Bästa VPN med svenskt ip? Netflix, google captcha etc.

Permalänk
Avstängd

Bästa VPN med svenskt ip? Netflix, google captcha etc.

Hej!

Vi ska börja använda VPN 24/7 med svenskt ip.

Ni som har erfarenhet, hur bra fungerar det?

Får ni upp en massa captcha "bevisa att du är en människa" hela tiden när ni t.ex googlar?
Kanske ska hitta någon som erbjuder fasta svenska ip-nummer för att förhindra detta.

Tack för tips.

EDIT: VPN ska köras på routern. Troligtvis Asus RT-AC86U.

Permalänk
Medlem

Har kört mullvad på routern ett par år nu. Aldrig några problem med captcha eller annat mök.
Rekomenderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swealpha:

Hej!

Vi ska börja använda VPN 24/7 med svenskt ip.

Ni som har erfarenhet, hur bra fungerar det?

Får ni upp en massa captcha "bevisa att du är en människa" hela tiden när ni t.ex googlar?
Kanske ska hitta någon som erbjuder fasta svenska ip-nummer för att förhindra detta.

Tack för tips.

Wall of text:
Hur ni ska göra för att det ska bli så bra som möjligt beror på flera saker. Dels beror det på vad för bandbredd (Hastighet) ni får ifrån er internetleverantör, och dels på vad ni har för router. Av praktiska skäl så hade jag personligen valt att köra en VPN klient direkt på routern då alla enheter som ansluter till den routern omfattas av VPN krypteringen, men har ni större bandbredd ifrån internetleverantören så kanske routern inte orkar med den bandbredden och det blir snigelfart. Då får ni köra VPN klienten direkt på respektive enhet som ska krypteras.

Jag kör VPN-passthrough, dvs VPN Klienten på min stationära dator, och det fungerar utmärkt. Jag har 250/250 hastighet via Bahnhof och kör ovpn.com's VPN lösning och får ut cirka 240-250Mbit/s så hastighetsförlusten på den VPN tjänsten är minimal. Dock har dom en katastrofal VPN klient (program), så jag kör med Viscosity som kostar typ 30kr.

Kolla dock noga upp VPN leverantörers loggningspolicy samt att det inte är PPTP som används då det är i princip en kryptering utan skydd, utan döljer bara IP-adress.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Ursäkta att jag inte skrev det innan.

Vi kommer köra VPN på routern, troligtvis blir det en Asus RT-AC86U. 50Mbit.

Funderar på ifall man ska välja stora tjänster som NordVPN eller mindre som mullvad, dold eller ovpn.

Permalänk
Medlem

Kör Mullvad. Netflix utomlands fungerar sådär, men gör precis som du tänker dig (VPN på routern och tunnlar ut i Sverige) och har aldrig haft några problem.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av swealpha:

Ursäkta att jag inte skrev det innan.

Vi kommer köra VPN på routern, troligtvis blir det en Asus RT-AC86U. 50Mbit.

Funderar på ifall man ska välja stora tjänster som NordVPN eller mindre som mullvad, dold eller ovpn.

Har ni enbart 50Mbit/s så behövs inga kraftfulla lösningar. Jag tycker att Mullvad har riktigt slöa DNS pekare, så att ladda sidor går riktigt trögt. Men det är min erfarenhetr baserat på trial period för något år sedan och kan mycket väl ha blivit bättre. Dom har dock fortfarande trial vad jag vet, så det kostar ju inget att testa

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

@GLaDER: Hej! Antar att netflix med svenskt ip fungerar bra?

mvh

Permalänk
Avstängd

Bästa hade varit ifall det gick att "whitelista" vissa hemsidor.

Som t.ex netflix.com, där inte VPN behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swealpha:

@GLaDER: Hej! Antar att netflix med svenskt ip fungerar bra?

mvh

Exakt. Ursäkta om det inte framgick. Vad jag menade var att Netflix fungerar halvbra om du tunnlar till t.ex. USA.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Avstängd

Här är en lista på extremt många olika VPN leverantörer.
https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Någon som har erfarenhet av Anonine?

(Hittills har vi fått in bra betyg på mullvad och OVPN.)

Tack!!!

Permalänk
Inaktiv

Jag har 1000mbit lina och man får räkna med ordentlig sänkning av uppkopplingen, jag har testat flera och max hastigheten är runt 150-200mbit för mig, sedan så är de flera streaming tjänster som inte fungerar, som tur är så har flera 30 dagar prova på erbjudande, men jag har ännu inte hittat nån som funkar för mig.