Turtle Beach förvärvar tillverkaren Roccat för 180 miljoner kronor

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Turtle Beach förvärvar tillverkaren Roccat för 180 miljoner kronor

Headsettillverkaren Turtle Beach vill bredda verksamheten och slå sig in på PC-marknaden, varför de nu förvärvar välkända Roccat för totalt 180 miljoner kronor.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Säkert bra. Roccat är bra men tycker att de finns för lite i Sverige. Turtle Beach kan nog hjälpa dem att nå ut till fler marknader.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Dec 2009

hoppas de återupplivar Project Airwolf på DH i sommar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Har haft en Roccat-mus tidigare, tyckte den höll hög kvalitet men fungerade inte bra med musmatta med mönster. Bytte till en svart tygmatta så var det inga problem.

Har sen dess kommit fram till att jag föredrar ambidexter i formen så frun har fått överta den musen.

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013

Hade en roccat-mus förut, bästa musen jag haft faktiskt, tills den dagen då left-klick dog och Roccat vägrade ersätta denna mus och skylde på att jag haft sönder den, tydligen skulle den alltså inte klara 3månader dagligt användande. Så detta kanske blir possitivt och jag kanske kan våga prova dom igen. Var för övrigt en Roccat Kone Pure jag hade

Main
MOBO: MSI B350M MORTAR, CPU: RYZEN 5 1600 @ 3.8GHz, RAM: 2x8GB DDR4 2133MHz @ 2.8GHz, GPU: KFA2 GTX1080 EXOC SNPR, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: NZXT H400i Svart/Rött, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Citat:

...bredda verksamheten och slå sig in på PC-marknaden

Jag antar att de flesta på det här forumet är för unga för att komma ihåg att Turtle Beach en gång var stora på PC-marknaden. Deras ljudkort var IMHO betydligt bättre än Soundblasters.

Det kanske vore bättre att skriva att de siktar på att göra återkomst på PC-marknaden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Mar 2006

Helsicke... bäst att köpa en Nyth att lägga i garderoben som reserv. Denna underbara råtta klarar jag mig inte utan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Manchester
Registrerad
Dec 2007

Har inte sett något från Roccat sedan de blev utbuade på Dreamhack Winter 2007. Trodde att de hade konkat vid det här laget.

Node 304 White | Asus Strix x470-i | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | 512GiB 860 EVO M.2 | 256GiB 840 EVO SATA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Mor5ives:

Helsicke... bäst att köpa en Nyth att lägga i garderoben som reserv. Denna underbara råtta klarar jag mig inte utan.

Har en Tyon which I love

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av BM-Mods:

Hade en roccat-mus förut, bästa musen jag haft faktiskt, tills den dagen då left-klick dog och Roccat vägrade ersätta denna mus och skylde på att jag haft sönder den, tydligen skulle den alltså inte klara 3månader dagligt användande. Så detta kanske blir possitivt och jag kanske kan våga prova dom igen. Var för övrigt en Roccat Kone Pure jag hade

Har kör Roccat i några år nu. Först en Roccat Kone Pure som efter 3 år gav upp helt på vänsterklick, knappen var liksom ständigt i nedtryckt läge och det blev inget "klick". Det visade sig att plasten under vänster musknapp som trycker på givaren som ger signal hade nötts ner och bildat en liten urgröpning runt givaren.

Jag vet inte om det är något man förväntar sig efter 2 år av Dota-spelande. Jag räknade lite snabbt på det nån gång och kom fram till att den hade fått stå ut med minst 15 miljoner vänsterklick. Kör nu den lite nyare modellen Roccat Kone Pure Owl-Eye som funkar felfritt hittills (1 år gammal).

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005

Har bara ett litet problem med Roccat möss, den skarpa utåtbuktande kanten där back på högra sidan som brukar finnas på de flesta Roccat möss, för mig skulle de vara mycket bekvämare i handen om de var mera runda.

Intel® Core i5-8600K @ 4.75GHz | ASRock Z370 Taichi | G.Skill Trident Z 2x8GB @ DDR4-3200 CL13 | Samsung 850 EVO 500GB + 1TB | MSI GTX 1070 Ti 8G Armor (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | NZXT H440 New Edition | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2016

Tror Roccat har vart rätt underskattade tyvärr. Dom finns ju i dom flesta butikerna men väldigt få som vågar testa något nytt. Bästa mössen jag har ägt.

- MOTHERBOARD: MSI Z97 MPower Max AC
- CPU: Intel Core i7-4790k 4,6 GHz
- GPU: Zotac GTX 980Ti AMP EXtreme
- PSU: CoolerMaster V1000 1000W 80+ Gold
- RAM: Patriot EXtreme Performance 32GB - 4x8GB CL9 1600Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

@Barbaskoen: Har för mig min Steelseriesmus är specad för 10 eller 15 miljoner klick. Så det är nog helt ok.
Verkar vara mellan 5-50 miljoner beroende på musmodell / märke.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710