Permalänk

Msi RTX 2080 ti lighning z

@mara__: Hei hei du var jammen heldig som fikk det så fort.Har du overklokka det noe? Jeg tror det ikke er nødvendig siden det går såå raskt allerede fra MSI.Ja du går viftene i stillemodus når du ikke er på gaming? Det grafikkortet trenger en bra PSU vettu og det har vel du kan jeg tenke meg.

Permalänk
Medlem

@walkiii: Stort lycka till.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robert miland:

@mara__: Hei hei du var jammen heldig som fikk det så fort.Har du overklokka det noe? Jeg tror det ikke er nødvendig siden det går såå raskt allerede fra MSI.Ja du går viftene i stillemodus når du ikke er på gaming? Det grafikkortet trenger en bra PSU vettu og det har vel du kan jeg tenke meg.

Bokade det direkt och fick ett ur första batchen. Har klockat den en del, det går upp till 2115 MHz på kärnan och 15 000 MHz på minnena. Finns nog mer svängrum på minnena men just nu väntar jag på ett vattenblock som är på ingång. Har en be quiet straight power på 750W just nu men funderar på att byta upp mig till en större.

Fläktarna snurrar på lågvarv när det inte är någon last, antagligen för att det ser fräckt ut med RGB. Vill minnas att jag läste något om att de stannade när man körde på LN2-bios men då har man ju knappast luftkylaren monterad ändå så jag förmodar att det är en bugg som de kommer att fixa till och att möjligheten att stoppa fläktarna vid låglast kommer.

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk

LIGTNING Z

@mara__: Hei igjen. Ja du hadde overklokket det,men ble det mye raskere av det og hva ble temp?Kanskje du kjører på 4K og alt på max i spill det kan jo gi ekstra fps, men ikke over 10%?Har du bra cpu også da og systemminne som er raske?Jeg kjører på cpu i7 8700k 4,7 ghz +Noctua NH-D15 CPU Kjøler og corsair lpx 3200 mhz og psu evga supernova 850 G2 så det skal vel være bra nok til MSI RTX 2080 TI LIGHTNING Z og skjermen jeg kjører med er Acer Predator XB271HU.Ja damen Lara Croft(Flickan i Havanna) har koste meg mange penger vettu veldig kravstor...heheh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robert miland:

@mara__: Hei igjen. Ja du hadde overklokket det,men ble det mye raskere av det og hva ble temp?Kanskje du kjører på 4K og alt på max i spill det kan jo gi ekstra fps, men ikke over 10%?Har du bra cpu også da og systemminne som er raske?Jeg kjører på cpu i7 8700k 4,7 ghz og corsair lpx 3200mz og psu evga supernova 850 G2 så det skal vel være bra nok til MSI RTX 2080 TI LIGHTNING Z og skjermen jeg kjører med er Acer Predator XB271HU.Ja damen Lara Croft(Flickan i Havanna) har koste meg mange penger vettu veldig kravstor...heheh

Kör det ihop med en 9900K som går i 5 GHz på alla kärnor. Förhoppningsvis mer när vattenblocket kommer på plats. Körde lite 3DMark med och utan klock och det gjorde en del för poängen. Blir nog ett bra kort i ditt system, väl värt väntan

Jag gillar Tomb Raider I och Tomb Raider II(från 90-talet) bäst men ska väl ge mig på att prova de nya någon gång med. Raytracing var ju utlovat till SotTR men inte hört något mer om det sedan dess, vad har hänt?

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem

Så nu har jag fått kortet msi 2080 gaming x trio
Ligger på runt 100-120 fps i world of warships i 2160 x 1440 i upplösning.
men mitt förra kort ett vega 56 låg också runt 100 eller strax under.
hur många fps borde de vara i just de spelet ?