Möbel/ställ för att kunna ha datorn på/nära golvet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Möbel/ställ för att kunna ha datorn på/nära golvet.

Hej
Som rubriken lyder. Någon som har nå bra tips på diverse lösningar? Försökt hitta något stilrent sådan länge utan resultat.
MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Du får nog beskriva ditt problem tydligare.
Vill du ha den på golvet så är det ju bara att ställa den där, eller?

Är du ute efter någon lösning att få upp den från golvet något, så är du nog tvungen till att göra något själv, men man kommer långt med lite träbitar, sandpapper, spackel och färg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Twilight Zone
Registrerad
Nov 2001

4 hjul/låga ben samt en skiva...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av loefet:

Du får nog beskriva ditt problem tydligare.

Vill ha en liten plattform som datorn kan stå något högre från golvet och direkt på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

några tegelstenar? betong-stenar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av Dack3:

några tegelstenar? betong-stenar?

Tanken har slagit mej men skulle hellre vilja ha en möbel faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

ställ den på 4 oöppnade coca cola burkar, borde se ballt ut

Trädvy Permalänk
Hedersknyffel
Plats
Huskvarna
Registrerad
Nov 2017

+1, utan tvekan den bästa lösningen..!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

- För en stabilare och mer balanserad dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Köp en vit träskiva i lagom storlek och sätt på fyra fötter på

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Dell U2515H

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Datorställ på Kjell. Första träffen på Google typ, så du kanske redan har uteslutit det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av employed:

Hej
Som rubriken lyder. Någon som har nå bra tips på diverse lösningar? Försökt hitta något stilrent sådan länge utan resultat.
MVH

Jag gjorde en själv.

Du behöver 2 reglar (typ 4x4 cm), en tjockare skiva, 4 hjul, ett gäng skruvar samt en skruvdragare.
Det kan dock även behövas lite träolja eller träfärg.

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 7 64bit Ult | CPU: Intel i7 4790K 4,00Ghz | GPU: ASUS Geforce GTX 1060 6 GB| MB: Asus Z97A-pro gamer |
| RAM: Corsair XMS 3 8GB | PSU: Corsair AX750 | Chassi: NZXT H2 |
SSD: Intel 240 GB | CPU-Kylare: Noctua UH12 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2011

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Gaming 4G | 16GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 PC12800/1600MHz CL8 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | 2 x Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM006 64MB 2TB | Western Digital Elements 1TB (Extern) | Fractal Design Define R4 (Vit) | BenQ XL2411Z | BenQ G2412HD | Steelseries Rival 500 | Func KB-460 | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Det lösningen verkar bra. Du råkar inte ha en bild på hur det blev?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Jag gjorde en själv.

Du behöver 2 reglar (typ 4x4 cm), en tjockare skiva, 4 hjul, ett gäng skruvar samt en skruvdragare.
Det kan dock även behövas lite träolja eller träfärg.

Låter som du överdimensionerade rätt rejält om du inte är killen som skulle bygga eget chassi i typ 10mm plåt.

Förövrigt någon som hittar tillbaka till den tråden? Skulle vilja veta hur det gick tillslut!

EDIT: Hittad! Han verkade lägga ner planerna efter 13 sidor, eller @Esseboy ?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1065356-metall-chassi-...

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Litenskit:

Låter som du överdimensionerade rätt rejält om du inte är killen som skulle bygga eget chassi i typ 10mm plåt.

Reglarna är så klart överdimensionerade men jag har för mig att de inte hade klenare dimensioner än så och
kostnadsskillnaden hade ändå varit minimal.

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 7 64bit Ult | CPU: Intel i7 4790K 4,00Ghz | GPU: ASUS Geforce GTX 1060 6 GB| MB: Asus Z97A-pro gamer |
| RAM: Corsair XMS 3 8GB | PSU: Corsair AX750 | Chassi: NZXT H2 |
SSD: Intel 240 GB | CPU-Kylare: Noctua UH12 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Jimemy:

Det lösningen verkar bra. Du råkar inte ha en bild på hur det blev?

Inte mycket att ta bild på, en platta med fyra hjul

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Gaming 4G | 16GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 PC12800/1600MHz CL8 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | 2 x Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM006 64MB 2TB | Western Digital Elements 1TB (Extern) | Fractal Design Define R4 (Vit) | BenQ XL2411Z | BenQ G2412HD | Steelseries Rival 500 | Func KB-460 | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Reglarna är så klart överdimensionerade men jag har för mig att de inte hade klenare dimensioner än så och
kostnadsskillnaden hade ändå varit minimal.

Menade mer att det borde ha räckt med en tjock skiva utan reglar. Typ 12mm plywood hade lätt hållit en dator.

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/datorchassi/chas...

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare