Mjukvara för schemaläggning

Permalänk
Medlem

Mjukvara för schemaläggning

Hej

Jag jobbar inom skolan på en kommun. Fick en fråga från mina kollegor som jobbar med schemaläggning av modersmålslärare om tips på program som skulle kunna automatisera mer.

Vi skulle vilja kunna fördela lärare på olika skolor utifrån förutbestämda behov, anpassning till övriga scheman, helst i en logisk följd efter avstånd mellan skolorna osv.

Vad har ni för tips på mjukvara som antingen skulle funka direkt eller efter vissa anpassningar? Tänker att många branscher som logistik och liknande måste ha rätt bra mjukvara för schemaläggning.

MVH

Christoffer

Permalänk
Medlem

Har en bekant som om inte jag har fel har utvecklat just en sådan här programvara. Har skickat länken till honom så antingen hör han av sig till mig eller om han har konto så svarar han här antar jag. Återkommer.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Ah, grymt! Tack Dakkie!

Permalänk
Medlem

Har fått tag på honom, han kommer kontakta dig när han får tid

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Jättesnällt!

Permalänk
Medlem

Skriv gärna hur det gick. Skolsverige skulle behöva en uppryckning av det där vad jag hört. Alltför ofta som någon får göra arbetet lite skyndsamt och sen blir det som det blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

@snarlik: Tråkhatten på.....tänk på att det kan finnas upphandlingsregler osv som påverkar val av levernatör/lösning om det är så att du jobbar inom/åt en kommun. Kanske även finns befintliga avtal osv som kan påverka.

Permalänk
Avstängd

@snarlik: Jag har på avstånd sett folk använda Googles applikationer för just schema. Kanske inte är det du söker - kanske är det perfekt. Någon annan som vet mer får fylla i.

Är det gratis så slipper man kanske upphandling också.