Fredagspanelen 169: Radeon VII, Nvidia DLSS i spel och kemikalieskatten

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 169: Radeon VII, Nvidia DLSS i spel och kemikalieskatten

Strax innan Jonas och Jacob ska ge sig iväg till Växjö för en medlemsträff hoppar duon in i studion för att gå igenom stora händelser från senaste två veckorna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag tycker det är bra att ni håller en saklig och lugn ton när ni delar med er av era slutsatser och åsikter. I ett allt mer polariserat klimat, där varje artikel/debatt/recension/etc. ska vara "övertygande", så är det lätt att man raljerar när det egentligen handlar om en liten detalj. Tänker främst på Vega 2 release och Nvidias DLSS. Har sett många recensioner på Youtube där man spyr galla över dessa (kan vara för att fiska views).

Trevlig helg på er!

Permalänk
Medlem

DLSS verka ju inte övertygande.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Vill bara säga att jag tycker det är bra att ni håller en saklig och lugn ton när ni delar med er av era slutsatser och åsikter. I ett allt mer polariserat klimat, där varje artikel/debatt/recension/etc. ska vara "övertygande", så är det lätt att man raljerar när det egentligen handlar om en liten detalj. Tänker främst på Vega 2 release och Nvidias DLSS. Har sett många recensioner på Youtube där man spyr galla över dessa (kan vara för att fiska views).

Trevlig helg på er!

Det är så det ska vara, därför swec äger. Önskar samma klimat även i kommentarerna. Mer rationalitet åt folket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

Satt och slö kollade, reflekterade över vad som finns i bakgrunden, det är inte något som är pc hårdvara, old retro konsol gaming, inget fel med. Bara en reflektion, tänkte kanske att något från den lååånga listan med nyheter borde funnits bakgrunden, typ lådan till Radeon VII (låter lite Nintendo fast fel stavat=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SPACEFACE75:

Satt och slö kollade, reflekterade över vad som finns i bakgrunden, det är inte något som är pc hårdvara, old retro konsol gaming, inget fel med. Bara en reflektion, tänkte kanske att något från den lååånga listan med nyheter borde funnits bakgrunden, typ lådan till Radeon VII (låter lite Nintendo fast fel stavat=)

De delar ju studio med FZ, så jag tycker att det känns ganska rimligt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Moderator, Testpilot

Nu vet jag att det tar tid att transportera sig.

*Life is short...."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

De delar ju studio med FZ, så jag tycker att det känns ganska rimligt.

Gör de? Usch, känner mig smutsig nu med den vetskapen :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Gör de? Usch, känner mig smutsig nu med den vetskapen :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Jag ogillar fz helt enkelt. Av den enkla anledningen att de fulat sig med recensioner, haft reklamplatser som spridit virus och ett forum lika toxiskt som MOBA scenen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle ni inte kunna testa 2060 SLI raytracing vs 2080 och ett 2080ti om det kanske är värt att köra 2 2060 i SLI istället för att köpa 2080???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett Igloo chassi. Supertyst, och då skulle jag vilja ha Radeon VII. Inga fönster, runt, öppningar som går att ändra på, vänster sida eller höger. Topp öppningar "bara" 2 * 140mm. Luftslussar under fake skal. Absolut ingen LED, och IKEA vit. Platt bak på Igloon för externa kontakter.
Be mig inte att rita med MS Paint.
H;
Lennart G
Norrköping

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av anon246659:

Jag ogillar fz helt enkelt. Av den enkla anledningen att de fulat sig med recensioner, haft reklamplatser som spridit virus och ett forum lika toxiskt som MOBA scenen

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, tell me more! Spridit virus? Hatiskt i forumet? Extremt nyfiken.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Callemedskägget:

Haha, tell me more! Spridit virus? Hatiskt i forumet? Extremt nyfiken.

För ett par år sedan så gjorde jag en anmälan till er med AV logg.. Ni tackade för anmälan och sedan togs den reklamen bort. Wed, 12 Nov 2014, 20:25 svarade du (antar att carl.johansson@fz.se är ditt) på det mailet och vidarbefodrade det till en tekniker. Tyvärr har jag inte kvar logg då det dropbox kontot är ur bruk.
Erat forum är\var extremt toxiskt.. Lite som ditt svar nu som är toxiskt - förlöjligande, inte hatiskt.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av anon246659:

För ett par år sedan så gjorde jag en anmälan till er med AV logg.. Ni tackade för anmälan och sedan togs den reklamen bort. Wed, 12 Nov 2014, 20:25 svarade du (antar att carl.johansson@fz.se är ditt) på det mailet och vidarbefodrade det till en tekniker. Tyvärr har jag inte kvar logg då det dropbox kontot är ur bruk.
Erat forum är\var extremt toxiskt.. Lite som ditt svar nu som är toxiskt - förlöjligande, inte hatiskt.

Lite raljerande, det erkänner jag. Lite på samma nivå som att påstå att vi har fuffens för oss. Var detta innan eller efter vi blev en del av Geeks (slutet av 2015)? Nu har vi ju samma säljteam som Swec, så det borde verkligen vara innan.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Callemedskägget:

Lite raljerande, det erkänner jag. Lite på samma nivå som att påstå att vi har fuffens för oss. Var detta innan eller efter vi blev en del av Geeks (slutet av 2015)? Nu har vi ju samma säljteam som Swec, så det borde verkligen vara innan.

Ni hade tvivelaktiga recensenter och forum mods som höll vänner om ryggen. Ren och skär mobbning förekom av samma individer. Gjorde anmälan på en användare som ofta skrev "du är så dum du borde ta livet av dig" och dyl, men han fick fortsätta vara toxisk. Då fick jag sådan avsmak att jag tog bort mitt konto. Än idag (som du såg här) får jag en bitter avsmak när minnet blir förfriskat.
Slutet på 2014 enligt mailet.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av anon246659:

Ni hade tvivelaktiga recensenter och forum mods som höll vänner om ryggen. Ren och skär mobbning förekom av samma individer. Gjorde anmälan på en användare som ofta skrev "du är så dum du borde ta livet av dig" och dyl, men han fick fortsätta vara toxisk. Då fick jag sådan avsmak att jag tog bort mitt konto. Än idag (som du såg här) får jag en bitter avsmak när minnet blir förfriskat.
Slutet på 2014 enligt mailet.

Låter som rövigt beteende som aldrig borde ha fått passera. Utan mer info är det svårt att ge något djupare svar än så.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk

"dragit en... liksom... strumpbyxor över skärmen nästan"

Alltid lurar det nån

Hänt i veckan

(egentligen är det väl inte interferens utan något annat)