Problem med ljudkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Problem med ljudkortet?

Halloj. Jo så här är det, jag har ett j*vligt irriterande problem med datorn. Titt som tätt så plingar det till i lurarna och så kommer realtek ljudkonfigurations rutan upp och säger att lurarna kopplas bort fast ljudet och micen fungerar hela tiden. Har nu nya lurar och problemet kvarstår. Vad kan va fel? Fruktansvärt jobbigt när man spelar och blir ut tabbad. Just idag har det vart extremt, 20-30 ggr på 1 minut. Är sjukt noob på datorer så jag vore tacksam för hjälp. Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

kollat drivrutiner? sitter kortet korrekt monterat? prova ta ur och montera kortet igen, vilket kort gäller det? nytt eller gammalt?

Friskt kopplat, Hälften brunnet

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Farthinder:

kollat drivrutiner? sitter kortet korrekt monterat? prova ta ur och montera kortet igen, vilket kort gäller det? nytt eller gammalt?

Kollade drivrutiner förut. Runt ett år gammalt är alltihop, lägger en länk här som visar vad jag har. Allting sitter som det ska också.

http://forumbilder.se/I4G5T/screenshot-2017-07-21-19-47-55

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

@ekstedt: det är inte så att det kanske kan vara glappkontakt? prova om du kan koppla dem på " line-out " istället för hörlurar jacket och se om det gör ngn skillnad? hade liknade problem med mitt realtek (inbyggda i moderkortet) fick byta till en annan port och problemet försvann, kanske en långboll men försöka kostar inget

Friskt kopplat, Hälften brunnet

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Farthinder:

@ekstedt: det är inte så att det kanske kan vara glappkontakt? prova om du kan koppla dem på " line-out " istället för hörlurar jacket och se om det gör ngn skillnad? hade liknade problem med mitt realtek (inbyggda i moderkortet) fick byta till en annan port och problemet försvann, kanske en långboll men försöka kostar inget

Får prova det. Insåg nyss att jag kunde muta själva realtek programmet och stänga av aviseringar vilket gjorde livet mycket enklare direkt, men problemet kvarstår ju förstås. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com