Är inte Surface Pro populära?

Permalänk
Inaktiv

Är inte Surface Pro populära?

Hej,
Jag har gått över till MacBook Pro då min Surface bara strulade så hävde köpet, eller ja jag är på G att häva det då dom bara ska bekräfta felet.

Nåja, jag har en spritt ny docka samt Signatur cover och jag har lagt ut dom på tradera, blocket you name it men ingen verkar nappa på dom.

Te.x dockan kostar ca 2000kr ny och jag har lagt ut den för 1000kr och den är endast ca 2 månader gammal lika är det med signature covern. Och detta i sig bör ju indikera på att Surface Pro inte alls är populär här i Sverige iaf - eller är det jag som är ute och cyklar och bara har otur?

Permalänk
Inaktiv

Surface Pro är ej populära till att börja med. Orsaken är priset och behovet av datormodellen inte är så stor, i iallafall inte till dessa priser. Företag som köper vill inte ha begagnade datorer.

Detta gäller även bättre laptops, de är nischade och de som köper dessa köper nya.

Apple produkter däremot har blivit en märkesprodukt/statussymbol, där prisribban har höjts vad vanligt folk vill betala för en standarddator. Går man upp i en bättre utrustad macbook Pro som kostar ca 60 000kr så får man också problem att sälja den.

Slutsatsen här är att om man köper något utanför det vanliga svenssons köper inom datorteknik, så räkna att få med problem att sälja dessa begagnade med liten förlust.
Det var någon på forumet för några år sedan som ville sälja en liten pci ssd som typ kostade 10 000kr ny. Folk ville typ inte ge mer än nypris för storleksmässigt motsvarande sata ssd för den. Samma sak gäller om någon köper ett Quadro grafikkort, säg ett för 15 000kr samma pris som 2080Ti. Så förvånar mig inte att Quadro kortet efter samma tid som 2080Ti har rasat i begagnatpris så man får ut halva värdet.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med Surface Pro ägd ett par st av dessa modeller enda sedan Surface Pro 2, och Surface Pro bytte jag ut direkt när LTE version kom, visserligen har jag aldrig kört på fanlösa modeller där de kan bli värmeslag och därmed få konstiga skärmar har man bland annat läst om att de fanlösa modellerna har varit lite mer strul med än de med fans.

Men har inte dessa som main, har oftast dessa när jag är på resande fot och kan behöva signera dokument går så snabbt bara ta pennan och signera dokumenten och skicka tillbaka dessa även med PDF dokument, men också under arbetstider på luncher och fika perioder när man kan vara utanför kontoren.

Vikten på enheten är avgörande om man ska bära på dessa dagligen, även om man inte alltid sitter på just enheten när man är hemma eller sitter inne på kontoren normalt sätt så väljer man oftast en stationär eller en bärbar med större skärmar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Surface Pro är ej populära till att börja med. Orsaken är priset och behovet av datormodellen inte är så stor, i iallafall inte till dessa priser. Företag som köper vill inte ha begagnade datorer.

Detta gäller även bättre laptops, de är nischade och de som köper dessa köper nya.

Apple produkter däremot har blivit en märkesprodukt/statussymbol, där prisribban har höjts vad vanligt folk vill betala för en standarddator. Går man upp i en bättre utrustad macbook Pro som kostar ca 60 000kr så får man också problem att sälja den.

Slutsatsen här är att om man köper något utanför det vanliga svenssons köper inom datorteknik, så räkna att få med problem att sälja dessa begagnade med liten förlust.
Det var någon på forumet för några år sedan som ville sälja en liten pci ssd som typ kostade 10 000kr ny. Folk ville typ inte ge mer än nypris för storleksmässigt motsvarande sata ssd för den. Samma sak gäller om någon köper ett Quadro grafikkort, säg ett för 15 000kr samma pris som 2080Ti. Så förvånar mig inte att Quadro kortet efter samma tid som 2080Ti har rasat i begagnatpris så man får ut halva värdet.

Då är de som jag misstänker, får lägga ut sakerna på eBay och hoppas att dom kan säljas där istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon300311:

Då är de som jag misstänker, får lägga ut sakerna på eBay och hoppas att dom kan säljas där istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan du göra. Sälja en dyr dator över ebay skulle jag ej göra, men har man erfarenhet av det plus tid så varför inte.
-Att sälja dyra datorer inom sverige är i sin tur ej problemfritt.

Lärdomen här är oavsett vad man än köper, så om man köper något som ej kan räknas som en standardpryl som vanligt folk köper, så blir det mer krångligt att sälja dessa begagnade. Speciellt ju mer elektronik och liknande prylen har.

I din sits hade jag behållit Surface Pro kör med den något år och kanske då byta till en Appledator. Detta av anledningen att man förlorar pengar vid bytet,

Ny lycka till med försäljningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Jag har gått över till MacBook Pro då min Surface bara strulade

Skrivet av anon300311:

Och detta i sig bör ju indikera på att Surface Pro inte alls är populär här i Sverige iaf - eller är det jag som är ute och cyklar och bara har otur?

Känns som du är något på spåret här

Men seriöst, tror att det är priset som spökar, dom är helt enkelt för dyra i förhållande till vad de flesta kan/vill betala.

Permalänk

Sen så köper man väl tangentbord när man köper plattan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Det kan du göra. Sälja en dyr dator över ebay skulle jag ej göra, men har man erfarenhet av det plus tid så varför inte.
-Att sälja dyra datorer inom sverige är i sin tur ej problemfritt.

Lärdomen här är oavsett vad man än köper, så om man köper något som ej kan räknas som en standardpryl som vanligt folk köper, så blir det mer krångligt att sälja dessa begagnade. Speciellt ju mer elektronik och liknande prylen har.

I din sits hade jag behållit Surface Pro kör med den något år och kanske då byta till en Appledator. Detta av anledningen att man förlorar pengar vid bytet,

Ny lycka till med försäljningen!

Surface pro är reklamerad så den får jag tillbaka pengarna för då dom häver köpet som att den har strulat sen jag köpte den och åtskilliga reperationsförsök.

Problemet är alla tillbehör, dessa kan jag inte häva köpet på då dom fungerar som dom ska.

Skickades från m.sweclockers.com