Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Benq - HDMI no signal

Hej,
Häromdagen dog mitt nätaggregat, så jag åkte och köpte ett nytt. Nu när jag har kopplat ihop allting igen startar datorn som den ska, men skärmen ger "HDMI no signal". Har bytt input till rätt typ. Har prövat hdmi kabeln i både grafikkortet och moderkortet, inget funkar. Har även provat med en DVI kabel då jag får medelandet "No Signal Detected".

Vad kan det bero på? Är grafikkortet rökt? Vad kan jag göra för att lösa problemet?

Tack

edit: Skärmen fungerade fint innan byte av nätaggregat.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@beckmann: Uteslutningsmetoden: se ifall du får igång skärmen från en annan källa. Och om möjligt, testa dator mot annan skärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019
Skrivet av Laxpudding:

@beckmann: Uteslutningsmetoden: se ifall du får igång skärmen från en annan källa. Och om möjligt, testa dator mot annan skärm.

Har provat flera skärmar till datorn, ingen funkar. Har även provat skärmen i en annan dator med samma sladd vilket funkar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Löste sig. Hade missat att det var glapp mellan nätagget och grafikkortet, eftersom allt lyste tänkte jag att det var rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2007

@beckmann:
Får du problemet igen kolla så du inte har en skada på pci-e ström kontakten. Vi fick ett nätagg en gång som såg bra ut men då det var en defekt på plasten så klickade den inte i kontakten så den glappade.

CPU: i7 3770k@4,50Ghz MB Z77X-D3H RAM: 16GB@2133mhz (10-12-11-27 2T)
GPU: 980Ti@1404,8 Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Via to Z-2300 for VOIP. http://valid.x86.fr/nf1u3d https://www.techpowerup.com/gpuz/gxryb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019
Skrivet av hACmAn:

@beckmann:
Får du problemet igen kolla så du inte har en skada på pci-e ström kontakten. Vi fick ett nätagg en gång som såg bra ut men då det var en defekt på plasten så klickade den inte i kontakten så den glappade.

Ska hålla utkik efter det, tack.