Permalänk

Metro specs

är det sant det jag har hört att det nya Metro spelet kräver en extremt kraftig PC?
har fått höra att tom minimum inställningarna kräver kraftiga dator komponenter och att ens försöka sig på extreme inställningarna är totalt dödsdömt om man inte har en "super dator"(vad det nu betyder).
stämmer detta? ni som har spelet och kör på extreme och det flyter på bra, vad har ni för specs på era datorer?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

är det sant det jag har hört att det nya Metro spelet kräver en extremt kraftig PC?
har fått höra att tom minimum inställningarna kräver kraftiga dator komponenter och att ens försöka sig på extreme inställningarna är totalt dödsdömt om man inte har en "super dator"(vad det nu betyder).
stämmer detta? ni som har spelet och kör på extreme och det flyter på bra, vad har ni för specs på era datorer?

Ligger på mellan 45-70fps (oftast på 55-65) med oklockad 8700k och Rtx 2070
Ultra 1440p med advanced physx och Raytracing men utan Dlss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huricane4:

Ligger på mellan 45-70fps (oftast på 55-65) med oklockad 8700k och Rtx 2070
Ultra 1440p med advanced physx och Raytracing men utan Dlss

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, var precis denna setup och inställningar jag var ute efter siffror för. Men vilken nivå av ray tracing kör du då? Och tesselation/hairworks på max eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

är det sant det jag har hört att det nya Metro spelet kräver en extremt kraftig PC?
har fått höra att tom minimum inställningarna kräver kraftiga dator komponenter och att ens försöka sig på extreme inställningarna är totalt dödsdömt om man inte har en "super dator"(vad det nu betyder).
stämmer detta? ni som har spelet och kör på extreme och det flyter på bra, vad har ni för specs på era datorer?

Metro har ju som tradition att vara extremt krävande och detta följer den linjen. Att maxa allt och hålla 60fps på höga upplösningar är det nog inte många datorer som gör det lättvindigt. 4K/60fps/Ultra lär vara en tuff nöt att knäcka även för en 9900K, 32GB RAM och 2080Ti H2O.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

jisses, totay insane, ok, tack, då skippar jag spelet, min dator lär inte palla med spelet, ja såvida jag inte vill köra på normal eller nått.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

@Squallie: Har redan spelat igenom det så skulle bara starta det för å kolla inställningarna å då krashade det så alla video inställningar blev standard... Nästan säker att jag hadde ULTRA på Raytracing men provade första banan å fick nån dipp på 35fps så ändrade till normal istället å då låg det stabilare, hairworks på ON

Permalänk
Medlem

@huricane4 okej! Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jisses, totay insane, ok, tack, då skippar jag spelet, min dator lär inte palla med spelet, ja såvida jag inte vill köra på normal eller nått.

Förstår mig inte på detta resonemang.

Om dom gjorde om inställningarna i spelet så att nuvarande normal var ultra/extreme och nuvarande ultra/extreme inte fanns så hade du köpt spelet och haft samma resultat som du skulle få nu.

Det viktiga är väl hur det ser ut på dom inställningar du kan köra och om du är nöjd med det?
Det är ju bara bra om spelet har extrema inställningar ifall nån spelar det om några år eller har en monsterdator idag.

Och om du var ironisk så finns det andra som tycker så där ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

nja, köper jag ett spel så vill ju jag få ut det mesta utav spelet och har jag en dator som inte kan få ut det mesta utav spelet, då avvaktar jag med att köpa spelet tills jag har skaffat en dator som klarar av att hantera det mesta utav spelet.
om du inte förstår resonemanget, tänk lite så här, en pirat kopierad film släpps, i början så dyker det bara upp CAM versioner och du måste vänta nån vecka eller nån månad extra för att kunna se den(ja om du inte går och ser den på bio dvs), jag kan bara prata för mig själv nu och det är ju bara min åsikt, men jag vill inte förstöra min film upplevelse genom att se på en halvdan CAM version utav filmen, då avvaktar jag tills en version med bra kvalitet har släppts.

jag säger inte att jag inte kommer att spela spelet alls, det jag säger att nån gång i framtiden, när jag har uppgraderat till en kraftfullare dator, då kommer jag att testa spelet, typ som jag gjorde med metro spelet innan detta metro spelet, när det släpptes så hade jag inte en kraftfull dator, så jag skippade spelet, men köpte spelet nått år senare när jag hade uppgraderat datorn.

förstår du nu?

och jag har inte sagt att det skulle vara dåligt att det skulle ha exreme/ultra inställningar(vart du fick det ifrån vet jag inte), jag tyckte det var total insane om man nu jämför med alla andra spel som idag släpps, det är som svart och vitt, att de inte kräver så värst mycket och detta kräver extremt mycket, trotts att grafiken inte ser ut att vara nå speciellt mycket bättre än grafiken i de andra spelen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani tolkade det som att du inte skulle köpa spelet alls men om du väntar till du har en bättre dator är det en annan sak.

Skickades från m.sweclockers.com