Hjälp mig identifiera spelet

Permalänk
Medlem

Hjälp mig identifiera spelet

Jag letar efter ett spel där man är en liten karaktär och man är i ett hemsökt hus. Man ska leta efter nycklar eller något liknande och det finns monster o skit. Jag minns inte så mycket men om man går upp för en trappa (tror jag) så kommer det händer ur golvet, och jag är ganska säker att det fanns ett skelett i en bur. spelet är i 2d och man ser ovanifrån karaktären och har musik. Man börjar i ett rum också ska man leta efter första nyckeln som är vid typ andra rummet (har för mej det fanns 3 efter första) minns inte så mycket mer men fråga så kanske jag kommer ihåg något.
tack

la till saker
Permalänk
Medlem

Detta låter lite som ett spel jag själv letade efter förut, fast då var Dracula med har jag för mig. Också 2D och man klickade runt, fans lite fällor här och där, väldigt roligt.
Var Dracula med i spelet du letar efter?

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Medlem

@Naxer: är inte helt säker men kanske, har du länken till spelet?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@gaim:
HEJ,

VI SKIPPAR CAPS I FORUMRUBRIKERNA DÅ DET UPPFATTAS SOM SKRIKANDE OCH OTREVLIGT!

/D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Permalänk

vissa saker du skriver påminner om Alone in the dark från 1992 men det är nog inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaim:

@Naxer: är inte helt säker men kanske, har du länken till spelet?

Tyvärr inte, jag bara kommer ihåg delar av spelet. Googlat massor men finner inget som liknar.
Försök beskriv så mycket du kan om spelet, även om det bara är glimtar.

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Medlem

Fanns väl ett gäng spel på samma tema, har för mig att dom hette Deja Vu. Men då snackar vi ett tag sen

Permalänk
Moderator
Forumledare

@gaim: Vet du ungefär vilket år spelet var aktuellt?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Kanske lite sent ute nu, men menar du AO ONI som pewdiepie spelat förr?
https://www.youtube.com/watch?v=ulXwGuUx2L0

Permalänk

Kan det vara "Grabbed by the Ghoulies"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaim:

Jag letar efter ett spel där man är en liten karaktär och man är i ett hemsökt hus. Man ska leta efter nycklar eller något liknande och det finns monster o skit. Jag minns inte så mycket men om man går upp för en trappa (tror jag) så kommer det händer ur golvet, och jag är ganska säker att det fanns ett skelett i en bur. spelet är i 2d och man ser ovanifrån karaktären och har musik. Man börjar i ett rum också ska man leta efter första nyckeln som är vid typ andra rummet (har för mej det fanns 3 efter första) minns inte så mycket mer men fråga så kanske jag kommer ihåg något.
tack

För att göra det lite lättare att gissa.

1: Är det ett PC spel eller på vad spelade du spelet på. Om PC vilket OS hade datorn Windows 95/98/2000/Vista, MS-DOS?

2: När spelade du spelet? Behöver inte vara exakt årtal.

3: Hur var spelar vyn mer exakt. Har du något exempel. Var det isometric view som Diablo eller mer Top-Down som GTA?

4: Var grafiken något som exempel bilderna från Diablo eller GTA. Var den betydligt pixligare eller var den bättre?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6