Thermal Grizzly Conductonaut 2080ti sli

Permalänk
Medlem

Thermal Grizzly Conductonaut 2080ti sli

Jag är inte sådär jätte high på detta ämne därför vänder jag mig till er.

Vi börjar med processorn, kommer ta bort IHS och lägga conductonaut på dien , kommer sluta IHS med silikon. Samt kommer jag använda Conductonaut igen som vanlig processorkylning. Vad tror ni om att använda Conductonaut som vanlig processor kylning, den gör väl mäst verkan på dien och inte på IHS... Någon som har en teori? Jag kommer självklart överklocka processorn, har en temp på 29 idle o 40 load... Önskar 22-23 idle.. använder mig utav i7 9700k samt en bra vattenkylare från asus.

Kommer samt köra 2080ti strix OC varianten kanske, kommer ha dessa 2 kort brevid varandra men är rädd att de kommer bli för varma då dem ligger tät inpå varandra, vill helst slippa vattenkylning. Vad tror ni om att ha dessa 2 kort brevid varandra, man kan väl inget annat än o testa för att få svar? Har i åtanke att lägga på Conductonaut på korten med, har de någon betydelse då värmen kommer från heatsinken som spottar ut luft? då hjälper inte Conductonaut så mycket väl?

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Skrivet av Effs:

Jag är inte sådär jätte high på detta ämne därför vänder jag mig till er.

Vi börjar med processorn, kommer ta bort IHS och lägga conductonaut på dien , kommer sluta IHS med silikon. Samt kommer jag använda Conductonaut igen som vanlig processorkylning. Vad tror ni om att använda Conductonaut som vanlig processor kylning, den gör väl mäst verkan på dien och inte på IHS... Någon som har en teori? Jag kommer självklart överklocka processorn, har en temp på 29 idle o 40 load... Önskar 22-23 idle.. använder mig utav i7 9700k samt en bra vattenkylare från asus.

Kommer samt köra 2080ti strix OC varianten kanske, kommer ha dessa 2 kort brevid varandra men är rädd att de kommer bli för varma då dem ligger tät inpå varandra, vill helst slippa vattenkylning. Vad tror ni om att ha dessa 2 kort brevid varandra, man kan väl inget annat än o testa för att få svar? Har i åtanke att lägga på Conductonaut på korten med, har de någon betydelse då värmen kommer från heatsinken som spottar ut luft? då hjälper inte Conductonaut så mycket väl?

låter som att du har rätt ok värden från början.

skulle väl tvivla på några 22-23° idle men visst inte omöjligt men mer realistiskt i mina ögon känns ju 25-27° mer rimligt har svårt att tro du har ett extremt dåligt resultat nu och du får ju räkna med att du inte kan gå under omgivningstemperaturen och sen + några watt värme i idle.

men visst kör på och är nog ingen fara att ha samma pasta på bägge sidorna om ihs.

har dock för mig jag läst något om cryonought och Aluminiumkylare men kanske är någon annan sort än den du syftar på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

låter som att du har rätt ok värden från början.

skulle väl tvivla på några 22-23° idle men visst inte omöjligt men mer realistiskt i mina ögon känns ju 25-27° mer rimligt har svårt att tro du har ett extremt dåligt resultat nu och du får ju räkna med att du inte kan gå under omgivningstemperaturen och sen + några watt värme i idle.

men visst kör på och är nog ingen fara att ha samma pasta på bägge sidorna om ihs.

har dock för mig jag läst något om cryonought och Aluminiumkylare men kanske är någon annan sort än den du syftar på.

Conductonaut och aluminium är går inte så bra i hand iallafall då de kommer fräta sönder allting, menar du att cryonought är bra för aliminium kylare?

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effs:

Jag är inte sådär jätte high på detta ämne därför vänder jag mig till er.

Vi börjar med processorn, kommer ta bort IHS och lägga conductonaut på dien , kommer sluta IHS med silikon. Samt kommer jag använda Conductonaut igen som vanlig processorkylning. Vad tror ni om att använda Conductonaut som vanlig processor kylning, den gör väl mäst verkan på dien och inte på IHS... Någon som har en teori? Jag kommer självklart överklocka processorn, har en temp på 29 idle o 40 load... Önskar 22-23 idle.. använder mig utav i7 9700k samt en bra vattenkylare från asus.

Kommer samt köra 2080ti strix OC varianten kanske, kommer ha dessa 2 kort brevid varandra men är rädd att de kommer bli för varma då dem ligger tät inpå varandra, vill helst slippa vattenkylning. Vad tror ni om att ha dessa 2 kort brevid varandra, man kan väl inget annat än o testa för att få svar? Har i åtanke att lägga på Conductonaut på korten med, har de någon betydelse då värmen kommer från heatsinken som spottar ut luft? då hjälper inte Conductonaut så mycket väl?

GPU'er har ju inte samma problem som CPU'er vad gäller värmeöverföring till kylflänsen.
Anledningen är ju att GPU'er numera inte har en IHS och dessutom är ENORMA
Så LM på en GPU är en onödig risk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

GPU'er har ju inte samma problem som CPU'er vad gäller värmeöverföring till kylflänsen.
Anledningen är ju att GPU'er numera inte har en IHS och dessutom är ENORMA
Så LM på en GPU är en onödig risk.

Jo precis, dem har ju bara en die som man kommer åt direkt eller vad man ska säga. Okej så det är ju väldigt onödigt att slänga på de då dem ändå blir varma av sina kylflänsar.

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Skrivet av Effs:

Conductonaut och aluminium är går inte så bra i hand iallafall då de kommer fräta sönder allting, menar du att cryonought är bra för aliminium kylare?

minns inte vilken som är vilken men den ena är inte rekommenderad ihop med alukylare iaf.
och jag skrev fel menade den du skrev i första inlägget i mitt förra inlägg.

tippar att det är den "flytande metallen" du syftar på och det är den jag har för mig inte ska användas så den får kontakt med med aluminium kylare utan vill du ha den mellan blocket och ihs ska du ha kopparblock.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows