Permalänk
Medlem

Bästa rgb-fläkten 2019.

Tjo. Börjar misstänka att någon slags light-version av en kommande 40-årskris börjar komma krypande trots att jag har strax över 2 år dit.
Hursom byggde jag en ny dator i somras och har nu börjat fundera på att sätta in en rgb-fläkt baktill. Har tidigare spytt galla på allt vad ljus i datorn heter. Bilen däremot är snart en rullande julgran men det är en helt annan historia Men åter till min fråga. Vilka fläktar är det som gäller. Vill självklart att datorn ska vara tyst men ändå se ut som dansgolvet på Garbo gjorde när jag fortfarande var ung Ös på med förslag och gärna även egna bilder/filmer på era fläktar så jag får en bild av vad jag kan tänkas få. Kommer sitta i ett Fractal Design Define R4 utan fönster. Ska bara lysa bakåt. Den står längs en vägg så rummet kommer lysas upp en del.

Permalänk
Medlem

@Perrablerra: Låter som en tidig 40-års kris. Tragiskt

Permalänk
Medlem

Nöjd över mina TT-fläktar. Dom nya modellerna ska ha bättre mjukvara och gå att synca med Aura som mina inte gör. Men dom kyler bra och är dom snyggaste RGB-fläktarna som finns tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elosh:

@Perrablerra: Låter som en tidig 40-års kris. Tragiskt

Jo det är väl det. Men har alltid älskat lampor för övrigt så är lite förvånad att jag inte hoppat på trenden med rgb-fläktar i datorn tidigare.

Det där såg ju riktigt fräsigt ut. Kanske skulle leta upp ett fönster till chassit eller helt enkelt köpa ett nytt. New is always better så... Men får väl försöka hålla mig tillbaka lite. Är ju ingen liten parvel längre

Permalänk
Medlem

Kör 5 av dessa och är mycket nöjd. Sen 2st 60cm och en 200mm rgb.

https://www.inet.se/produkt/5320057/corsair-hd120-rgb-led-3-p...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Jo det är väl det. Men har alltid älskat lampor för övrigt så är lite förvånad att jag inte hoppat på trenden med rgb-fläktar i datorn tidigare.
Det där såg ju riktigt fräsigt ut. Kanske skulle leta upp ett fönster till chassit eller helt enkelt köpa ett nytt. New is always better så... Men får väl försöka hålla mig tillbaka lite. Är ju ingen liten parvel längre

Inte jag heller. Fyllde 36 igår... Men jag kör ju inte full fräs disco hela tiden. Har vitt/orange/svart eller vitt/lila/svart tema oftast. Kul att kunna byta lite efter humör.

Permalänk
Medlem

LL serien från Corsair ser riktigt härliga ut i alla RGBns färger!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Corsairs LL-fläktar är i en klass för sig pga. RGB i både mitten/bladen och i ramen.
120-mm varianten är också knäpptyst i sin min-rpm (600).

Permalänk
Medlem

http://www.phanteks.com/HalosDigital.html

Genial sak som gör att man kan fräsha upp dom överlägsna Noctuafläktarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

http://www.phanteks.com/HalosDigital.html

Genial sak som gör att man kan fräsha upp dom överlägsna Noctuafläktarna.

Cool. 300 kronor är ju inte så farligt heller. Nu får jag dock inte fram om det bara är ramen eller om någon kontrollenhet eller liknande ingår. Men är ju helt klart ett alternativ.