Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Valve introducerar Steam Link Anywhere – strömning av spelbiblioteket över internet

Permalänk

när steam link var nytt kunde man redan göra detta. jag satte bara upp ett lokalt nätverk över internet med ett program. det funka ganska bra. jag hadde 100/50" och polaren jag satt hos hadde 100/100 på full hd fick jag 40bilder och det var bra mycket mer en jag hadde med min lilla laptop. dom sorgligt nog patcha bort det en månad senare.

Permalänk
Inaktiv

Inte ens sweclockers stavar Internet med stort I längre

Permalänk

Visst har den här funktionen funnits förut också? Minns att jag har haft datorn igång hemma och sen streamat spel till min laptop när jag varit hemma hos föräldrarna, utan att installera spelet på laptopen.

Typ 2012—13 kanske?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Skrivet av hobbabobbabooh:

Visst har den här funktionen funnits förut också? Minns att jag har haft datorn igång hemma och sen streamat spel till min laptop när jag varit hemma hos föräldrarna, utan att installera spelet på laptopen.

Typ 2012—13 kanske?

Steam har endast haft Steam in House Streaming tidigare, så vitt jag vet. Men det har länge funnits diverse andra program för detta ändamål, även om de har oftast haft för låg prestanda för något aktionlir. VNC och RDP är två äldre alternativ, även om deras inriktining varit mer kontor än spel.
Med tanke på hur uselt Steam in House Streaming har fungerat så lär inte detta vara någon höjdare direkt.
Själv har jag använt AnyDesk ett bra tag för både arbete och spel, innnan jag fann:
Parsec som är det bästa alternativet om man vill spela något. Klår Rainway (med längder) samt Geforce Experience Share (som funkar hyfsat för mig tills det alltid ganska snart krashar).