Är lanseringsdatum för Ryzen 3xxx serien redan i April???

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Är lanseringsdatum för Ryzen 3xxx serien redan i April???

Funderar på om pc-specs.com vet något som alla spekulerar om eller om jag helt missat detta??

Länk!

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1060 6GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007

Hade varit fantastiskt, men får nog tas med en enorm skopa salt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Ser ut som en ihopgissad sida, förmodligen hoppas man få besökare som Googlat.

Notebook Envy 15" 4K IPS 7500U 16GB DDR4@2133MHz 256GB NVMe USB-C
2018Ed. X470-Pro 2700X DRP4 32GB@3000MHz(LPX) 1080Ti@H2O NZXT H700
2014Ed. Z87-A 4790K NH-D14 16GB@2133MHz/cl11 1070FE 8GB
Portabelt BT ljud: LG G7 ThinQ / Sony WH-H900N h.ear on 2(LDAC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av the squonk:

Ser ut som en ihopgissad sida, förmodligen hoppas man få besökare som Googlat.

Kan vara men sidan i sig är seriös i övrigt och är tveksam om du kan googla dig till dessa länkar genom att söka på lanseringsdatum. Testade nämligen detta igår för att se om jag kunde hitta information om datumet någon annan stans. Om pc-spec ens fanns med bland resultaten så var det lååååångt ner där jag inte hittade det. Så dom har det inte som clickbait iaf. Men absolut kan det vara en gissning även om q2 eller q3 hade varit mer adekvat isf. Det var det specifika datumet jag reagerade på.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Vore inte fel om 3600x får ett inbyggt vega 11 som det står specificerat där. Likadan gpu som i 2400g isf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Platshållare antagligen. Klockfrekvens i rubrikerna är inte helt konsekventa med klockfrekvenserna i tabellerna (3700X sticker ut).

Om det faktiskt blir inbyggd grafik och de angivna TDP:erna så blir det en 3600X för mig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Cache-minnena är helt klart fel också, de kommer garanterat variera med antalet kärnor. Så det är nog som sagt bara någon som gissat lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Tror definitivt inte detta stämmer, utan att det är snarare maj/juni som gäller.

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TX-225 GAVw
Registrerad
Dec 2017

Jag har svårt att tro på den infon överhuvudtaget. jag atar den helt enkelt som fejkad info då de finns flera felaktigheter där. När AMD visade upp sina processorer under CES mässan för en månad sen så var de tal om processorer med 8 kärnor för AM4, inte något om nå 8-kärnig R5, 12 och 16-kärniga R7 modeller!

🖥 Fractal Design Define Mini C. Fractal Design Integra M 550W. Intel Core i5-8600K. GIGABYTE Z370M D3H. 2x8GB Crucial Ballistix Elite 2666MHz. GIGABYTE GTX 1070 Ti WINDFORCE. 500GB WD BLACK SN750. 1TB Crucial P1. 32 GB Intel Optane Memory. 2TB WD Black. LG BP50NB40.
AOC G2460FQ. GUNNAR VAYPER ONYX. Logitech G603. Logitech G240. Logitech G613. Logitech G933. Luxorparts Headphone Stand.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av HC-8315:

Jag har svårt att tro på den infon överhuvudtaget. jag atar den helt enkelt som fejkad info då de finns flera felaktigheter där. När AMD visade upp sina processorer under CES mässan för en månad sen så var de tal om processorer med 8 kärnor för AM4, inte något om nå 8-kärnig R5, 12 och 16-kärniga R7 modeller!

Just den processorn de visade på CES var 8-kärnig. AMD har fortfarande varken bekräftat eller förnekat alla rykten som florerar om 12- och 16-kärniga modeller. Lisa Su har försiktigt hintat om att det kommer modeller med fler kärnor på Twitter.

Med det sagt tror inte jag heller på den här sidan. Som ovan säger med cache-mängderna och dessutom har olåst multipel varit en av poängerna som AMD har tryckt på med Ryzen från början. Varför skulle de helt plötsligt börja låsa processorerna och samtidigt trycka in integrerad grafik?

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Dell U2515H

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2016

Den däre fake så det skriker om det. Hur får du in ett Navi 11 på den kiselplattan?
Det var tydligt att det var en I/O samt två platser för chiplets. Man kan säkert sätta på en CPU-chiplet och kombinera med en Navi-krets andra platsen. Men det blir långt senare och blir en APU likt 2400g osv.

Att det skulle komma till en 3700X är bara trams.
Jag blir extremt överraskad om något sådant skulle komma.
Jag tror heller inte att cache-värdena stämmer. Det är mer troligt med 16MB L3 per chiplet.
Så totalt för en 3700X med 12 cores (2 chiplets, ena med endast 4 cores, alt 6+6k) kommer ha 32MB L3 cache.

1800X@4GHz | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3066 Mhz | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Totalt fake. Står "Unlocked multiplier: No" på flera, vilket är helt sanslöst galet fel. AMD skulle göra sin trogna kundbas fly förbannade om de tog bort överklockning. Kommer inte hända. Aldrig i livet.

Sedan är frekvenserna också löjligt låga så där är en varningsklocka. Visst, det kan ju hända att de fått upp IPC med flera hundra procent och då klarar sig bra med lägre klocks, men det kommer inte hända. Aldrig i livet.

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Skrutto:

Den däre fake så det skriker om det. Hur får du in ett Navi 11 på den kiselplattan?
Det var tydligt att det var en I/O samt två platser för chiplets. Man kan säkert sätta på en CPU-chiplet och kombinera med en Navi-krets andra platsen. Men det blir långt senare och blir en APU likt 2400g osv.

Att det skulle komma till en 3700X är bara trams.
Jag blir extremt överraskad om något sådant skulle komma.
Jag tror heller inte att cache-värdena stämmer. Det är mer troligt med 16MB L3 per chiplet.
Så totalt för en 3700X med 12 cores (2 chiplets, ena med endast 4 cores, alt 6+6k) kommer ha 32MB L3 cache.

Vart mest fundersam över att de preciserat alltifrån frekvenser/kärnor och lanseringsdatum. Vart också väldigt fundersam över syftet att sätta Navi på dessa prollar. Enda stället jag tidigare sett liknande info är från den sk "The AdoredTV leak" som hade en liknande lineup + lite till men som initialt också talade om en lansering i Januari -19. Bortsett från det, numera konstaterade felaktiga datumet, så finns en hel del att ifrågasätta även i denna lista....

Skrivet av Ozzed:

Totalt fake. Står "Unlocked multiplier: No" på flera, vilket är helt sanslöst galet fel. AMD skulle göra sin trogna kundbas fly förbannade om de tog bort överklockning. Kommer inte hända. Aldrig i livet.

Sedan är frekvenserna också löjligt låga så där är en varningsklocka. Visst, det kan ju hända att de fått upp IPC med flera hundra procent och då klarar sig bra med lägre klocks, men det kommer inte hända. Aldrig i livet.

Kan inte annat än att hålla med, men hittar man något skumt är det lika bra att fråga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2012

Har för mig AMD hintat om 2019-07-07 att de ska visa upp en 8c/16t igen, datumet 7/7 för 7nm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av NcLr:

Vart mest fundersam över att de preciserat alltifrån frekvenser/kärnor och lanseringsdatum. Vart också väldigt fundersam över syftet att sätta Navi på dessa prollar. Enda stället jag tidigare sett liknande info är från den sk "The AdoredTV leak" som hade en liknande lineup + lite till men som initialt också talade om en lansering i Januari -19. Bortsett från det, numera konstaterade felaktiga datumet, så finns en hel del att ifrågasätta även i denna lista....
http://i67.tinypic.com/2wbtgd3.jpg

Det där har blivit en sådan där "säg det tillräckligt många gåner så är det sant"-grej. Han sa att de skulle presentera processoerna på CES, inte lansera, det är en milsvid skilnad. Känns som att folk mest skummar Adored's videos och sällan tittar på hela för att förstå vad det är han säger.

Sedan kan man väl tycka att det är skit samma eftersom lineupen varken blev presenterad eller lanserad under CES, men jag tycker ändå att det är hederligt att rätt skall vara rätt.

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Vi får hoppas 3000-serien innehåller en Navi krets, så den blir som en inbyggd APU+CPU.

9900K 5GHz OC 1,31v | Asus Z390-I | Asus RTX 2070 ROG Strix 8GB | Corsair Vengeance LED 3200MHz CL16 2x16GB | Samsung 970 Evo 1TB | Samsung SM961 1TB | Seasonic Focus Plus Gold 850W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2715H | Dell U2414H | Corsair K65 MX Speed RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | Corsair H100i RGB Platinum | Noctua NF-A12x25 x 4 PnP | MetallicGear Neo G Mini | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018
Skrivet av Ozzed:

Men tänk om det nu blir såhär, inget att göra åt det då.
Bara köpa och vara glad.