Vad orsakar denna fördröjning i Windows?

Permalänk
Medlem

Vad orsakar denna fördröjning i Windows?

Vad är det som orsakar att det dröjer typ en sekund från dess att jag högerklickar på skrivbordet och för musen över ett alternativ på listan tills dess att jag kan föra musen över ett annat alternativ på listan? Varför stannar det upp en sekund, är det RAM-minnet som påverkar eller hur kan jag fixa detta?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC | 32GB HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Antagligen OS på HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Antagligen OS på HDD.

Tror du det? Jag kör Windows 10 på en väldigt snabb Samsung M.2 NVMe, skulle den verkligen begränsa såhär?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC | 32GB HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Fastnar den alltid på fliken "nytt"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Vad är det som orsakar att det dröjer typ en sekund från dess att jag högerklickar på skrivbordet och för musen över ett alternativ på listan tills dess att jag kan föra musen över ett annat alternativ på listan? Varför stannar det upp en sekund, är det RAM-minnet som påverkar eller hur kan jag fixa detta?

https://youtu.be/oHtP2AMn9YY

Någon mjukvara har strulat till det bland alternativen för högerklicket.
nVidia hade drivrutiner som gjorde det en gång i tiden.
Mer troligt är något program du avinstallerat eller som ersatts av annat bråkar lite.
Du kanske kan hitta nånting här:
https://www.thewindowsclub.com/remove-click-context-menu-item...

Permalänk
Medlem

Bug i Windows 10, Microsoft vet om den och tror jag den uppstod i 1809 releasen.

Jag lyckades bli av med bugged med en clean install. Höll på att bli tokig när jag gör nya mappar ganska ofta.

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Ny installation på både sata SSD och m.2 pcie SSD. Måste vara nån bug i Windows. Gäller både amd och Intel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apex FPS Boost Configs | Killing Floor 2 Configs
CPU: R7 5800X Cooler: H110i Mobo: X570 Aorus Master RAM: 4x8Gb 3600mhz CL14-14-14-28 Videocard: RTX2080S Strix AD PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Bug i Windows 10, Microsoft vet om den och tror jag den uppstod i 1809 releasen.

Jag lyckades bli av med bugged med en clean install. Höll på att bli tokig när jag gör nya mappar ganska ofta.

OT: Använda ctrl + shift + n för ny mapp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EricG:

OT: Använda ctrl + shift + n för ny mapp

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar ju inte när man bara sitter med musen i näven och inte orkar sträcka sig till tangentbordet