41 år ung.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Haha! Tack! 41 år ung.

Började spela FF för sent då de nyare är som sagt inga höjdare.
Men får fortfarande gåshud av introt till FF6, även om det inte är riktigt samma känsla nu som på snes-tiden (jag spelade det först när det släpptes till psx dock då jag aldrig ägt en snes)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Började spela FF för sent då de nyare är som sagt inga höjdare.
Men får fortfarande gåshud av introt till FF6, även om det inte är riktigt samma känsla nu som på snes-tiden (jag spelade det först när det släpptes till psx dock då jag aldrig ägt en snes)

För mig är det nästan tvärtom, jag uppskattar introt mycket mer idag än när jag spelade det första vändan

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Emil Hansson:

Riktigt intressant pod! Många tips till min inköpslista på spel

Vill slå ett slag för en av mina absoluta favoriter som inte nämndes, Skies of Arcadia till Dreamcast, Riktigt bra spel på alla sätt! Finns även till Gamecube, Någon mer som spelat det?

https://youtu.be/hjUWN1fNdTI

NEEEJ! Hur kunde jag glömma det här guldkornet? :'( Jag har orimligt många genomspelningar av det på både Dreamcast och köpte det senare även till Gamecube. Riktigt bra och underhållande spel på så många sätt. Striderna var dock för långsamma och ju längre in man kom i spelet desto lättare blev allt. Hade inte skadat om de skruvat upp svårighetsgraden ett snäpp. Ett sånt jävla antiklimax att med lätthet slå sista bossen utan ett uns av grinding eller powerlevlande på vägen.

Hoppas Sega nån dag släpper spelet på typ Switch eller åtminstone gör en dålig PC-port!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Emil Hansson:

Riktigt intressant pod! Många tips till min inköpslista på spel

Vill slå ett slag för en av mina absoluta favoriter som inte nämndes, Skies of Arcadia till Dreamcast, Riktigt bra spel på alla sätt! Finns även till Gamecube, Någon mer som spelat det?

https://youtu.be/hjUWN1fNdTI

Skrivet av Jacob:

NEEEJ! Hur kunde jag glömma det här guldkornet? :'( Jag har orimligt många genomspelningar av det på både Dreamcast och köpte det senare även till Gamecube. Riktigt bra och underhållande spel på så många sätt. Striderna var dock för långsamma och ju längre in man kom i spelet desto lättare blev allt. Hade inte skadat om de skruvat upp svårighetsgraden ett snäpp. Ett sånt jävla antiklimax att med lätthet slå sista bossen utan ett uns av grinding eller powerlevlande på vägen.

Hoppas Sega nån dag släpper spelet på typ Switch eller åtminstone gör en dålig PC-port!

Damnit, det älskar jag ju också! Jag har fått det påpekat på Discord om ett antal guldkorn vi inte tog upp (hello Chrono Trigger), och jag hade flera av dessa i mina anteckningar, men när konversationen väl var igång glömde jag helt av att titta i anteckningarna. Inget ont om det, tyckte det blev en riktigt trevlig och givande diskussion om ämnet, men både jag och Cobben piskar oss själva på fingrarna lite över Skies of Arcadia. Finfint spel det! Ser också väääääldigt gärna en nyversion av det, kanske i stil med FFXII The Zodiac Age, dvs en modernisering utan att de stöper om hela spelet (tror inte det är namnkunnigt nog hos den allmänna spelpubliken för att de ska investera så tungt i det).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Frilansskribent
Skrivet av Jacob:

NEEEJ! Hur kunde jag glömma det här guldkornet? :'( Jag har orimligt många genomspelningar av det på både Dreamcast och köpte det senare även till Gamecube. Riktigt bra och underhållande spel på så många sätt. Striderna var dock för långsamma och ju längre in man kom i spelet desto lättare blev allt. Hade inte skadat om de skruvat upp svårighetsgraden ett snäpp. Ett sånt jävla antiklimax att med lätthet slå sista bossen utan ett uns av grinding eller powerlevlande på vägen.

Hoppas Sega nån dag släpper spelet på typ Switch eller åtminstone gör en dålig PC-port!

Jag har faktiskt aldrig spelat klart det, Kanske därför det är mindre random encounters på Gamecube versionen, För att höja svårighetsgraden lite

Jag la för övrigt ner massa tid i "Pintas Quest" (Mini spelet som spelas på VMU) Där man kan grinda massa items och sedan föra över dom till "main" spelet, Riktigt roligt koncept

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Frilansskribent
Skrivet av loevet:

Damnit, det älskar jag ju också! Jag har fått det påpekat på Discord om ett antal guldkorn vi inte tog upp (hello Chrono Trigger), och jag hade flera av dessa i mina anteckningar, men när konversationen väl var igång glömde jag helt av att titta i anteckningarna. Inget ont om det, tyckte det blev en riktigt trevlig och givande diskussion om ämnet, men både jag och Cobben piskar oss själva på fingrarna lite över Skies of Arcadia. Finfint spel det! Ser också väääääldigt gärna en nyversion av det, kanske i stil med FFXII The Zodiac Age, dvs en modernisering utan att de stöper om hela spelet (tror inte det är namnkunnigt nog hos den allmänna spelpubliken för att de ska investera så tungt i det).

