Rtx 2070 eller radeon VII

Permalänk
Avstängd

@blunden: Du kan Tex Använda Radeon Chill för att styra FPSen i spel för att Tex hålla nere Energi/värme nivån när du spelar så att kortet inte jobbar 100% om det inte måste, om du som mig spelar äldre spel eller mindre krävande spel ibland kan det vara skönt att dra igång Radeon Chill, Då du kan välja individuella Profiler för varje spel som start automatiskt när du drar igång spelet så behöver du bara göra inställningarna en gång.

Du kan även välja Individuella Överclock eller undervolt profiler för varje spel som sen aktiveras beroende på vilket spel du spelar.

Använder själv Stock i windows, men i spel som CS go så slänger jag igång min undervolt profil och en FPS limit på 150 vilket gör att mitt Vega 64 knappt arbetar.

Det finns Även Radeon Overlay som ger dig en Full system overlay, du kan välja var du vill ha overlayen som mäter nästan allt i ditt system ifrån CPU kärnor till GPU Temp till Frekvenser som körs Etc.

Du kan även koppla din mobiltelefon till din dator via AMD link och övervaka ditt system därifrån.

Sen är Shadowplay kvalitetsmässigt bättre än AMD Relive. Själv kommer jag nog alltid hålla mig till OBS studio då jag inte vill använda grafikkortet för att streama.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag stod i samma val och beställde ett Radeon VII.
Varför? Samma/Bättre prestanda än 2080 i DX12 vid 4K och snäppet bättre vad jag förstått det som i videorendering.

Synd att den prestandan inte är vad kortet får i allt annat.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@blunden: Du kan Tex Använda Radeon Chill för att styra FPSen i spel för att Tex hålla nere Energi/värme nivån när du spelar så att kortet inte jobbar 100% om det inte måste, om du som mig spelar äldre spel eller mindre krävande spel ibland kan det vara skönt att dra igång Radeon Chill, Då du kan välja individuella Profiler för varje spel som start automatiskt när du drar igång spelet så behöver du bara göra inställningarna en gång.

Du kan även välja Individuella Överclock eller undervolt profiler för varje spel som sen aktiveras beroende på vilket spel du spelar.

Använder själv Stock i windows, men i spel som CS go så slänger jag igång min undervolt profil och en FPS limit på 150 vilket gör att mitt Vega 64 knappt arbetar.

Det finns Även Radeon Overlay som ger dig en Full system overlay, du kan välja var du vill ha overlayen som mäter nästan allt i ditt system ifrån CPU kärnor till GPU Temp till Frekvenser som körs Etc.

Du kan även koppla din mobiltelefon till din dator via AMD link och övervaka ditt system därifrån.

Sen är Shadowplay kvalitetsmässigt bättre än AMD Relive. Själv kommer jag nog alltid hålla mig till OBS studio då jag inte vill använda grafikkortet för att streama.

Så de har samlat ihop funktioner som funnits i andra verktyg länge och byggt ett profil-system runt det? Låter förvisso smidigt och säkert en utmärkt upplevelse men några 10 år fram tiden är det knappast.

Att ens behöva undervolt-profiler känns mer som ett erkännande att deras grafikkort inte kunnat konkurrera när det gäller strömförbrukning om jag ska vara ärlig.

Radeon Overlay låter som motsvarande overlay som MSI Afterburner etc. redan haft ett tag för båda tillverkarna. Ser inte behovet av att uppfinna hjulet igen men det kan säkert vara ett bra verktyg.

Låter det som bra verktyg? Absolut! Är de banbrytande? Nej.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

@blunden: Behöver det vara banbrytande för att vara bättre? med tanke på att dessa funktioner började komma för 10 år sedan ifrån 3e part och att AMD har implementerat det i sin mjukvara gör ju att Nvidia är 10 år efter.
Sen Så är Radeon Overlay bättre då den inte gör att du tappar någon prestanda när du använder den och den visar mer än Afterburners overlay.

https://www.sweclockers.com/test/27014-amd-radeon-vii-forst-u...

