Steel Division 2

Permalänk

Steel Division 2

Tja! Snart dags för release av Steel Division 2 av Eugen Systems! Ett svensk/franskt utvecklat real-time strategi spel som utspelar sig på östfronten under WW2!

Jag är riktigt sugen på o förbeställa spelet. Och hade varit kul o få ihop en grupp med svenskar som vill lira! Det kommer nämligen turneringar i framtiden, så hade varit för jäkla kul o ha ett gött gäng o visa vart skåpet ska stå!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Albin Sällström:

Tja! Snart dags för release av Steel Division 2 av Eugen Systems! Ett svensk/franskt utvecklat real-time strategi spel som utspelar sig på östfronten under WW2!

Jag är riktigt sugen på o förbeställa spelet. Och hade varit kul o få ihop en grupp med svenskar som vill lira! Det kommer nämligen turneringar i framtiden, så hade varit för jäkla kul o ha ett gött gäng o visa vart skåpet ska stå!

Köpte ettan men fastnade aldrig riktigt. Lite för mycket som pågår på en och samma gång antar jag. Min gamla hjärna fixade det inte riktigt.

Dock så ligger det i mitt steam bibliotek och stirrar på mig.

Kul att de ska göra en tvåa dock, tyder väl på att det sålde hyfsat bra ändå.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Albin Sällström:

Tja! Snart dags för release av Steel Division 2 av Eugen Systems! Ett svensk/franskt utvecklat real-time strategi spel som utspelar sig på östfronten under WW2!

Jag är riktigt sugen på o förbeställa spelet. Och hade varit kul o få ihop en grupp med svenskar som vill lira! Det kommer nämligen turneringar i framtiden, så hade varit för jäkla kul o ha ett gött gäng o visa vart skåpet ska stå!

Svensk/franskt? Mig veterligen är det Eugen System och dem enbart som utvecklat spelet. Du kanske blandar ihop spelet med SD:44 som utvecklades utav Eugen och gavs ut av Paradox? De sistnämnda har dock inget med SD:2 att göra.

Anyhow, jag har förhandsbokat spelet sedan länge. SD:44 var inte min favorit direkt, men det jag sett av utvecklingen av SD:2 så verkar Eugen System vara rätt ute. Det enda som stör mig är att man inte kan spela Co-Op i kampanjen. Turneringar är inte heller min tekopp. Multiplayerspel stressar mig

Skrivet av Dinoman:

Köpte ettan men fastnade aldrig riktigt. Lite för mycket som pågår på en och samma gång antar jag. Min gamla hjärna fixade det inte riktigt.

Dock så ligger det i mitt steam bibliotek och stirrar på mig.

Kul att de ska göra en tvåa dock, tyder väl på att det sålde hyfsat bra ändå.

Om SD:44 ligger och stirrar på dig i Steambiblioteket så kommer du få ett stycke gratis DLC om du köper SD:2, nämligen flera (alla?) divisioner från SD:44 att använda dig utav i multiplayer. Jag personligen tycker dock att det förstör den historiska känslan för spelet, men å andra sidan är det ju enbart i multiplayer så egentligen borde jag inte störas av det i egenskap av solospelare

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Gilllade Steel Division Normandy 44 i allmänhet men vad jag sett av Steel Division 2 så verkar det förbättra enhel del saker. Rakt av gillar aspekten av att man kan utnyttja upphöjningar i terrängen till ens fördel. Så för min del är det här ett givet köp, avstår förbokning dock, avvaktar till några dagar in i första release veckan så man vet med mer klarhet vilket skick spelet släpps i.

Visa signatur

Defying the powers of the dark sea

Permalänk
Medlem

Betan är i fullgång tills 20 juni då de släpper spelet. SD2 är betydligt bättre än SD44. Större skala, mera realistiskt och bättre poängs system. Lättare att flanka och bryta igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@MadMantiz Du vet att du vill börja spela Steel Division II. Jag lovar att du får spela Sovjet och jag kommer i min tur spela Ungrare. Deal?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||