Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

µTorrent tar allt minnne

Jag har 32 GB RAM. När jag kört µTorrent så börjar programmet att ta minne mer och mer ända tills datorn ej fungerar. Går detta att göra något åt?
Så till den viktiga frågan.
När jag sedan startar om datorn eller stänger av den och låter den vara avstängd i flera timmar så kommer inte minnet tillbaka. Utan oftast måste jag starta om datorn två gånger för att få tillbaka allt minne och ibland tre gånger. Borde inte allt minne vara tillbaka redan efter första omstarten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@CGD:

Har dom börjat med någon shady mining-client igen eller?

Det med omstarterna låter riktigt konstigt, minnet ska absolut vara tillbaka efter omstart/avstängning. Minnet ska även vara tillbaka direkt du stänger av µtorrent.

Har du kollat aktivitetshanteraren och kvitterat att det verkligen är µtorrent som äter upp allt minne och inget annat konstigt? Kan vara något som hänger ihop med µtorrent men ändå kanske inte är det programmet?

Kan du ta en Printscreen när du har aktivitetshanteraren framme och µtorrent körs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av CGD:

Jag har 32 GB RAM. När jag kört µTorrent så börjar programmet att ta minne mer och mer ända tills datorn ej fungerar. Går detta att göra något åt?
När jag sedan startar om datorn eller stänger av den och låter den vara avstängd i flera timmar så kommer inte minnet tillbaka. Utan oftast måste jag starta om datorn två gånger för att få tillbaka allt minne och ibland tre gånger. Borde inte allt minne vara tillbaka redan efter första omstarten?

uTorrent använder din dator kraft att mina bitcoins medans du laddar.
Installera en adblocker.
Jag kör "uBlock Origin", ingen mera mining i min dator, för någon annan!

Sedan vill uTorrent starta med Windows, och försöka hacka Bitcoin så snart man startar datorn, spelar ingen roll vad man bockar i i inställningar heller. Irriterande, men det slutar efter ett tag.

Ctrl + Alt + Del : välj aktivitets hanteraren och avsluta processen qtorrent.exe så frigör du resurserna.

Asus ROG X Hero | 8700K @5,2GHz | Asus 1080Ti Poseidon | 32 Gb Corsair RGB 3000 | Samsung 960 PRO 512Gb | Corsair MR750i | Win-X Pro
[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/4in7gk-2.png[/img]
Asus Sabertooth Z97 Mark-1 | i7 4790K @ 4,9GHz | MSI GTX970 | 32 Gb 2400 Corsair | Samsung 960 EVO 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | Win-X Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av CGD:

ett tips kan vara att köra qBittorrent istället för µTorrent

Dator : EVGA 1070Ti OC | i5 7600k @4.5ghz |
| Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP | Fidelio X2HR |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Sluta använd utorrent. Använd något open source som qBittorrent eller Deluge istället så man kan se vad programmet gör.

i7-8700K @ 4.8GHz, ROG Z370-F, Noctua NH-U14S, GSkill FlareX 16GB 3200MHz, MSI GTX 1080Ti FE, FD Define R6, Agon AG241QX, Razer Deathadder Elite, Leopold FC660M [MX Brown], Beyerdynamic DT770 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av HaBBarN:

ett tips kan vara att köra qBittorrent istället för µTorrent

Precis. Jag har kört med den sedan µTorrent inte längre gick att använda.

https://www.qbittorrent.org/

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

Den enda varianten av µTorrent man någonson har eller ska använda är 2.2.1. Ingen annan är vettig.

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Instämmer med övriga, ta bort µTorrent så fort du kan och ersätt med qBittorrent. Det var länge sedan µTorrent ansågs som ett bra program. Vill du använda µTorrent är det version 2.2.1 som är den senaste som inte har malware eller annan skit. Det ska sägas att den är från 2011 dock, finns ingen anledning att använda den när qBittorrent finns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

inte nå vidare hjälpsamt svar från mig men vem FAN kör utorrent i 2019?

skiten har blivit outdated, massor av säkerhetshål och massor av crapware, glöm utorrent och installera en ny modern klient, qbittorrent fungerar prima som exempel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008

kan även rekommendera Tixati
https://www.tixati.com/