Radeon 7 Konkurrerar väldigt bra när det gäller strömförbrukning när du undervoltar kortet. Att AMD levererar med hög volt i standard är förmodligen för att dem vill kunna slänga ut även dem sämsta kretsarna på marknaden.

Radeon wattman är den bästa på marknaden just nu.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@blunden: Behöver det vara banbrytande för att vara bättre? med tanke på att dessa funktioner började komma för 10 år sedan ifrån 3e part och att AMD har implementerat det i sin mjukvara gör ju att Nvidia är 10 år efter.
Sen Så är Radeon Overlay bättre då den inte gör att du tappar någon prestanda när du använder den och den visar mer än Afterburners overlay.

För att bara vara "bättre", nej. För att prata om ett försprång på 10 år tycker jag att det behöver vara banbrytande, ja. Det är oftast det man menar med ett sådant uttalande. Att bara bygga egna verktyg får sådant som det redan finns robusta verktyg för sedan flera år har egentligen inte så stort egenvärde och gör inte att man helt plötsligt hamnar så många år före i utvecklingen.

Om nu verkligen Radeon Overlay inte har minsta prestandapåverkan låter det ju bra men samtidigt osannolikt då det per definition kräver mer jobb att läsa av och rita ut de värdena på skärmen. Det är möjligt att prestandaförlusten är lägre dock, och det är ju positivt. Återigen, knappast banbrytande.

Skrivet av _Merc_:

Radeon 7 Konkurrerar väldigt bra när det gäller strömförbrukning när du undervoltar kortet. Att AMD levererar med hög volt i standard är förmodligen för att dem vill kunna slänga ut även dem sämsta kretsarna på marknaden.

Ja, men det är första AMD-kortet på väldigt länge som kan göra det. Tidigare modeller har varit långt ifrån. Det tror jag nog att alla skulle erkänna. Samtidigt indikerar ju det faktum att du måste undervolta kortet för att konkurrera att alla exemplar inte kommer kunna göra det så egentligen kan man inte säga att det gäller generellt. Sedan kan du ju undervolta Nvidia-korten också förmodligen vilket troligen gör att glappet ökar igen.

Med det sagt är Radeon 7 helt klart en mer spännande release än tidigare Vega-releaser. Det blir intressant att se vad Navi levererar.

Skrivet av _Merc_:

Radeon wattman är den bästa på marknaden just nu.

Baserat på vad? Hur definierar du "bäst". Det känns ganska subjektivt. Däremot kan jag hålla med om att gränssnittet ser mer stilrent ut, mindre "GAMER!!!!". Det är något jag absolut kan uppskatta. Passar även ihop fint med Ryzen Master.

Rent funktionsmässigt ser det dock ut att vara motsvarande det som MSI Afterburner och EVGA Precision levererar på Nvidia-sidan.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

@blunden: MSI afterburner är inte Nvidia Exclusive från vad jag vet. är det inte intressant att andra behöver göra Nvidias jobb åt dem?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@blunden: MSI afterburner är inte Nvidia Exclusive från vad jag vet. är det inte intressant att andra behöver göra Nvidias jobb åt dem?

Nej, det är inte på något sätt exklusivt för dem. Har inte hävdat annat heller, snarare gång på gång bekräftat motsatsen. Har för mig att det är skaparen av RivaTuner som ligger bakom både MSI Afterburner och EVGA Precision. Som sagt så ser jag inte poängen med att återuppfinna hjulet igen. Finns det redan några verktyg som i princip blivit branchstandard finns det inte så stor poäng att utveckla egna kopior när man istället kan hjälpa utvecklarna av de verktygen med dokumentation, pengar och hårdvara (vilket jag förutsätter att de gör).

Nvidia behöver knappast folk som gör deras jobb åt dem, speciellt för att bygga lite verktyg. Förstår faktiskt inte hur man kan tro det.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@blunden: Du kan Tex Använda Radeon Chill för att styra FPSen i spel för att Tex hålla nere Energi/värme nivån när du spelar så att kortet inte jobbar 100% om det inte måste, om du som mig spelar äldre spel eller mindre krävande spel ibland kan det vara skönt att dra igång Radeon Chill, Då du kan välja individuella Profiler för varje spel som start automatiskt när du drar igång spelet så behöver du bara göra inställningarna en gång.

Du kan även välja Individuella Överclock eller undervolt profiler för varje spel som sen aktiveras beroende på vilket spel du spelar.

Använder själv Stock i windows, men i spel som CS go så slänger jag igång min undervolt profil och en FPS limit på 150 vilket gör att mitt Vega 64 knappt arbetar.

Det finns Även Radeon Overlay som ger dig en Full system overlay, du kan välja var du vill ha overlayen som mäter nästan allt i ditt system ifrån CPU kärnor till GPU Temp till Frekvenser som körs Etc.

Du kan även koppla din mobiltelefon till din dator via AMD link och övervaka ditt system därifrån.

Sen är Shadowplay kvalitetsmässigt bättre än AMD Relive. Själv kommer jag nog alltid hålla mig till OBS studio då jag inte vill använda grafikkortet för att streama.

Du vet om att du får en bättre spel upplevelse ju högre fps du har va? blir lägre input latency och mer konstant rendreringstid av varje bildruta. i first person shooters är detta väldigt tydligt.

60hz och 60fps ≈16.7 ms Input to display latency
60hz och 200fps ≈5 ms

källa: Hardware Unboxed video: Is More Than 60 FPS on a 60 Hz Monitor Better?

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oskar80:

Du vet om att du får en bättre spel upplevelse ju högre fps du har va? blir lägre input latency och mer konstant rendreringstid av varje bildruta. i first person shooters är detta väldigt tydligt.

60hz och 60fps ≈16.7 ms Input to display latency
60hz och 200fps ≈5 ms

källa: Hardware Unboxed video: Is More Than 60 FPS on a 60 Hz Monitor Better?

min monitor är skit jag får screen tearing så fort min FPS går över monitorns max FPS som den kan visa. visst Vsync löser det problemet. men jag får mer input lagg med Vsync.

Skrivet av blunden:

Rent funktionsmässigt ser det dock ut att vara motsvarande det som MSI Afterburner och EVGA Precision levererar på Nvidia-sidan.

tyckte du hintade lite om det.

Skrivet av blunden:

Nvidia behöver knappast folk som gör deras jobb åt dem, speciellt för att bygga lite verktyg. Förstår faktiskt inte hur man kan tro det.

Med tanke på att utseendet på deras interface är ifrån 90 talet så tycker jag att det kanske är dags för en liten make-over.

nog för att jag har nostalgi för Catalyst control center (vars överklocknings funktion var skit) Men den hade eller fall den funktionen.
Nvidia har vad för funktioner? Jag är nöjd med att jag slipper leta efter program som Afterburner eller EVGA precision. Ju mindre mjukvara jag behöver desto bättre. Så nu väntar jag bara på att AMD släpper sin egna motsvarighet emot OBS eller uppdaterar relive till att använda CPUn istället för GPUn med bättre stream kvalitet som resultat.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

tyckte du hintade lite om det.

Då misstolkade du den meningen. Det jag menade var att de verktygen gav den funktionaliteten för Nvidia-kort. Hade det varit Nvidia som utvecklade dem hade de ju inte släppt dem under två olika partners namn utan sitt eget.

Skrivet av _Merc_:

Med tanke på att utseendet på deras interface är ifrån 90 talet så tycker jag att det kanske är dags för en liten make-over.

Ja, designen är absolut gammal och en make-over skulle inte skada. RivaTuner var inte heller vackert men funktioner så som shader-upplåsning etc. på 6800-serien var ju klockrena. Det har funnits med länge och nu vill MSI och EVGA designa dem så att de matchar deras design, vilken tyvärr är lika färgglad som deras grafikkorts-kartonger. Man borde kanske slänga ihop ett lite mordernare tema till den. Är så sällan inne och pillar i dem dock nu när man hittat en lämplig överklockning som man bara automatiskt applicerar vid boot.

Skrivet av _Merc_:

nog för att jag har nostalgi för Catalyst control center (vars överklocknings funktion var skit) Men den hade eller fall den funktionen.
Nvidia har vad för funktioner? Jag är nöjd med att jag slipper leta efter program som Afterburner eller EVGA precision. Ju mindre mjukvara jag behöver desto bättre. Så nu väntar jag bara på att AMD släpper sin egna motsvarighet emot OBS eller uppdaterar relive till att använda CPUn istället för GPUn med bättre stream kvalitet som resultat.

Nvidia har profiler för varje spel så att du kan tweaka grafikinställningar mer granulärt än spelen tillåter dig, samt möjlighet att tvinga på effekter som du annars inte tillåts kombinera. Det är grymt med gamla spel att tvinga högre AA, AF, DSR, etc. Tycker man att det inte räcker kan man tweaka ännu mer med Nvidia Inspector.

Har faktiskt ingen koll hur väl AMDs alternativ för den typen av saker matchar då de länge hade klart sämre drivrutiner, högre energiförbrukning, lägre eller samma prestanda. Det är kul att det går åt rätt håll för dem nu dock. Bättre drivrutiner, mer vettiga kort etc. Mer konkurrans är bra för alla (utom Nvidias marginaler, som länge varit lite för höga).

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

AMDs mjukvara är extremt mycket bättre. Krånglar aldrig som de gjorde med nvidias då jag inte ens kunde spela in! Jätte lätt att streama och lägga in overlays o skit i amds också

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blunden:

Nvidia har profiler för varje spel så att du kan tweaka grafikinställningar mer granulärt än spelen tillåter dig, samt möjlighet att tvinga på effekter som du annars inte tillåts kombinera. Det är grymt med gamla spel att tvinga högre AA, AF, DSR, etc. Tycker man att det inte räcker kan man tweaka ännu mer med Nvidia Inspector.

Har faktiskt ingen koll hur väl AMDs alternativ för den typen av saker matchar då de länge hade klart sämre drivrutiner, högre energiförbrukning, lägre eller samma prestanda. Det är kul att det går åt rätt håll för dem nu dock. Bättre drivrutiner, mer vettiga kort etc. Mer konkurrans är bra för alla (utom Nvidias marginaler, som länge varit lite för höga).

AMD har haft dåliga drivrutinter mellan 2012 till 2013 annars har det varit bra. Det var med 1st gen GCN korten som det tog lite tid, men dem korten hänger med betydligt bätre i spel än nvidias ifrån den tiden.

7970 3gb vs 680 2gb

Sen har vi 290x vs 780 ti

Fury nano var ett av de mest ström effektiva korten på marknaden men ingen köpte det knappt jämfört med 980.
Så ström effekt spelar ingen roll då folk köper nvidia ändå. Gtx 295 och 480 är nog bästa exemplen på det.

Möjligheten att pilla med grafikinställningar per spel finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

AMD har haft dåliga drivrutinter mellan 2012 till 2013 annars har det varit bra.

Nej, de har haft sämre drivrutiner även långt senare samt haft en märkbart lägre budget för utvecklingen av dessa. Det var ju bara något år sedan då deras nyare drivrutiner gjorde att något eller några äldre spel slutade fungera och de initialt inte tänkte fixa det.

Skrivet av _Merc_:

Det var med 1st gen GCN korten som det tog lite tid, men dem korten hänger med betydligt bätre i spel än nvidias ifrån den tiden.

7970 3gb vs 680 2gb

Sen har vi 290x vs 780 ti

Fury nano var ett av de mest ström effektiva korten på marknaden men ingen köpte det knappt jämfört med 980.
Så ström effekt spelar ingen roll då folk köper nvidia ändå. Gtx 295 och 480 är nog bästa exemplen på det.

Ja, 79xx-serien var bra och inget större fel på 290x heller. De gjorde helt enkelt rätt gissningar om vilka tekniker de nyare spel skulle komma att utnyttja. Det förtjänar de absolut credit för. Det har dock inte så mycket med deras mjukvara att göra.

