Permalänk
Medlem

Passive Voice i Yoast SEO?

Hej Sweclockers, hoppas att det här ligger i rätt forumdel. Vore rätt gött att få höra lite av era synpunkter om detta.

När jag skrivit ett inlägg som fått grönt i Yoast för meningslängd, övergångsord, underrubriker, styckeslängd antal ord etc etc blir resultatet för läsbarhet ofta ganska dåligt. Yoast ger detta orange färg och tycker att jag använt mig av en för "Passive Voice".

Okej, jag ändrar och får sen ner "Passive Voice" till 10% vilket gjorde texten grön ur SEO-avseende. Fast den blev definitivt inte bättre ur läsarsynpunkt.

Nu till frågan, hur stor betydelse har Passive voice/active voice när det gäller ranking på Google?
Måste den vara perfekt (alltså runt 10%) eller hur viktigt är det? Orange är lätt att få men grönt blir ofta knepigt.
Någon som har lust att berätta lite om hur man ska förhålla sig till detta? Stort tack i så fall. Och ha nu en bra helg

"You're using enough active voice. That's great!" Ja, men det blev ju inte något mästerverk till text direkt

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Hela poängen med Yoasts analys av active/passive är ju att "active voice" i allmänhet gör texten bättre och mer läsbar. Om du inte anser att det stämmer för dina specifika texter så är det väl bara att ignorera att den punkten är orange.