Permalänk
Medlem

Är GSync på väg att försvinna?

Sett till att NVidia nu börjat stödja Freesync/VRR och att det helt klart verkar vara mer "momentum" i Freesync-lägret just nu, finns det anledning att tro att GSync är på väg att försvinna helt och hållet till förmån för Freesync/öppen standard? Min högst personliga känsla är att GSync sista åren levt mycket på att NVidia så totalt dominerat marknaden för high end GPU:er, det är iaf främsta skälet till att jag kört med GSync och Nvidia GPU.

Permalänk
Medlem

Mja jag vet inte. Dom två freesync-skärmarna jag kört med mitt Nvidia-kort har haft problem med eftersläp, flimmer och lite andra halvskumma grejer. Så verkar ju till och med vara fallet inte alltför sällan även när man parar ihop dem med AMD-kort. Detta medans jag inte haft några liknande problem med någon av de fyra G-syncskärmarna jag testat.

Det vore bra om den öppna, fria standarden gick segrande, men då tror jag man får jobba mer med det.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Bildexpert 📺

@improwise: Finns nog inga tecken på det. Snarare tvärtom med Nvidia:s nylanserade indelning på tre sorters G-Syncnivåer (Compatible, G-Sync och Ultimate) tyder på att de kommer fortsätta sikta på high-end.

Permalänk
Medlem

Försvinna? nej. men jag tor det kommer vara en feature som mer och mer kommer bara synas på high end skärmar.
sen tycker jag att det är vidrigt och typisk Nvidia att man kalla deras implimentäring av FreeSync/AdaptiveSync för "G-Sync Compatible". varför erkänna att man har adapterat ett öppet standard när man kan få det att låta så att den öppna standarden har anpassats till Nvidia istället.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/