Bästa racingspelet till pc

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018

Bästa racingspelet till pc

Hej jag undrar vad ni tycker är bäst racingspelet till PC. Jag skulle vilja testa ett bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av Ante06:

Hej jag undrar vad ni tycker är bäst racingspelet till PC. Jag skulle vilja testa ett bra.

Need for speed most wanted (första som kom till pc å ps2) samt carbon. Det är vad jag tycker. dem nfs spelen som kom efter carbon är inte lika fritt med modning och trimning på bilarna. Sen är det var och en vad dem tycker..

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2014

Beror på vad du är ute efter? Forza Horizon 3&4 är bra och bör spelas med dosa, dom är ganska lika så välj ett av dom beroende på vilken map du föredrar. Om du vill att spelet ska vara mer realistiskt har du Forza Motorsport 7, Project Cars och Assetto Corsa. Om det är rally du är ute efter så har du Dirt Rally.

O2 Amp | HD558 | M50X | Sony MDR-100ABN | Tennmak Pro
GTX 970 | i7 7700k | 16GB RAM
OnePlus 5T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Simon^L:

Beror på vad du är ute efter? Forza Horizon 3&4 är bra och bör spelas med dosa, dom är ganska lika så välj ett av dom beroende på vilken map du föredrar. Om du vill att spelet ska vara mer realistiskt har du Forza Motorsport 7, Project Cars och Assetto Corsa. Om det är rally du är ute efter så har du Dirt Rally.

När du säger dosa , menar du handkontroll?
Spelar själv alla spelen du beskrev med Ratt och pedaler men jag skulle aldrig kunna spela t.e.x The Crew/2 eller Need for Speed med Ratt/pedaler då de verkligen känns som ett Arkadspel när man ska svänga. Men jag skulle aldrig få för mig själv att spela med en handkontroll eller ett tangentbord i spel där ratt funkar som de ska
Sen finns även iRacing som jag tycker är rätt roligt dock så betalar man månadsvis per månad eller per halv år eller 1 gång per år.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2014

@ExcZist: Ja, kör själv med ratt i Assetto Corsa men tycker det känns som piss i Horizon spelen. Logitech G25.

O2 Amp | HD558 | M50X | Sony MDR-100ABN | Tennmak Pro
GTX 970 | i7 7700k | 16GB RAM
OnePlus 5T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Simon^L:

@ExcZist: Ja, kör själv med ratt i Assetto Corsa men tycker det känns som piss i Horizon spelen. Logitech G25.

Kör med G27/G29 och tycker själv inte att det känns som piss i horizon spelen dock tycker jag det när det gäller Need for Speed eller The Crew.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
--
Registrerad
Dec 2004

Simulator spel (ratt krävs):
iRacing (dyr prenumeration)
RaceRoom (min favorit)
Assetto Corsa (Assetto Corsa Competizione är en nyare version som är EA just nu) (ej testat)
Project Cars 2 (pratas om att PC3 kanske kommer nån gång i framtiden) (ej testat)
Dirt Rally ( Dirt Rally 2 har nyligen släppts).
Hoppas att GTR3 kommer nån gång.

Lite mer Arkad:
Wreckfest (funkar med ratt)
Burnout Paradise (äldre spel men riktigt kul var det, körde det på PS3:an dock, men finns till PC via Steam).

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]