Google visar plattformen Stadia på GDC 2019 – strömma spel i 4K UHD, 60 FPS

Permalänk
Relik 📜

Google visar plattformen Stadia på GDC 2019 – strömma spel i 4K UHD, 60 FPS

IT-giganten Google är på årets GDC (Game Developers Conference) och ska visa upp.. något. Sändningen börjar om knappa 10 minuter om jag översätter 10 AM PDT rätt!

Vad tror ni det blir? Har snackats om en tjänst för att strömma spel till något Chromecast-liknande, bland annat.

EDIT: Trådtiteln bytt från "Live: Vad visar Google på GDC 2019?" eftersom.. ja, vi vet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Vad det än blir så behöver vi inte en ytterligare strömningstjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Är detta #framtiden? Vad är nästa steg? Att lägga in hela OS:et på molnet?

Hursomhelst är det riktigt häftig tjänst. Vill se mer av detta.

Permalänk
Medlem

4K i 60fps, undrar vad det är för bildkvalitet? Kul att utveckligen går framåt AMD verkar få en del av denna kaka med deras GPU:er.

10.6 Teraflops?!

Permalänk
Medlem

Strömningstjänst... nej tack!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Såg grymt bra ut! Längtar efter att få testa det. Framtiden för mig kommer bli Stadia + Nintendos konsol. Slipper PC/Xbox/ps.

Spelen kommer ju kunna bli otroligt snygga nu med nästintill obegränsat med datakraft.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Så vad är finansieringsmodellen? Prenumeration? Reklam? Datainsamling? Allt?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Behöver man inte uppgradera längre!? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Ska bli intressant att se lite siffror på latens. Vill också veta om det går att streama spel i mer än 60 fps.

Kan tänka mig att offra lite prestanda/lagg om det innebär garanterat inga fuskare alls. Det är kanske den mest intressanta aspekten när det kommer till online fps.

Visa signatur

Driver sajten Komponentkoll. PMa mig gärna om du har feedback!

Permalänk
Medlem

Kommer floppa som google+. Går inte ens att streama över lokalt LAN, PS4 Pro > PC eller PC > Laptop utan hög latens som gör 99% av alla spel ospelbara om man inte är helt casual utan någon som helst standard.

Permalänk
Avstängd

Mer övervakning

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Kommer floppa som google+. Går inte ens att streama över lokalt LAN, PS4 Pro > PC eller PC > Laptop utan hög latens som gör 99% av alla spel ospelbara om man inte är helt casual utan någon som helst standard.

Steam link fungerar väl hyffsat? Kanske inte för FPS spel, men annars så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yottabyte:

Ska bli intressant att se lite siffror på latens. Vill också veta om det går att streama spel i mer än 60 fps.

Kan tänka mig att offra lite prestanda/lagg om det innebär garanterat inga fuskare alls. Det är kanske den mest intressanta aspekten när det kommer till online fps.

Låter intressant ifall det skulle vara möjligt. Vad är utsikterna för något sådant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det här är världens coolaste grej? Varför är inte folk sålda på det här?

Låter nästan som att majoriteten tror att det kommer floppa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Kommer floppa som google+. Går inte ens att streama över lokalt LAN, PS4 Pro > PC eller PC > Laptop utan hög latens som gör 99% av alla spel ospelbara om man inte är helt casual utan någon som helst standard.

Jag streamar redan idag. PC -> androidtv med Steam. Över WiFi, med trådlös kontroll. Funkar utmärkt. Spelar overwatch online så.

Välkommen till framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yottabyte:

Ska bli intressant att se lite siffror på latens. Vill också veta om det går att streama spel i mer än 60 fps.

Kan tänka mig att offra lite prestanda/lagg om det innebär garanterat inga fuskare alls. Det är kanske den mest intressanta aspekten när det kommer till online fps.

Jag tror det här kan bli ett bra alternativ till de som idag är nöjda med den prestanda som konsoler levererar. Vill man ha mer än 60 FPS så ska man kanske sitta kvar med sin PC. Å andra sidan så nämnde man 8K-stöd, så vem vet.

Angående fusk så torde det ju vara begränsat till program som kan läsa av skärmen eftersom spelet antagligen kommer vara en videoström, och du har inte tillgång till spelets filer eller arbetsminne.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Antagligen någon temporär streaming plattform som kommer att läggas ner till förmån av en nyare plattform som fungerar någorlunda sämre/mer begränsad än den första inom något år eller två.

Japp - lite bitter över att Google lägger ner Inbox!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Relik 📜

Digital Foundry har fått testa!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vad jag ser framför mig varje gång streamade spel pushas är att tillverkare på längre sikt vill kunna ta betalt för tid du spelar.

