Trådlösa (ej gaming) med bra mikrofon?

Permalänk
Medlem

Trådlösa (ej gaming) med bra mikrofon?

Hej

Skapade en tråd för ett par veckor sedan om ett par trådlösa hörlurar (u-Jays wiresless https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=4118759 ) vilkas mikrofon jag inte fick att fungera. Jag bytte dem tillslut mot ett par likadan till och där fungerar mikrofonen. Men den är superlåg, och om jag inte gjort någonting fel med inställningar eller så är den typ obrukbar då ingen hör vad jag säger. Mejlade Jays support och fick detta meddelande:

Hi Carl, Thank you for contacting Jays.

I understand that you think the mic on the u-jays is not great, as it is placed on the earpiece the sound is not perfect unfortunatly.
Many bluetooth products unfortunately does not have a great mic, so for those who want headphones to use mostly for talking we recomend a wired product.
I would say that u-jays are a product mainly listning.

I wish that I could give you a solution for this, but unfortunatly I can not.

Jag tänkte väl att mikrofonen skulle vara sämre än en man har närmre munnen, men inte att den skulle vara obrukbar. Då förstår jag inte riktigt varför man sätter in den. Jag mejlade tillbaka och frågade om det fanns någon headset som man kunde sätta in i lurarna. Verkar ju konstigt annars att man ska lyssna på musik i dem, och om man får ett samtal måste man koppla ur dem för att kunna prata.

Men nu till det jag främst funderade på: Vet ni om det finns något bra trådlöst headset med en inbyggd mikrofon som är okej? Vore trevligt att kunna ha en sådan till mobilen.