Zotac lanserar Geforce RTX 2080 Ti med förinstallerat vattenblock

Permalänk
Melding Plague

Zotac lanserar Geforce RTX 2080 Ti med förinstallerat vattenblock

Zotacs senaste tillskott till Geforce RTX 2000-serien är Geforce RTX 2080 Ti Arctic, vilket kommer bestyckat med vattenblock som kan kopplas ihop med övrig vattenkylning i datorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fast ett block från EK eller liknande ser ju snyggare ut D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något sånt här hade jag velat ha om jag skulle köra vattenkylt. Som en ikea-sats nästan. Bara koppla på slangar på CPU och GPU och så är det klart.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

"Svindyrt", kommer prislappen vara.
Som alla andra 2080 kort.

Permalänk
Avstängd

ArcticStorm <3

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Bespara er pengarna om det inte enbart är ljudnivån ni vill sänka, överklockningspotentialen är +\-0

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trickeh2k:

Bespara er pengarna om det inte enbart är ljudnivån ni vill sänka, överklockningspotentialen är +\-0

Sanning med modifikation...

Med stockkylare på mitt 1080Ti så ligger kortet i ~1900, med eftermarknadskylare eller vatten så ligger det på 1975+ med exakt samma inställningar i MSI Afterburner.

Jag är nyfiken om blocket är gjort in house eller om det är barrow, bykski eller nån annan tillverkare som gjort det

Permalänk
Medlem

Nice, men när man ser msi o Gigabyte tar 15-17K för liknande så tappar man lusten liksom...

Permalänk
Medlem

Coolt då kan man chilla med den sen då. synd bara att "Arctic" smälte för ett par år sen, de kanske skulle kört med Tropical edition Trinity-cooled..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Sanning med modifikation...

Med stockkylare på mitt 1080Ti så ligger kortet i ~1900, med eftermarknadskylare eller vatten så ligger det på 1975+ med exakt samma inställningar i MSI Afterburner.

Jag är nyfiken om blocket är gjort in house eller om det är barrow, bykski eller nån annan tillverkare som gjort det

Och du tror att 75Mhz ger dig någon skillnad? Hah Skillnaden är så minimal att du på sin höjd hade sett skillnad om du memorerat fpsen i spel och haft räkneverket snurra medans du spelade.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Något sånt här hade jag velat ha om jag skulle köra vattenkylt. Som en ikea-sats nästan. Bara koppla på slangar på CPU och GPU och så är det klart.

Fast det rätt ju aldrig så enkelt dock. Täcker främst på underhåll. Plocka isär systemet rengöra plock ihop . Relativt ofta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Fast det rätt ju aldrig så enkelt dock. Täcker främst på underhåll. Plocka isär systemet rengöra plock ihop . Relativt ofta.

Skickades från m.sweclockers.com

Så tillvida du inte fått tillväxt i din loop finns det ingen anledning till att plocka isär allt.
Det räcker med att skölja rent en eller två gånger med destilerat vatten (om ens det) och sen i med destvatten+tillväxthämnande medel.
Själv använder jag destvatten och 15% glykol, samt en liten bit silver och har inte haft någon tillväxt i mina loopar.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trickeh2k:

Och du tror att 75Mhz ger dig någon skillnad? Hah Skillnaden är så minimal att du på sin höjd hade sett skillnad om du memorerat fpsen i spel och haft räkneverket snurra medans du spelade.

Påstod aldrig att det var nån massiv skillnad, bara att det faktiskt finns en diff på uppåt 100mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Påstod aldrig att det var nån massiv skillnad, bara att det faktiskt finns en diff på uppåt 100mhz

Well, om jag påstår att skillnaden blir i stort sett inget och du säger att att det är sanning med modifikation - är det inte som att säga att du inte håller med mig?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2