65-tums allround-TV för dator, konsol och film?

Permalänk
Medlem

65-tums allround-TV för dator, konsol och film?

Tjenare!

Har under det senaste veckorna försökt sätta mig in i djungeln av alla dagens TV-apparater i hopp om att hitta någon som passar. Det jag söker är väl egentligen en riktigt prisvärd all-round TV, tänkt delvis ha som tredje skärm till datorn men även till konsol för "couch" spelandet, sen även det vanliga film/serie tittandet.

Då det blir ett par meter avstånd vill jag helst hitta en 65", har väl en budget på 10000 +- någon lapp. Har sneglat en del på Samsungs NU8045 och NU6025, sen även LGs UK6300. Har svårt att veta vad jag ska titta efter utöver det vanligaste, alla verkar ju ha sin egen benämning på "refresh rates" t.ex.. Någon som har erfarenheter av de nämnda eller har något bättre tips så tas det mer än gärna emot.

Tack på förhand!

Förtydligade rubriken från "Införskaffa TV, råd!"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Refresh rate behöver du nog inte titta på alls, det som gör skillnad är input latency. Sen är det viktigast att du tycker om bilden som du får, men är ju svårt att veta i förhand.
https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Permalänk
Bildexpert 📺

@Floskel: Av de du nämner är Samsung NU8-modellen den bättre och mer kapabla modellen. De andra två är budgetmodeller.

Genomgång av TV-utbudet har du här: https://www.sweclockers.com/artikel/26529

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Jo och inte många lappar dyrare heller så ifall det blir Samsung lär det bli någon NU8-modell. Du har inga rekommendationer utöver de jag nämnde, är inte helt insnöad på Samsung och har inte riktigt hittat de andras motsvarigheter på NU8an.

Permalänk
Medlem

@kissekotten4: Där ser man, tackar för upplysningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

@Laxpudding: Jo och inte många lappar dyrare heller så ifall det blir Samsung lär det bli någon NU8-modell. Du har inga rekommendationer utöver de jag nämnde, är inte helt insnöad på Samsung och har inte riktigt hittat de andras motsvarigheter på NU8an.

Tydligen ska just gaming vara väldigt bra på NU8-serien. Finns många rätt så seriösa youtube-reviews som nämner det, bara att söka på modellen. Kostar 9990 kr nu för 65 tum om du har Benify via jobbet. Gratis hemleverans med inbärning ingår t.o.m.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Hazelberg:

Tydligen ska just gaming vara väldigt bra på NU8-serien. Finns många rätt så seriösa youtube-reviews som nämner det, bara att söka på modellen.

Japp, klarar 120 Hz-signalen för 1080p och 1440p bland annat, något de enklare Samsungmodellerna inte gör. Går igenom det i guiden.

Permalänk
Medlem

@Hazelberg: Grym deal, tack för infon! Men tror tyvärr inte vi utnyttjar den tjänsten på min arbetsplats Antar att NU8045 är den som finns o köpa just nu då jag inte hittar några andra NU8 modeller så lutar mot denna då komplett hade någon liten sänkning.

Finns det någon modell som är i närheten, i samma prisklass eller är det enbart NU8:an gäller? Hur har ni upplevt skillnaderna mellan Tizen och WebOS? Vilket är att föredra?

Har min sista beslutsångest innan jag klickar hem en.

Permalänk

Du kan även skaffa benify privat här: https://www.benifydealsprivat.se/
Däremot kan det ta ett par dagar innan du får inloggningsuppgifterna.

Jag föredrar webos, tycker pekkontrollen är smidig bland annat, men tizen är tätt efter.

Permalänk
Medlem

Tack, gör ett konto direkt isåfall, någon som har tillgång till Benify och vet hur länge just NU8045 rabatten är kvar? Är det endast en engångbetalning på 10kr eller finns en månatlig kostnad?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Floskel:

Är det endast en engångbetalning på 10kr eller finns en månatlig kostnad?

Endast en engångsbetalning.

Skickades från m.sweclockers.com