"Det går inte att visa alternativen för säkerhet och avstängning"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

"Det går inte att visa alternativen för säkerhet och avstängning"

Jag behöver akut hjälp. Jag har en relativt ny Lenovo windows 10 laptop som helt plötsligt ger mig problem. Igår så gjorde den en windowsuppdatering innan avstängning och nu på förmiddagen är den något som är keiko. Jag startade och loggade in som vanligt med lösenord, men istället för att komma till skrivbordet var skärmen bara svart, men muspekaren syntes. Jag testade då att köra ctrl+alt+delete för att kanske gå upp aktivitetshanteraren och möjligheten att starta om. Det funkade inte, så stängde av med strömknappen. När jag satte på datorn igen kom det upp ett meddelande där det står "Det gick inte att visa säkerhets- och inloggningsalternativ när du tryckte på ctrl+alt+delete. Om Windows inte svarar trycker du på Esc eller startar om med hjälp av strömknappen."
Det går inte trycka på OK, ingenting händer när trycker på Esc och om jag startar om via strömknappen så kommer bara samma upp igen.
Vad ska jag göra? Har panik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Prova att starta i felsäkert läge och se om samma problem är kvar där.
I windows 10 så får man upp alternativ för felsäkert läge genom att spamma på F8 innan operativsystemet börjar ladda. Dock så kan F8 vara avstängt om man har UEFI boot ist för legacy.

Andra alternativ finns här.
https://www.drivereasy.com/knowledge/how-to-enter-safe-mode-i...

| CPU: AMD Ryzen 1600 | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Asus Strix Vega 56 | Mobo: MSI X370 Pro Carbon | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: EVGA G2 750W 80+ Gold | Kylare: Ryzen Wraith | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10