Permalänk

Passar detta graffa mig?

Hejsan tänkte köpa ett Asus GeForce RTX 2080 ti Rog strix advanced.
Har tyvärr inte så bra koll på kompatibla komponenter så tänkte fråga här först så jag inte gör bort mig (igen) hehe.
Sitter på ett asus rog strix z390 f gaming moderkort Intel core i7 8700 processor 24 gig ram. Har jag rejält med kräm i datorn för att det ska vara värt det? Tacksam för svar. Ha en bra dag / arielsson

Permalänk
Medlem

@Arielsson93: Inga problem med CPU och det kortet. Vad har du för nätagg?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arielsson93:

Hejsan tänkte köpa ett Asus GeForce RTX 2080 ti Rog strix advanced.
Har tyvärr inte så bra koll på kompatibla komponenter så tänkte fråga här först så jag inte gör bort mig (igen) hehe.
Sitter på ett asus rog strix z390 f gaming moderkort Intel core i7 8700 processor 24 gig ram. Har jag rejält med kräm i datorn för att det ska vara värt det? Tacksam för svar. Ha en bra dag / arielsson

Vad har du minnen? 24 gb känns aningen udda? Kör du 2x8 och 2x4 eller kör du någon annan konfiguration?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Hedersmedlem

En bättre fråga är: Vad har du för bildskärm (upplösning och uppdateringsfrekvens)?

Ska du köra ett sånt monster till grafikkort är det bra att kolla att du har en skärm som kan tillgodogöra sig kraften i det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Vad har du minnen? 24 gb känns aningen udda? Kör du 2x8 och 2x4 eller kör du någon annan konfiguration?

Det låter som 3 stickor, 3x8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det låter som 3 stickor, 3x8.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite det jag tänkte på. Dumt att gå miste om dual channel.. Han kan lika gärna köra 2x8 då

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

@Grumie:
Sorry för lite sent svar. jag kör 2x4 gb och 2x8 gb mest eftersom det satt 8gb endast i när jag köpte datorn