Vilket är det bästa battle royale-spelet?

Permalänk
Medlem

Svårt val mellan Apex och Fortnite. Men valde i slutändan Apex då jag inte spelat Fortnite på länge nu så kan inte bedömma de nya sakerna som kommit in.

Många ogillar byggandet i Fortnite, men är egentligen den bästa featuren i spelet utan byggandet hade spelet varit MYCKET sämre. Tar några timmar att bli van med byggandet efter det blir det skitnice.

Vad som gör Apex till ett bättre spel än PUBG enligt mig är hur mycket snabbare det är. Orkar inte sitta 40 min och campa för att sen bli dödad i Pubg. Orkar hellre inte med att råka bli dödad sen titta på mina teammates medans de campar i 40 min. Såklart kan ha fel här då jag bara orkade med 4h av PUBG men jag tycker att det är ett otroligt tråkigt spel. Vilket Apex och Fortnite löser, striderna går snabbt, ringen kommer snabbt, man springer snabbt, allting flyter på det finns faktiskt anledning i Apex och Fortnite att ta strider och vara agressiv. Och i slutet får man ändå den där adrenalinkicken när det bara är ens egna squad och ett annat kvar som många älskar i PUBG.

(Sen är det här väl en egen åsikt men jag är faktiskt rätt ledsen att jag köpt PUBG då det ger mer pengar till Bluehole, kommer aldrig att vilja ge mer stöd till det företaget igen.)

Permalänk
Medlem

Otippat att nån skulle säga något annat än Apex.

Permalänk

Trots H1Z1's buggar när jag började spela julafton 2016 och spelade fram till Combat update så måste jag säga att det är inte många spel som givit mig samma glädje, ännu mindre ett annat BR.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Som sagt tidigare, bara för att tre människor spelade en battle royale mod i arma så betyder det inte att det var mainstream.

Du vet om att PlayerUnknown är mannen bakom H1Z1´s Battle Royale också?

Så jag skulle nog säga allt startade med PlayerUnknown och hans Arma mod.

Permalänk

Just nu? RE2. Satt på en station. Med få kulor. Massa zombies. Enda uppgift. Överlev. Klart bättre än det andra skräpet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin: Vad spelar det för roll om det var mainstream eller ej? Om man lägger till egna kvalifikationer om vart BR började så är det en annan diskussion.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Gillar att vissa skriver "många ogillar byggandet i Fortnite men det är den bästa featuren, bara ta några timmar och bli van så är det asnice" wtf? Varför tror folk att bara för att de gillar saker kommer andra göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inget br installerat alls just nu men måste ja välja så blir de fortnite. Apex var inte min grej men ska nog ge de en chans till..

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Apex!

Pubg har för laggigt inventory och är för långsamt.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Det handlar ju mycket om vilket tempo man vill ha, och vilken typ av spel. Apex, PUBG och fortnite är ju sist och slutligen väldigt olika. Gillar man långsammare, mera spännande gameplay och realistiskt gunplay väljer man PUBG. Gillar man snabbare, lite mera förlåtande spel så väljer man Apex. Är man ute efter ett mera leksamt spel är det fortnite som gäller.

SweCs medlemmar är antagligen lite äldre än målgruppen för Fortnite, så det faller lite undan här. Sen blir det kvar tudelningen mellan långsamt och snabbt.

Själv föredrar jag Pubg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

ingen av dessa spel som har survivor läge? vet att de har funnits br spel med andra spellägen typ där man kan springa runt fritt hur länge man vill, de är kul!

Permalänk

Vid varje release utav respektive battle royal så har jag haft enormt kul. Har testat nästan alla större släpp inom genren.
Dom spel som utmärker sig i min mening är: pubg, fortnite, blackout, spellbreak, apex.

Något gemensamt för alla dessa är att jag och mina polare tröttnar på samtliga efter ett tag. Det blir så enformigt att droppa in, jaga kills, vinna. Sen då?

Samtliga battle royales har något mer gemensamt: Det finns inget ordentligt ranking system som man kan grinda. Det blir så casual på något vis. Jag vill ha competetive!!

