Vilken NVR-setup är enklast och bäst enligt dig?

Permalänk
Avstängd

Vilken NVR-setup är enklast och bäst enligt dig?

Hej!

Vi ska installera 8st nätverkskameror hemma hos oss.
Kamerorna vi bestämt som ska användas är Dahua IPC-HDW5231R-ZE

Behöver en NVR till det, vilken NVR-setup skulle ni välja? Mjukvara som hårdvara?
Viktigaste är att det är enkelt att installera med smidig playback funktion och absolut inte tidsödande.
Budget 10-12t.

Jag har tittat på:

**Synology Surveillance Station 8.2

**Qnap QVR

**Mjukvaror som BLUE IRIS, XEOMA m.m.

Inte hunnit titta på Unifi kontroller men ska göra det!

Vad skulle ni rekommendera eller har bra erfarenhet av?
Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kollade precis upp dem kamerorna du länka. Du vet att dem har egen web-interface.....Dvs du kan logga in via nätet med IPnumret o sen får du upp alla kameror och kan sätta pathway till ngn NAS eller vad du nu ska spara all film till.

kolla sidan 11 här: https://www.dahuasecurity.com/asset/upload/download/dh-ipc-hd...

har du kollat via web interface på dem kamerorna? Du kan ju ställa in allt möjligt o se live osv....

om du använde Iphone finns det till o med IPC cam app där den hittar alla dina kameor o du kan se etc...

Så egentligen har du allt redan via kamerorna, vet inte hur "smooth" deras web interface är men har du provat? Innan du köper på massa extra saker du inte behöver

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

@swealpha: Unifis kameror kanske kan vara ett alterantiv med deras nya Cloud Key v2!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Milestone XProtect Essential+ är gratis mjukvara för upp till 8 kameror, inte alltid helt enkelt att jobba med men funkar bra när det väl är igång.

https://www.milestonesys.com/sv/solutions/platform/product-in...

Permalänk
Medlem

Som unifi kameraägare kan jag inte rekommendera dem.
Laggar med uppspelning, ytterst tveksamt motion detection etc.
Det är med en stark dator som server, ck2 lär knappast prestera på professionell nivå

Permalänk
Medlem

@Spiffman: får man fråga vilka kameror du har?

Har nämligen 10st unifi Ubiquiti UniFi G3 AF med min egna unifi NVR kontroller snurrandes på en VM i ESXI. Både uppspelning och kolla live fungerar alltid smidigt. motion detection efter att ställt in precis som jag önskar fungerar det bra. Kanske lite för bra ibland då jag fått falskt positiva utslag ibland.

har iof inte CK2 utan egen hårdvara. kan det vara CK2 som flaskar?

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

"vanliga" G3
Just falska utslag finns det en miljard av.

Permalänk
Avstängd

@OceanK: Hej! Känner till web-if, men det är ingenting man vill hålla på med. Logga in på varje kamera för att se o.s.v. Nej nej, ett komplett system där man kan se alla kameror samtidigt för återuppspelning m.m. vore klockrent!

Jag har kommit fram till att jag troligtvis köper en Synology NAS med Surveillance Station.
Det verkar fungera minst dåligt, finns även demo ute ifall man vill testa.

Qnap QVR PRO är nytt och verkar buggig har jag läst till mig, många som klagar på samma saker. Hade det fungerat stabilt är det ett alternativ också! (Kanske nått i framtiden.)

Milestone - WEB-IF är ganska simpelt, för att komma åt lite mer avancerade saker behöver man antingen använda windowsklienten eller sitta vid windowsservern. Inget för mig då jag främst använder mac osx.

Tack för alla tips!

Permalänk
Medlem

@swealpha:

Tänkt dock på att med Synology behöver du köpa kameralicenser:

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

Är det för hemmabruk kanske Netgear Arlo kan vara intressant?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

@swealpha: jag förstår. Vill bara påpeka att med synology så får man endast använda 2 kameror på den licensen som följer med, Ska du ha 8 kameror så kan man köpa licens med 8st men det kostar 3999kr på https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

Tänkte bara så du vet det med antalet kameror.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

@joeldeluxe: attans du hann före

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

@OceanK:

Haha

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd

Vilken smart affärsidé!
Sälja licenser för kameror. Sjukt.

Men får leva med det, så länge det funkar ok.

Ingår 2st gratis licenser tydligen, så behöver bara 6st.

Tack!!

Permalänk
Medlem

Jag använder Axis Camera Station på 1 site och Synology på en annan.
Synology är kanon faktiskt. Enkel och funktionell.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera ISpy ! gratis och lirar med de flesta kameror

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kallabaz:

Jag använder Axis Camera Station på 1 site och Synology på en annan.
Synology är kanon faktiskt. Enkel och funktionell.

Hej!
Är du nöjd med Axis:en? Vilken skulle du säga är smidigast, synology eller axis?

Denna går att få för under 10.000kr, synd bara att Axis inte har någon vettig demo på sin hemsida.
https://www.axis.com/sv-se/companion/products-and-solutions/a...

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av swealpha:

Hej!
Är du nöjd med Axis:en? Vilken skulle du säga är smidigast, synology eller axis?

Denna går att få för under 10.000kr, synd bara att Axis inte har någon vettig demo på sin hemsida.
https://www.axis.com/sv-se/companion/products-and-solutions/a...

mvh

Den du visar är Companion, den har jag inte provat. Jag kör en Camera Station som är som vilken NVR som helst.
Synologyn är betydligt enklare.