Vilken sluten vattenkylningen för i7 7700k

Permalänk
Medlem

Vilken sluten vattenkylningen för i7 7700k

Behöver tips ifrån er om ett bra slutet vattenkylning.

Sitter på en i7 7700k klockad till 5.1ghz på 1.30 volt.
Så behöver en som kyler bra samt där inte pumpen pajar så lätt.
Har planer på delid någon gång men inte nu iaf och sitter idag på en pure rock kylare som jag tycker är jävligt bra men är sugen på att gå över på vattenkylning igen.

Permalänk
Medlem

@iMisho: Jag tycker personligen att Deepcool Captain serien är bra, kör med en 240mm nu med ett par Noctua fläktar till min 9900k och datorn är knäpptyst. Nu har jag bara kört med Deepcool Captain i mina datorer så kanske är jävig men har flera kompisar som kört olika Corsair och har bara hört att det blir problem efter typ 2 år.

Har haft en 120mm Deepcool som gått ca 12 timmar om dagen sen slutet av 2015 och aldrig hört nå luft i systemet och den har hållit min 6600k klockad till 4.5Ghz under 50 grader vid full load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMisho:

Behöver tips ifrån er om ett bra slutet vattenkylning.

Sitter på en i7 7700k klockad till 5.1ghz på 1.30 volt.
Så behöver en som kyler bra samt där inte pumpen pajar så lätt.
Har planer på delid någon gång men inte nu iaf och sitter idag på en pure rock kylare som jag tycker är jävligt bra men är sugen på att gå över på vattenkylning igen.

Börja med att delida och använda liquid metal :). Bara där kommer du känna stor skyllnad i temps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zutko78:

Börja med att delida och använda liquid metal :). Bara där kommer du känna stor skyllnad i temps

Jo det vet jag
Men just nu är inte delid aktuellt för mig om jag då inte hittar någon som gör det billigt åt en här i sthlm.
Så om man bortser ifrån delid så ser jag många resensioner på corsair h115

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMisho:

Jo det vet jag
Men just nu är inte delid aktuellt för mig om jag då inte hittar någon som gör det billigt åt en här i sthlm.
Så om man bortser ifrån delid så ser jag många resensioner på corsair h115

Köp en delid tool och gör det själv. Och se det som en investering då du kan göra det åt andra. Win win

Permalänk
Medlem

Håller med att du ska delida först, Gjorde det själv på min och blev mycket stabilare i temp samt lägre temp och tog inte lång tid att göra det heller. Ett delid tool kostar inte många 100 kr heller, Och då skulle jag säga att de är omöjligt att misslyckas. Jag ska dock också uppgradera chassi och vattenkylning till min 7700k men jag funderar på custom loop, eller en aio 360 kylare.

Permalänk
Inaktiv

Håller med ovanstående, rekommenderar deepcool captain, haft en del olika men aldrig varit så nöjd som med min deepcool captain 240 EX. Håller min ryzen sval och fin och låter dessutom minimalt 😊

Permalänk
Medlem

Fractal Design Celsius S36 är en fruktansvärt bra kylare. Kör den i mitt personliga system och även byggt med den i lite andra som mitt senaste klientbygge med i i9 9900K och den klarade å hålla tempsen i shack utan några som helst problem.

// Marcus