Permalänk
Medlem

Om man har kul eller tråkigt i ett BR spel beror ju oftast på om det går bra eller dåligt. Dör man efter 30 sekunder, ja hur kul är det? Om man når end-game? Ja, då är det lite roligare. Personligen tycker jag det är svårt att bara hoppa in och köra ett par snabba matcher i PUBG numera, mest på grund av att man snabbt blir kanonmat. Hade mycket roligare i början då jag hade större vinst-chanser. Jag tycker inte spelet har blivit sämre då det förmodligen tar ganska lång tid att träna upp mig till att nå match-form.

PUBG vinner då det är förmodligen mest nära mitt favoritspel Arma2/DayZ-mod. Ring of Elysium hittar jag inte som alternativ? Det är lite mer förlåtande..

Det jag försöker förklara är något som är ganska typiskt PvP-spel. Spelet blir inte kul om man bara blir kanonmat...

Permalänk
Medlem

Har testat H1Z1, PUBG, Apex, Elysium och CS:GO. Vinnaren här är utan tvekan Apex. Lagom längd på gamesen och bra med action under hela gamesen.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

@Blomkungen: Vad spelar det för roll om det var mainstream eller ej? Om man lägger till egna kvalifikationer om vart BR började så är det en annan diskussion.

TS menade starten för trenden av BR spel. Med din logik började det med filmen battle royale.

§1
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

filmen battle royale.

Och den är baserad på en bok.

Permalänk
Medlem

Min röst faller på Fortnite

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Nja, det började med h1z1

arma någon?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Otippat att det skulle bli tjafs om när det började.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

Apex. Bra optimering och extremt kul.

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem

Jag vill slå ett slag för Totally Accurate Battlegrounds.
Roligaste Battle Royale spelet som jag spelat. Tyvärr är det rätt dött nu för tiden, då det var mer av ett aprilskämt än ett spel som den svenska utvecklaren satsade på.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Nja, det började med h1z1

Nej aldrig, det har funnits i Minecraft betydligt mycket längre.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

bäst? pubg. roligast? apex. mest tekniskt polerat? fortnite, överlägset.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv

Det är väl PubG för sin realism och spänningspotential. Ring of Elysium strax därefter.
Spelet är dessvärre lite tungkört för de med äldre hårdvara, där tappar PubG många spelare pga det.
BR-spel är ingen storfavorit, men kan köra en runda då och då för man har trots allt betalat för det.

Värt att veta:
Apex Legends...det flesta vet inte vad apex betyder. Att de har valt Apex i sin titel kan man undra över. Enligt mig så är det bara en blaj-blaj titel som ska sälja, marknadstrick.

Detta är Apex:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Apex

Permalänk
Medlem

Jag tyckte verkligen om Islands of Nyne. Tyvärr dog det väldigt snabbt, men jag kan inte tänka mig ett BR spel som kan slå det.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

PBUG men det var mest för att det vart nyskapande. Trodde jag hade sett filmen men tydligen inte.
Någon som spelat Rund pingins (ping pong?) King of the hill. Samma princip som i fotboll. Fast pingins funkar bra då det är baserat på 1v1. De två sista som är kvar kör en match. Reglerna varierarar.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv

Citerar mig själv från FZ:

Apex Legends vinner med en hårsmån just nu. De har gjort så mycket rätt i deras spel.
Fortnite har dock fortfarande mycket snyggare grafik, design (även om jag inte är helt såld på cartoon-stilen), skins, bättre prestanda, bäst nätkod av alla stora shooter-spel(?), identiska hitboxes, samt högst utvecklingtakt.
Apex är dock roligare för tillfället på grund av att man slipper byggandet och fokuserar så hårt på samarbete.
Övriga Battle Royale-spel kommer långt efter dessa två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Nej aldrig, det har funnits i Minecraft betydligt mycket längre.

vad är minecraft? spelade någon det?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Arma 3 Playerunknowns Battleroyal borde vara ett alternativ. Slår allt med hästlängder i känsla och taktik även om det är utdött.

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

Hur går det för Battlefield 5's battle-royale?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil