Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höör
Registrerad
Dec 2007

Sälja eller slänga?

Hej allesamman,
Sitter på en gammal stationär dator som jag inte använder alls längre, och inte gjort på ett tag. Den har fått nya/begagnade delar med begränsad budget under hela dess levnadslängd och primärt använts till Dota2, vilket flutit fint. Tänkte se om någon här kan säga om det ens är värt att lägga upp den för en beskedlig slant på blocket, eller om man bara kommer göra eventuell köpare besviken.

Chassi: Antec-chassi från 2007 om jag, oklar modell. Lite slitet och dant.
Moderkort: A88XM-E35
CPU: AMD x4 860k 3.70GHz + kylare från Noctua (glömt modell, men tämligen bra)
GPU: AMD Radeon HD7770
Minne: 2 x 4gb Corsair Vengeance
HDD: Någon halvgammal 500gb 7200rpm
+ en random LG-skärm, 500W Pleaxgear PSU.

Mycket tacksam för input om det bara är att åka till tippen eller värt att försöka sälja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Aug 2018

@eduja: Jag tycker inte det är värt att sälja en så gammal dator eftersom man inte får mycket för den. Därmed inte sagt att man bör slänga den på tippen. Elektronik ska lämnas till återvinning, exempelvis hos elgiganten:
https://www.elgiganten.se/cms/miljopolicy/miljopolicy/#

Hårddisken bör du radera ordentligt först. Eller behåll den och använd den som extra lagringsdisk om den fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2005

Synd att du bor i Höör, annars hade jag varit intresserad av den. Vi är några kompisar som träffas ibland och kör gamla spel (spelen är ca 10-15 år gamla), då skulle en dator av denna kalibern vara "top-of-the-line".

HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010

Sälj.... varför slängas? Släng upp den på tradera för en 500 och så får folk buda. Du får mer än du anar, samt att den kommer till nytta. Jag säljer allt mitt gammalt på tradera...

Qsnap Linksys 12TB
HTPC: Intel NUC & Zotac UH65