Permalänk
Medlem

Låg fps i Fortnite

Hej!

Jag har spelat Fortnite ett bra tag nu. Jag har blivit ganska duktig men det är en sak jag stör mig otroligt mycket på. Det är att jag ibland kan ligga runt 100-200 fps och när jag skjuter eller rör mig fort sjunker den ner på 30-60 fps. Det är såhär i flera spel. Innan hade jag ett GTX 1050 men bytte till ett nytt GTX 1080 men spelen flyter ändå inte på bra.

Jag har sökt igenom datorn för virus men har inte hittat något.

Specs:
GTX 1080
i5-7400 3.00GHz
8gb RAM
1TB hdd

Jag är villig till att köpa nya delar om det krävs. Har ändå tänkt att köpa en ssd.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Testade du att bort de gamla drivrutinerna med DDU?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Nej det har jag inte gjort. Hur gör man det?

Permalänk

@SetteR: V-Sync på? Kommer dra ned din FPS så att den klarar av att hålla en jämn bilduppdatering.

Permalänk
Medlem

@Hypnotize91: Nej jag har inte V-sync på i spelet.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av SetteR:

@Vzano: Nej det har jag inte gjort. Hur gör man det?

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Ladda ner och rensa bort de gamla drivrutinerna och installera om med nya.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Testa det här programmet, fungerade för mig och stutter och lagg försvann på min gamla dator.

https://www.wagnardsoft.com/content/intelligent-standby-list-...

öppna aktivitetshanteraren och se hur mycket minne som windows behåller i cachen, på min dator låg den på över 10GB innan jag körde programmet

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

Inte så simpelt att du efter byte av gpu har högre inställningar i spelet då? Det kan ju ändras automatiskt.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Ok jag ska testa att ta bort de gamla drivrutinerna. RAM programmet gjorde inte någon stor skillnad och nej jag har testat olika inställningar i spelet men det gör ingen skillnad. Jag har vänner med lite sämre grafikkort än mig som får högre fps.

Skickades från m.sweclockers.com