Virus? Fejk Chrome ruta i Windows

Permalänk
Medlem

Virus? Fejk Chrome ruta i Windows

Hej,

Surfade på moddar till the Sims och klickade på något jag inte borde ha klickat på. Får upp den här konstiga grejen på datorn (se imgurbild nedan) ibland nu och vet inte hur jag ska bete mig för att bli av med den? Tacksam för råd. Har sökt igenom med Windows defender och Malwarebytes utan framgång. Gjorde också "Reset and clean up" stegen i Google Chrome. Kollat mina extensions men ser inget konstigt där. Har ändå fått upp rutan senare och har inte testat klicka på den för den är skum.

http://imgur.com/a/qohx8VQ

Permalänk
Medlem

Använd en återställningspunkt eller ominstallera Windows är generic svar.

Definiera vilken process som är skiten och döda den med relaterade filer, services, schedules, registry entries.
Om du behöver fråga så kan du inte lita på dig själv eller PCn och bör utföra förstnämnda förslag.

Permalänk
Medlem

Det där är ju bara en notis som du troligtvis tillåtit från någon hemsida. Bara ta bort rättigheterna till hemsidan i chromeinställningarna. Sök med malwarebytes om du är orolig.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Du har absolut inte ett virus på datorn det som hänt är att sidor har tillåtits notiser vilket går få bort genom rensa allt webbinformation i Chrome i avancerad rensning i Chrome, lyssna inte på folk som säger att du ska ominstallera windows

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kika också inuti installerade program ifall det kanske ligger något där också!
Skulle spontant säga att blåsa om Windows känns lite overkill för detta problem.