Noctua inkluderar monteringskit för sockel AM4 vid köp av processorkylare

Permalänk
Melding Plague

Noctua inkluderar monteringskit för sockel AM4 vid köp av processorkylare

Tillverkaren Noctua har länge erbjudit monteringskit för sockel AM4, men börjar nu skicka med dessa direkt vid köp av nya processorkylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mkt trevlig nyhet. Måste man bara maila och fråga om det är så för den man ska köpa i dagarna. Kanske värt att vänta för att slippa få en skickad direkt från noctua.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sgtspiff:

Mkt trevlig nyhet. Måste man bara maila och fråga om det är så för den man ska köpa i dagarna. Kanske värt att vänta för att slippa få en skickad direkt från noctua.

Skickades från m.sweclockers.com

Paketen med AM4-kit ska redan finnas ute i butikerna. Så de som köper en nu ska få AM4-kittet med i förpackningen.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk
Hedersmedlem

Bra! Enda jag inte förstår är at de inte gjort detta tidigare. AM4 är inte direkt en ny sockel i det här läget.

Permalänk
Medlem

Gött, även om det iofs inte var något stort problem innan heller - Noctua har varit väldigt snabba på att skicka sina gratis AM4-kit.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Trevligt! Utnyttjade detta och bad om att få ett kit skickat 2017 då AM4 var ny. Att man inte löst detta nu två år senare, känns kanske som en miss kan jag tycka...

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Av någon konstig anledning är Noctua U12S med AM4 kit billigare än Noctua U12S som inte har AM4 kit.

Noctua NH-U12S SE-AM4 Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4182043

Noctua NH-U12S Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Nästa nyhet: Noctua lanserar kylarlösning för Intel P3..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Trevligt när jag väl köper en till bygget i sommar.

Dock konstigt att de inte ändrat detta tidigare men det var kanske till en början ingen superstor efterfrågan, vilket säkert börjarat förändras på allvar nu, och då är det ju logiskt att bara göra det smidigare genom att inkludera sakerna direkt.

Plus att de kanske också misstänker att Ryzen 3000-serien nog kommer köpas av en hel del, bra att vara förberedda då kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig! Men jag tycker det är anmärkningsvärt att det dröjt så länge.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Likt en del innan mig måste jag säga att jag tycker det är konstkgt att de inte gjort detta tidigare, men bättre sent än aldrig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Nästa nyhet: Noctua lanserar kylarlösning för Intel P3..

Nåt liknande ja. AM4 har ju varit ute ett bra tag nu. Nu kan man ta bort silvertejpen och gummibanden som höll kylaren på plats

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Började först undra så smått om detta var en repost från 2017...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Beställde en U9S från webhallen för ca två veckor sedan och den kom med AM4 fästen även fast det inte stod i produktbeskrivningen.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Av någon konstig anledning är Noctua U12S med AM4 kit billigare än Noctua U12S som inte har AM4 kit.

Noctua NH-U12S SE-AM4 Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4182043

Noctua NH-U12S Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Den som heter NH-U12S SE-AM4 har enbart ha monteringsanordning för AM4 medans den andra har stöd för allt från socket 775 till LGA 2066 och AM3+ samt nu även AM4 out-of-the-box. Den som inte heter AM4 kunde man tidigare fortfarande beställa fästningsanordning för AM4 till men nu har de ändrat till att skicka med det även på den.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.