Numera kan man ju oftast betala en gång och sedan "belasta deras servrar" (a.k.a. spela) hur mycket man vill.
Och ännu värre är det ju för F2P spelen, där kan du ju ofta nöta hur mycket du vill utan att en krona går till utvecklaren (inte för att dom verkar svälta för det...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Bara jag som tycker att det här är världens coolaste grej? Varför är inte folk sålda på det här?

Låter nästan som att majoriteten tror att det kommer floppa...

Håller med, roligt att dom satsar och utvecklar sånt här. Många här som inte gillar nya prylar och utveckling.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Håller med, roligt att dom satsar och utvecklar sånt här. Många här som inte gillar nya prylar och utveckling.

Lite hälsosam skepsis är bara bra nuförtiden.
Rätt ofta introduceras saker numera där det egentliga syftet än nånting helt annat.
T.ex. alla alexas och assistenter vars främsta uppgift är att lyssna på allt som säljs för att samla data.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Antagligen någon temporär streaming plattform som kommer att läggas ner till förmån av en nyare plattform som fungerar någorlunda sämre/mer begränsad än den första inom något år eller två.

Japp - lite bitter över att Google lägger ner Inbox!

Google Reader, never forget!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alotiat:

Bara jag som tycker att det här är världens coolaste grej? Varför är inte folk sålda på det här?

Låter nästan som att majoriteten tror att det kommer floppa...

Finns stor chans (risk) att det kommer lyckas. Många av mina bekanta som har någon form av intresse av att spela lockas inte av allt runtom, en massa hårdvara som ska köpas, datorer/komponenter eller spelkonsoller, utan vill bara ha enkel tillgång till det viktiga, att spela. Jag kan tänka mig att många av dessa både kommer prova men också använda denna typ av tjänster. Är Google och Microsoft inte helt korkade kommer de båda möjliggöra gratis testande vilket ökar chansen att lösningarna testas. Folk på sidor som dessa är mer tveksamma men det också för att de har andra preferenser och syn på i detta fallet spelandet.

Jag själv vill inte ha mina spel strömmade så länge inte upplevelsen är bra nog. Och då också förstås mot för vad man får betala för tjänsten. Men jag tvekar inte det minsta på att detta är nästa steg. Strömmad underhållning är här för att stanna, bara en tidsfråga innan även spel blir en mer självklar form. Inte för alla, men för majoriteten. Det som oroar mig är att valmöjligheterna för spelkonsumption kommer minska, färre och dyrare alternativ för att lokalt spela sina spel, både i form av via dator och spelkonsol.

Blir intressant att följa utvecklingen. Jag har ändå en del förhoppningar om att de lösningar vi med tiden kommer få kan bli riktigt bra i och med att det är så många aktörer som antingen avslöjat sina planer eller som väntas ta sig in på marknaden framöver.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag behöver säga så mycket. Bilden får tala för sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Kommer floppa som google+. Går inte ens att streama över lokalt LAN, PS4 Pro > PC eller PC > Laptop utan hög latens som gör 99% av alla spel ospelbara om man inte är helt casual utan någon som helst standard.

Vad har du för fel på ditt nätverk?
Steam In-home streaming har en latens på <1ms input och ~15ms display. Dvs. en "halv" frame fördröjning på en 60fps ström.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Lite hälsosam skepsis är bara bra nuförtiden.
Rätt ofta introduceras saker numera där det egentliga syftet än nånting helt annat.
T.ex. alla alexas och assistenter vars främsta uppgift är att lyssna på allt som säljs för att samla data.

Absolut, men jag tror du förstår vilka kommentarer jag tänkte på 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Kommer floppa som google+. Går inte ens att streama över lokalt LAN, PS4 Pro > PC eller PC > Laptop utan hög latens som gör 99% av alla spel ospelbara om man inte är helt casual utan någon som helst standard.

Tror detta är framtiden och tror Google kan lyckas väl med detta. Det är snarare priset som kommer avgöra huruvida plattformen kommer lyckas eller ej.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Skoj för AMD vars aktie rusade 11% på en kväll.

Permalänk
Avstängd

@Michael1: nice AMD behöver det. även om aktien ligger 10 dollar över sitt värde värdet borde vara runt 16 USD. Men allt med aktier är spekulationer. Nu när AMD skall producera alla next gen konsoller så kanske det inte är konstigt om alla fungerande Navi GPUer kanske försenas om next gen konsoller är nära och alla GPU delar går rakt ner i konsollerna.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Digital Foundry har fått testa!
https://youtu.be/VG06H7IQ9Aw

HOLD ON!!

systemet är galet CPU och GPU delar HBM2 minnet 16GB av det. DET betyder att AMD antingen gör en Threadripper stor APU eller!

så har dem 3d stackat antingen CPU o HBM2 på IO-die eller något i den stilen!

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.