reCAPTCHA V1 IS SHUTDOWN

Permalänk
Medlem

reCAPTCHA V1 IS SHUTDOWN

Hejsan, vet inte om detta är rätt tråd att posta i men jag provar. Jag hänger på ett forum för vattenskotrar som heter guppa.se, där kan jag inte längre göra inlägg pga "reCAPTCHA V1 IS SHUTDOWN", alltså jag kan inte posta tråden pga av detta.

Har chattat med vissa som är admin på sidan & dom kan göra inlägg säger dom, vet inte hur, dom skalle kolla på saken & trots lite påminnelser från mig så händer inget.

Jag undrar nu om det kan vara nå "fel" på min mjukvara eller nå, kan det vara någon som kan ge nå tips vad som kan vara fel

Permalänk
Medlem

Captcha V1 stängdes ner av Google i mars 2018..

https://developers.google.com/recaptcha/docs/versions#v1

"reCAPTCHA v1 - Shut down
reCAPTCHA v1 has been shut down since March 2018. Please use an option above."

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Är detta nå jag ska installera på något sätt eller dom som driver hemsidan?, admin på hemsidan säger att dom kan göra inlägg?

Skrivet av Haptic:

Captcha V1 stängdes ner av Google i mars 2018..

https://developers.google.com/recaptcha/docs/versions#v1

"reCAPTCHA v1 - Shut down
reCAPTCHA v1 has been shut down since March 2018. Please use an option above."

Permalänk
Medlem
Skrivet av R1 Uffe:

Är detta nå jag ska installera på något sätt eller dom som driver hemsidan?, admin på hemsidan säger att dom kan göra inlägg?

Det finns inget du kan göra mer än att informera sidans ägare om problemet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

OK, tackar

Skrivet av LemonIllusion:

Det finns inget du kan göra mer än att informera sidans ägare om problemet.

Permalänk
Medlem

Är du registrerad och inloggad på forumet?
Prova i en annan webbläsare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja på allt, måste ligga på admin lite hårdare, han kan göra inlägg säger han

Skrivet av jocke92:

Är du registrerad och inloggad på forumet?
Prova i en annan webbläsare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av R1 Uffe:

Ja på allt, måste ligga på admin lite hårdare, han kan göra inlägg säger han

Be honom skapa en ny användare och göra ett inlägg. Antagligen har han captcha avslaget föra admins/kända postare eller liknande så han inte ser det bara.

*Edit*
Rätt dött forum det där. Han har ju inte skrivit ett inlägg på flera veckor och de flesta är typ 1+ år gamla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Be honom skapa en ny användare och göra ett inlägg. Antagligen har han captcha avslaget föra admins/kända postare eller liknande så han inte ser det bara.

*Edit*
Rätt dött forum det där. Han har ju inte skrivit ett inlägg på flera veckor och de flesta är typ 1+ år gamla...

Om bara admin kan skriva inlägg sen mar-2018 så torde det vara rätt dött

Permalänk
Medlem

Forumet verkar bygga på https://www.kunena.org/. Står även "Copyright © 2008 - 2013". Så de har nog inte uppdaterat sin mjukvara för Kunena verkar uppdateras fortfarande.

Men jag får upp en recaptcha som fungerar vid inloggningsrutan när jag går in på forumet

Permalänk
Medlem

Kan du kolla om du kan göra något inlägg, jag kan logga in oxå men inte göra inlägg

Skrivet av jocke92:

Forumet verkar bygga på https://www.kunena.org/. Står även "Copyright © 2008 - 2013". Så de har nog inte uppdaterat sin mjukvara för Kunena verkar uppdateras fortfarande.

Men jag får upp en recaptcha som fungerar vid inloggningsrutan när jag går in på forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av R1 Uffe:

Kan du kolla om du kan göra något inlägg, jag kan logga in oxå men inte göra inlägg

Har tyvärr inget konto och registrerar inte mig

Permalänk
Skrivet av R1 Uffe:

Vad är det du inte förstår? Admin måste uppdatera sin captcha.

Sen går det inte att registrera sig och testa för Admin måste godkänna uppgifterna ändå.

Vilken kanonsida.