Fury-korten presterade väl inte så bra som det borde i början, bland annat pga. dåligt optimerade drivrutiner? Har för mig att jag såg något Fury-kort som fick en rejäl boost i vissa spel en hyfsat bra bit efter release. Kan dock minnas detaljerna fel.

Nej, prestanda per watt är inte allt men du måste erkänna att AMD haft lite problem att konkurrera där ett tag (undervoltning räknas inte om du inte jämför båda kortet undervoltade)?

Skrivet av _Merc_:

Möjligheten att pilla med grafikinställningar per spel finns.

Bra. Det var mest ett svar på din fråga men det känns bra att samma möjligheter finns där då det låter som att du också uppskattar lite äldre spel ibland och därmed säkerligen är fullt medveten om hur smidig möjligheten att justera sådant är i vissa spel.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Om du ska köra i 1080p så är valet RTX 2070 hands down.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nej, de har haft sämre drivrutiner även långt senare samt haft en märkbart lägre budget för utvecklingen av dessa. Det var ju bara något år sedan då deras nyare drivrutiner gjorde att något eller några äldre spel slutade fungera och de initialt inte tänkte fixa det.

Inte så oerhört länge sen som Nvidia hade en drivrutin som gjorde så att spärrarna för strömförbrukning inte funkade (tror det var GTX 590) och ett antal grafikkort "brann upp". Taskiga drivrutiner har funnits hos båda lagen länge men av nån anledning verkar folk minnas bara AMD's tabbar.
Sanningen är den att drivrutinerna för Nvidia och AMD har varit lika bra/dåliga de senaste ~5 åren så känns ganska poänglöst att använda det för någon argumentation för villket lag som är "bäst"

En sak kan jag säga i denna diskussion dock. När man har använt "AMD Settings" mjukvaran en tid är det verkligen ingen fröjd att gå tillbaka och försöka göra nånting i Nvidias kontrollpanel. Den är ful, långsam, och långt ifrån användarvänlig. Dessutom är vissa funktioner utspridda till geforce experience eller vad det heter nu för tiden. Nvidia ligger verkligen långt efter AMD på den biten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Inte så oerhört länge sen som Nvidia hade en drivrutin som gjorde så att spärrarna för strömförbrukning inte funkade (tror det var GTX 590) och ett antal grafikkort "brann upp". Taskiga drivrutiner har funnits hos båda lagen länge men av nån anledning verkar folk minnas bara AMD's tabbar.
Sanningen är den att drivrutinerna för Nvidia och AMD har varit lika bra/dåliga de senaste ~5 åren så känns ganska poänglöst att använda det för någon argumentation för villket lag som är "bäst".

Nja, det var ett ganska bra tag sedan. Håller dock med om att det var en riktig dundertabbe oavsett hur man mäter.

Det enda jag har argumenterat emot är att AMDs mjukvara skulle ha ett 10 års försprång bara för att de kopierat lite befintliga verktyg. Sedan har diskussionen dragit åt olika håll, vilket jag säkert kan ha bidragit till själv. Förmodligen har vi helt enkelt olika definitioner på vad vi menar med "10 års försprång".

Skrivet av hg:

En sak kan jag säga i denna diskussion dock. När man har använt "AMD Settings" mjukvaran en tid är det verkligen ingen fröjd att gå tillbaka och försöka göra nånting i Nvidias kontrollpanel. Den är ful, långsam, och långt ifrån användarvänlig. Dessutom är vissa funktioner utspridda till geforce experience eller vad det heter nu för tiden. Nvidia ligger verkligen långt efter AMD på den biten.

Det låter ju bra. Låter dock ganska subjektivt. Jag letar som sagt fortfarande efter detta 10-åriga tekniska försprång. Deras design kan dock absolut vara mer stilren och modern, vilket absolut är positivt på alla sätt. Hade det ursprungliga påståendet varit att deras design låg 10 år före hade jag inte förmodligen inte funnit det värt att argumentera, även om siffran 10 känns väldigt godtycklig även där.

Själv har jag alla verktyg jag behöver och har aldrig känt att jag saknat något som jag sedan konstaterat finns på AMD-sidan. Sådant beror ju såklart också på vad man gör med sin dator.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q