Podden var superb, Man kan ju inte komma ihåg alla spel Jag minns att jag läst lite om Skies of Arcadia förut och tror att dom som gjorde spelet gick i konkurs inte långt efter spelet släpptes och finns inte längre och man vet inte riktigt vem som har rättigheterna osv osv.. Men jag hoppas också på någon typ av remake!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Emil Hansson:

Jag har faktiskt aldrig spelat klart det, Kanske därför det är mindre random encounters på Gamecube versionen, För att höja svårighetsgraden lite

Jag la för övrigt ner massa tid i "Pintas Quest" (Mini spelet som spelas på VMU) Där man kan grinda massa items och sedan föra över dom till "main" spelet, Riktigt roligt koncept

Att de hade med mindre random encounters handlade om att striderna var så smärtsamt långsamma (långa sekvenser för varje effekt) och att det på vissa platser blev så gott som outhärdligt. Det hjälpte dock inte när det kom till att spelet var enkelt, utan det blev ändå successivt allt mer av en cake walk. Trots detta spelade jag ändå igenom spelet i omgångar, så dåligt är det inte!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tittar in lite sent här, men jag tänkte påpeka att om man vill ha en mer traditionell/klassisk Final Fantasy-story så kan det vara värt det att ta en titt på Final Fantasy XIV. Ett MMO, visst, men det är packat med referenser och hyllningar till seriens historia.

- Nationerna spelaren är allierad med har alla en tekniknivå lik de i de första fem spelen och 9:an, d.v.s. en medeltidsestetik med steampunk, magi, samt luftskepp. Mycket kristaller, Heroes of Light, m.m.

- Den primära antagonisten, Garlemald-imperiet, har en tekniknivå som ligger närmare imperiet i Final Fantasy VI och den allmänt tillgängliga teknologin i VII och VIII, komplett med Magitek Armor och mycket skjutvapen.

- Sist har vi förstås det "utdöda" Allagan-imperiet med överlägsen teknologi mer i stuk med seriens mest högteknologiska civilisationer. Tänk Esthar i VIII... och så finns det säkert något i XIII jag kan jämföra med, men det har jag inte spelat. De skapade bl.a. Ultima Weapon.

Annars skulle jag väl vilja påpeka att jag inte har spelat något spel i Final Fantasy-serien som jag faktiskt skulle kalla för science fiction. Alla spelen verkar vara fantasy, även om de inte alla har medeltids- och steampunkestetik.

EDIT: Sen vad gäller Final Fantasy VII: Remake så undrar jag mest vad Square Enix tänkte att spelet ska ha för målgrupp när de gick riktningen att ta bort ATB-striderna och tydligen också skriva om karaktärerna. Det känns ju inte som att det är vad fans av originalet vill ha, och vilka andra är det som efterfrågar en remake?

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt avsnitt! Hade gärna sett att det kunde vara dubbelt så långt Ett spel som jag inte hör så mycket om som jag gillade starkt var det sista riktigt bra JRPG som kom från Square Enix - The Last Remnant.

Såg nyss av en slump att det tydligen togs bort från Steam i september, troligtvis eftersom de släppte en remaster-version på PS4 i slutet av förra året. Så, återkommer kanske (förhoppningsvis) på PC igen om några månader.

För mig var det precis som att spela de äldre FF-spelen, med undantaget för att de inte var ATB som nog får anses som favorit, men systemet i detta spel var ändå helt okey och inte lika "kaotiskt" som de senare implementationerna varit.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

Riktigt trevligt avsnitt! Hade gärna sett att det kunde vara dubbelt så långt Ett spel som jag inte hör så mycket om som jag gillade starkt var det sista riktigt bra JRPG som kom från Square Enix - The Last Remnant.

Såg nyss av en slump att det tydligen togs bort från Steam i september, troligtvis eftersom de släppte en remaster-version på PS4 i slutet av förra året. Så, återkommer kanske (förhoppningsvis) på PC igen om några månader.

För mig var det precis som att spela de äldre FF-spelen, med undantaget för att de inte var ATB som nog får anses som favorit, men systemet i detta spel var ändå helt okey och inte lika "kaotiskt" som de senare implementationerna varit.

Jag passade faktiskt på att köpa The Last Remnant när jag såg nyheten om att det skulle försvinna från Steam! Så det finns i backloggen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Frilansskribent

@trickeh2k: Detta måste jag testa Går fortfarande att få tag på nycklar på diverse sidor. Kul med ännu fler speltips i tråden

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag passade faktiskt på att köpa The Last Remnant när jag såg nyheten om att det skulle försvinna från Steam! Så det finns i backloggen.

Skrivet av Emil Hansson:

@trickeh2k: Detta måste jag testa Går fortfarande att få tag på nycklar på diverse sidor. Kul med ännu fler speltips i tråden

Tycker jag att det är dags ni testar på då Jag tycker det fångade det mesta av den gamla känslan, inte lila bra som de starkaste spelen i serien men klart på runt ff10-nivå för min egen del iaf! Gamepad är dock ett måste, men det kanske är underförstått

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2