Hur bra är fs-data?

Permalänk

Hur bra är fs-data?

Idag har ju fs-data som är mer eller mindre otroligt. 22kr / månad i 22 år för internethosting. Jag undrar hur bra de är? Verkar vara lite blandade åsikter när man använde sökmotorer.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

för 22kr/månad tror jag nog man kan allafall pröva 30 dagar och avgöra själv.
Men ja, precis som du hittar jag till störst del negativa omdömen om man kollar på dom senaste 12 månaderna.

Edit: denna är fin också
FS Premium XL 149 kr
Rabatt (till 1970-01-01) -127,00

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

De har hostat min Raspberry Pi gratis sen 2013. Senaste året har jag en uptime på 99,34%. Inget att klaga på, gratis

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Som med det mesta så är de som är mest högljudda de som är missnöjda, inte så många som skriver positiva reviews tyvärr.
Det jag gillar med FS-Data är att de varit igång otroligt länge och man fortfarande kan ringa dem och prata med kunnig svenskspråkig personal.

Permalänk
Medlem

Vad är det för projekt du ska hosta?

Det har fungerat stabilt i ett par år för oss utan några direkta anmärkningar. Sen brakade det loss och ingenting fungerade i över en månad. Antalet fel och felhanteringen som följde för oss gör det omöjligt för oss att rekommendera dem för seriösa projekt.

Uppstart-, hobby- eller privatprojekt fungerar ju faktiskt nästan vad som helst för. Är det mindre än en femhundring per år som är ens budget så kan det inte vara så "viktigt" projekt speciellt med tanke på att SSL kostar minst det dubbla per år.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Vad är det för projekt du ska hosta?

Det har fungerat stabilt i ett par år för oss utan några direkta anmärkningar. Sen brakade det loss och ingenting fungerade i över en månad. Antalet fel och felhanteringen som följde för oss gör det omöjligt för oss att rekommendera dem för seriösa projekt.

Uppstart-, hobby- eller privatprojekt fungerar ju faktiskt nästan vad som helst för. Är det mindre än en femhundring per år som är ens budget så kan det inte vara så "viktigt" projekt speciellt med tanke på att SSL kostar minst det dubbla per år.

Tack för återkopplingen! Letsencrypt är gratis iofs. Kan inte svara för status på mitt projekt riktigt, det gick riktigt bra med mycket media, tills jag blev sjuk. Håller på och lägger över allt i till en mer passiv form som kräver ringa inblandning från mig. Mao, det är pytte nu, och kan väl räknas som en uppstart, trots att jag hållit på ett tag.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.